مدیر مسئول خبرگزاری تابناک در گفت و گو با خبرفوری:

وزیر و معاونش موافق یارانه رسانه‌های برخط هستند اما نمی‌توانند مصوبه خود را اجرا کنند / مصرف کاغذ را اولویت‌بندی کنیم

مدیر مسئول خبرگزاری تابناک در خصوص مصوبه دولت مبنی بر ارائه آگهی های دولتی به سایت های خبری اظهار داشت: در زمینه آگهی های دولتی اقدامات خوبی صورت گرفته اما ناکافی است.

وزیر و معاونش موافق یارانه رسانه‌های برخط هستند اما نمی‌توانند مصوبه خود را اجرا کنند / مصرف کاغذ را اولویت‌بندی کنیم

محمد صادق عرب در گفت و گو با خبر فوری گفت: بر اساس ماده ۱۲ دستورالعمل اجرایی توزیع و انتشار آگهی‌های دولتی که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه و ابلاغ شده است، ارائه آگهی دولتی به سایت‌های خبری امکان‌پذیر است اما علیرغم نظر مثبت وزیر ارشاد و معاونت مطبوعاتی، هنوز عملیاتی نشده و در پیچ و خم های اداری گرفتار است.

وی در ادامه با اشاره به این که متاسفانه هنوز هیچ رسانه برخطی موفق به گرفتن آگهی دولتی از این طریق نشده است، بیان کرد: پیگیری مدیران پایگاه های خبری کار را به جایی رسانده که آنها نامه ای خطاب به وزارت ارشاد ارسال و آمادگی خود را برای پوشش این نوع خدمات به مجموعه‌های دولتی اعلام کردند.
عرب با بیان این که این نامه در وزرات ارشاد ثبت و معاونت اطلاع رسانی و مطبوعاتی در حال پیگیری آن است تاکید کرد: این مصوبه علی رغم مساعدت ها و نظر مثبت دولت نسبت به این موضوع هنوزعملیاتی نشده و در پیچ و خم های اداری گرفتار است.


عرب در پاسخ به این سوال که فضای مجازی چقدر در کاهش استفاده و جلوگیری از هدررفت کاغذ در تبلیغات کاغذی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی موثر است نیز گفت: نکته مهم و اساسی در بحث تبلیغات، مخاطب است یعنی هر کسی در هر فضایی که تبلیغ می کند به دنبال مخاطب فعال می گردد و با توجه به مخاطبین و بستری که امروز در فضای مجازی و پایگاه های خبری وجود دارد و طبق آمار تقریبا نزدیک 40 میلیون گوشی هوشمند در کشور فعال هستند این فضا مناسب برای نامزدهای انتخاباتی به شمار می رود.
او البته معتقد است که "حذف کامل تبلیغات کاغذی ممکن نیست" و می گوید: اما باید این حقیقت را بپذیریم که در شرایط فعلی کشور و حجم تحریم ها و از طرف دیگر کمبود کاغذ باید ترتیبی را بیندیشیم که کاغذ را با اولویت استفاده کنیم.
وی افزود: رسید های ای تی ام، عوارضی ها و رسیدهای بانکی و پوزهای بانکی موارد استفاده بیهوده از کاغذ هستند که می توان آنها را حذف کرد.
مدیر مسئول تابناک تاکید کرد: در کنار ضرورت حفظ منابع ملی کشور، با وجود تحریم‌ها که کاغذ به سختی وارد کشور می شود باید مصرف کاغذ را در موارد لازم و ضروری انجام دهیم.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها