دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین:

استعفا یا استیضاح روحانی را نادرست می‌دانم / همه باید کمک کنند تا خستگی و ناکارآمدی‌ دولت جبران شود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: مطرح شدن استعفا یا استیضاح روحانی در شرایط امروز کشور را نادرست می‌دانم.

استعفا یا استیضاح روحانی را نادرست می‌دانم / همه باید کمک کنند تا خستگی و ناکارآمدی‌ دولت جبران شود

محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، با اشاره به ارائه پیشنهادی از سوی عباس عبدی مبنی بر استعفای آقای روحانی، گفت: مطرح شدن استعفاء یا استیضاح روحانی به عنوان رئیس جمهور در شرایط امروز کشور را حتی اگر از سوی برخی در جریان اصولگرایی باشد نادرست می‌دانم و با آن مخالفم.

او افزود: دولت و رئیس جمهور باید تا پایان این دوره یعنی سال 1400 به کار خود ادامه دهد و همه باید کمک کنند تا خستگی و ناکارآمدی‌ها جبران شود و دولت به فعالیت بیشتر روی آورد.

باهنر با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی یک بار مجلس از اختیار قانونی خود برای عزل رئیس جمهور استفاده کرده است، گفت: تنها زمانی که مجلس به عدم کفایت سیاسی رئیس جمهور رای داده است در مجلس اول بود و نصیب سیدابوالحسن بنی‌صدر شد که البته درست هم بود اما من امیدوارم دیگر هیچ گاه این اتفاق تکرار نشود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه باید دولت را مجبور به فعالیت بیشتر کنیم؛ افزود: شخصاً با مطرح شدن بحث استعفای دولت شدیداً مخالفم و به نظر بنده دولت باید تا سال آخر با همت بیشتر به کار خود ادامه دهد.

گفتنی است؛ عباس عبدی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات پیشنهاد استعفای آقای روحانی را مطرح کرد و این خواست را برای برخی از وزرای دولت هم بیان کرده که با واکنش‌هایی از سوی اصلاح طلبان مواجه شده است؛ تا جایی که محمد عطریانفر گفته است که مطرح کردن این بحث‌ها برهم زدن آرامش سیاسی است. البته امروز عبدی حرف متفاوتی زده و گفته است که این حرف تندورهاست و من حرف آنها را تکرار کردم.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • م
    0

    جلوی ضرر را هر موقع بگیرید منفعت است چرا عده ای با مشکلاتی که تدبیر و امیدی ها ایجاد کرده اند اصرار بر ادامه وضع موجود چه بسا با مرور زمان بدتر از وضع موجود داشته و از تغییری که بنفع ملت و کشور است جلو گیری می نمایند..

  • كاظمي
    0

    جناب باهنر اين دولت (خسته) همان دولت (ژنرال ها) ست كه ميگفتي!!!يادتون نرفته كه !!!

  • حمید
    0

    در دولت دوم احمدی نژاد طیف اصلاح طلبان و اعتدال گراها خواستار استعفای احمدی نژاد بودند حالا که عده‌ای از اصولگراها خواستار استعفای هستند باید مجلس بررسی کند البته شخصا استعفا یا استیضاح رئیس جمهور را به صلاح مملکت نمی بینم اما متاسفا نه مجلس قدرت فشار بر رئیس جمهور جهت اصلاح امور را ندارد

  • سید
    0

    به نظر می رسد فقط اول انقلاب اختلافات مثل اختلاف بنی صدر با مجلس و مسئولان دیگر جدی و واقعی بود اما بعد از آن گروه پیروان امام خود به دو گروه تقسیم شدند که اختلاف مبنایی و جدی با هم ندارند بیشتر دعواها برای گرم کردن تنور انتخابات و شرکت مردم در انتخابات است تا پشتوانه مردمی نظام حفظ شود از طرفی با ین سیاست دشمن را هم سر کار گرفته اند چون آنها نیز با این تصور که در ایران اختلاف است و با امید به اینکه نظام از درون متزلزل می شود، از حمله نظامی خود داری کرده اند. البته ناگفته نماند در سلیقه با هم اختلاف دارند اما در زمان بحران همه پشت هم هستند اگر اختلاف جدی بود صدرصد رئیس جمهور برکنار می شد. مناظرات انتخاباتی نیز که علیه هم افشاگری می کنند برای همین دو هدف است لذا بعد از آن هیچکدام از اتهامات پیگری نمی شود و به احتمال زیاد به همین دلیل موسوی و کروبی نیز محاکمه نخواهند شد چون خودی محسوب می شوند. تحلیل آقای باهنر نیز با در همین راستاست. البته این بدان معنا نیست که مردم در انتخابات شرکت نکنند بلکه باید افراد متخصص و کارآمد را انتخاب کنند و اختلافات را جدی نگیرند و و با تعصب کورکورانه و به جان هم نیفتند و کشور را دچار بحران نکنند

  • مصهر
    0

    از این زندگی نکبت بار خسته شدیم .تا کی باید شرمنده زن ‌بچه باید بشویم .وعده ای بخورند ‌بدزدند ،،،با زمان شاهنشاه چه فرقی کرده است

  • حسن
    0

    این رئیس جمهور را باید شورای نگهبان برای چهار سال دوم اصلا تائید نمی کرد تا مردم به این مشقت گرفتار شوند. چه مملکتی داریم نمونه اش قیمت سیب دراول پاییز کلیویی 1500تومان در آخر پاییز کلیویی 6000تومان وقعا تدبیر است شما مجلس نشینان فکر مردم نیستید آیا تورم در اجناسی مثل یخچال ،تلویزیون ،لباس شویی ،پکیج ،آب گرمکن ،خودرو 30الی 35درصد است ؟قیمتها حدودا تا سه برابر وبیشتر شده ولی حقوق کارگران وکارمندان چقدر افزایش نموده و آنهایی که با هزار مشقت تحصیل کردن وبیکارند باید چه کنند؟ایران کشوری بسیار ثروتمند است چرا مدریریتش اینگونه است .نمونه دیگرش بنزین گران می شود گاز کپسولی پیدا نمی شود شعار بس است .باید آدمها کاردان مملکت را اداره کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها