مدارس کدام استان‌ها فردا دوشنبه ۲۵ آذر تعطیل است؟

در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا در تهران و ستاد‌های استانی علاوه بر تهران تمام مدارس استان‌های البرز، آذربایجان شرقی و بوشهر تعطیل اعلام شد.

مدارس کدام استان‌ها فردا دوشنبه ۲۵ آذر تعطیل است؟

در چند روز گذشته و در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌های جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است. این امر باعث شده که کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران را تعطیل کند.

مدارس اغلب شهر‌های خوزستان روز دوشنبه تعطیل شد

جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان یکشنبه شب برگزار شد و به علت پیش‌بینی بارش باران تصمیم گرفته شد مدارس برخی شهر‌های استان خوزستان برای فردا تعطیل اعلام شود که البته این تعطیل به هیچ وجه شامل دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی نیست.

بر این اساس فردا دوشنبه مدارس شهر‌های ماهشهر، هندیجان، بندر امام، رامشیر، بهبهان، امیدیه، آغاجاری، آبادان، اهواز، حمیدیه، باوی، شادگان، خرمشهر و کارون در تمامی مقاطع صبح و عصر تعطیل است.

همچنین مدارس شهر‌های دشت آزادگان، هویزه، هفتکل و رامهرمز نیز در نوبت عصر دوشنبه تعطیل شد.

تعطیلی مدارس قزوین به دلیل آلودگی هوا

به دلیل افزایش شدید آلاینده‌های جوی و با توجه به تصمیم ستاد بحران و هماهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین فردا دوشنبه ۲۵ آذر ماه مدارس شهرستان آبیک در تمامی مراکز پیش دبستانی و مقاطع تحصیلی در نوبت صبح و بعداظهر تعطیل است.

بنابر اعلام اداره روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان قزوین مدارس در شهرستان قزوین در ناحیه یک و ناحیه دو، شهرستان‌های البرز، تاکستان، شال، اسفرورین، خرمدشت، ضیا آباد و بوئین زهرا در نوبت صبح در تمامی مراکز پیش دبستانی و مقاطع تعطیل است.

لازم به توضیح است مدارس مناطق الموت شرقی، الموت غربی، آوج و طارم سفلی و کوهین دوشنبه ۲۵ آذر مدارس در تمامی مقاطع دایر است.

مدارس اراک برای دومین روز متوالی تعطیل شد

«رضا میرزایی» دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی افزود: به دلیل افزایش آلاینده‌های جوی و بر اساس تصمیم کارگروه اضطرار آلودگی هوای اراک، مدارس نوبت صبح شهرستان اراک تعطیل اعلام شد.

وی اظهار داشت: با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای اراک، به دلیل افزایش شدید آلاینده‌های جوی، تمام مدارس شهرستان اراک در تمام دوره‌های تحصیلی در شهر و روستا در نوبت صبح فردا دوشنبه تعطیل است.

مدارس کاشان تعطیل شد

مجید مزروعی مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان ضمن اشاره به آلودگی هوا و استمرار آن اظهار داشت: بر اساس جلسه برگزار شده و تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا مدارس کاشان، آران و بیدگل و نوش آباد فردا دوشنبه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه تعطیلی مدارس شامل تمامی مقاطع تحصیلی است، افزود: مدارس در بخش‌های نیاسر، برزک و قمصر کاشان باز است و دانش‌آموزان بر اساس برنامه‌ریزی و طبق روال در کلاس درس حاضر شوند.

مدارس آبیک تعطیل است

قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیرت بحران استان قزوین گفت: متاسفانه گرد و غبار ناشی از دشت الله آباد، آلودگی سیمان آبیک و نیروگاه در کنار ورود هوای ناسالم وضعیت شهرستان آبیک را کمی ناسالم‌تر کرده و در شرایطی است که از کودکان و افراد سالخورده و کسانی که بیماری‌های قلبی و عروقی دارند درخواست می‌شود از منزل خارج نشوند.

مهدی خانی یادآورشد: با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین و استاندار محترم تصمیم گرفته شد که تمامی مقاطع تحصیلی در شهرستان آبیک فردا تعطیل شوند تا سلامت دانش آموزان به مخاطره نیفتد.

وی گفت: برای تعطیلی مدارس شهرستان قزوین فعلا تصمیم گرفته نشده و در جلسه‌ای که تا ساعاتی دیگر با حضور استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش و مسئولان محیط زیست تشکیل خواهد شد برای مدارس قزوین هم تصمیم گیری خواهد شد که مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

مدارس و دانشگاه‌های ساوه تعطیل شد

علی میرزایی فرماندار ساوه اظهار کرد: به دلیل پایداری آلودگی هوا، مدارس شهرستان ساوه در تمامی مقاطع تحصیلی، مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی شهری و روستائی در شیفت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل است.

وی بیان کرد: کلیه ادارات شهرستان ساوه بجز دستگاه‌های خدمات رسان نیز با یک ساعت و نیم تاخیر کار روزانه خود را آغاز خواهند کرد.

مدارس شهر قم دوشنبه تعطیل شد

با توجه به پیشنهاد کمیته اضطرار آلودگی هوا و موافقت استاندار قم تمامی پیش دبستانی‌ها، مهدکودک‌ها و مدارس شهر قم در دوره‌های مختلف تحصیلی و در نوبت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل است.

لازم به ذکر است: دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های قم فردا تعطیل نیست.

مدارس اصفهان و برخی از شهرستان‌ها تعطیل است

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به پایداری جوی و آلودگی هوا و اعلام شاخص کیفی هوا توسط هواشناسی و تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا در بعداز ظهر روز یکشنبه اظهار داشت: تمام مقاطع تحصیلی و مراکز پیش دبستانی و مهدکودک‌ها در مناطق شش گانه آموزش و پرورش در شهر اصفهان و شهر‌های جرقویه سفلی، سگزی، زرین شهر، باغ بهادران، فولادشهر، پیربکران، مبارکه، شاهین شهر، برخوار، خمینی شهر، نجف آباد و فلاورجان در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه تعطیل است.

وی افزود: توصیه می‌شود گروه‌های حساس از تردد و ورزش در فضای باز اجتناب کنند.

مدارس شهر‌ها و روستا‌های ۵ شهرستان استان بوشهر تعطیل شد

به علت بارندگی مجید اجرایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با اشاره به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر مبنی بر بارش شدید باران در هفته جاری اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی و تشدید ناپایداری‌های جوی با تصمیمات اتخاذ شده مدارس برخی نقاط استان بوشهر در نوبت صبح و بعد از ظهر فردا دوشنبه تعطیل است.

وی با اشاره به تعطیلی مدارس ۵ شهرستان استان افزود: بر این اساس مدارس شهرستان بوشهر، کنگان، دشتی، عسلویه و جم تعطیل است.
رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: هنوز تصمیمی در مورد مدارس دیگر نقاط استان بوشهر گرفته نشده است.

آلودگی هوا برخی مدارس آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

با تصویب مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی به علت افزایش آلایندگی هوا مدارس تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند در تمامی مقاطع صبح و ظهر فردا دوشنبه تعطیل اعلام شد.

در جلسه مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی طبق بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته شهر‌های تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند با افزایش آلایندگی هوا و آلودگی مواجه شده اند.

با توجه به گزارش کمیته محیط زیست استان، شاخص‌های کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان غلظت آلاینده‌های جوّی در چهار شهر تبریز، خسروشاه، اسکو و سهند است.

مدارس استان البرز فردا تعطیل شد

علی درویش‌پور اظهار داشت: با تصمیم کارگروه آلودگی هوای استان البرز مدارس استان البرز به جز شهرستان طالقان و بخش آسارا فردا دوشنبه ۲۵ آذرماه در تمامی مقاطع تعطیل است.

وی افزود: دستگاه‌های دولتی روز دوشنبه از ماموریت غیرضروری خودداری کنند.

معاون استاندار البرز با بیان اینکه مدارس در شهرستان طالقان و بخش آسارا دایر است بیان کرد: فعالیت‌های معادن شن و ماسه در استان البرز تا اطلاع ثانوی به‌حالت تعلیق درآمد.

منبع: پارسینه

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها