فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

بهترین کار در مقطع فعلی استعفای رئیس‌جمهور است / مجلس بعدی زمینه کناررفتن دولت روحانی را فراهم می‌کند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: به صراحت می‌گویم که اکنون برگرداندن قیمت بنزین هم نمی‌تواند شوک بزرگی که به جامعه وارد شده است را رفع کند و فقط استعفای روحانی می‌تواند قدری جامعه را آرام کند و زمینه اصلاح امور را ایجاد کند.

بهترین کار در مقطع فعلی استعفای رئیس‌جمهور است / مجلس بعدی زمینه کناررفتن دولت روحانی را فراهم می‌کند

حجم انتقادها به دولت حسن روحانی به میزانی افزایش یافته است که دیگر تقریبا تمام اصلاح‌طلبان که حامیان دولت اعتدال بودند از او عبور کرده‌اند تا حدی که روز گذشته محمدرضا عارف گفت که این دولت هیچگاه اصلاح‌طلب نبوده است یا عباس عبدی در گفت‌وگویی از ضرورت استعفای او سخن گفت.

عبدالله ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب باور دارد که اصلاح‌طلبان از روحانی ناامید شده‌اند و این مهم بیشتر بعد از حوادث آبان‌ماه سال جاری خود نمود. او درباره مناسبات فعلی اصلاح‌طلبان با روحانی گفت: «مناسبات جریان تند اصولگرا همواره با روحانی مشخص بوده است و همواره ایشان به دولت روحانی انتقاد کرده‌اند اما اصلاح‌طلبان از روحانی به شرط احترام به جامعه مدنی حمایت می‌کردند؛ به‌نحوی که از ابتدا انتظار داشتیم که مطالبات جامعه مدنی پیگیری شود. حوادث بعد از گران‌شدن قیمت بنزین از ابتدا ناشی از بی‌تدبیری دولت بود که هزینه‌های سنگینی را به مردم تحمیل کرد و تعداد زیادی کشته یا مجروح شدند. بعد از اعتراضات مردمی آبان‌ماه سرفصل جدیدی در مناسبات اصلاح‌طلبان با روحانی آغاز شد. روحانی دو اشتباه کرد نخست آنکه هیچ سازوکار منطقی و مبتنی بر اطلاع‌رسانی در افزایش قیمت بنزین در دستور کار نداشت و دوم مطالبه و جنبش اعتراضی مردم را اغتشاش و آشوب قلمداد کرد که از این اشتباهات مردم بسیار نارحت شدند».

او در ادامه اظهار کرد: «به صراحت می‌گویم که اکنون برگرداندن قیمت بنزین هم نمی‌تواند شوک بزرگی که به جامعه وارد شده است را رفع کند و فقط استعفای روحانی می‌تواند قدری جامعه را آرام کند و زمینه اصلاح امور را ایجاد کند. اصلا روحانی باید در ابتدای اعتراض‌ها استعفا می‌داد تا نمک به زخم مردم پاشیده نشود. اکنون هم باور دارم بهترین کار در مقطع فعلی استعفای رئیس‌جمهور است؛ او باید استعفا دهد و از مردم عذرخواهی کند و هم‌زمان با انتخابات مجلس انتخابات ریاست‌جمهوری هم برقرار شود. این حالت نه‌تنها به نفع مردم است که به نفع آینده شخصی روحانی هم هست».

ناصری درباره میزان اقبال مردم به انتخابات باتوجه به حوادث آبان‌ماه گفت:‌ «درباره مجلس هیچ کاری نمی‌شود کرد. تعدادی از دوستان من که فعالیت سیاسی و دانشگاهی می‌کنند قبل از اعتراضات تصمیم گرفته بودند که برای مصلحت جامعه در انتخابات ثبت نام کنند تا حتی اگر تأیید صلاحیت هم نشوند، به تکلیف ملی خود عمل کرده باشند اما بعد از حوادث اخیر به این نتیجه رسیدند که ثبت نام نکنند. واقعیت این است که دوقطبی جامعه مدنی و نهادهای رسمی وارد عصر جدیدی شده است. از سوی دیگر مردم دریافته‌اند که مجلس در رأس امور نیست و از کارکرد اصلی خود تهی شده است».

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که ترکیب مجلس آینده و رویکردش در قبال دولت را چگونه می‌بینید، تصریح کرد: «پیش‌بینی من است است که مجلس آینده با ترکیبی متفاوت از تمام دوره تشکیل می‌شود و در مدتی که تا سال1400 باقی مانده است، زمینه کناررفتن دولت روحانی را فراهم کند و از این جهت دولت تا پایان کار مسیر سختی را در پیش دارد. مجلس آینده زمینه‌ساز دولت آینده هم هست؛ به‌نحوی که دولتی که بعد از روحانی روی کار می‌آید احتمالا با مجلس همسو است».

منبع: نامه‌نیوز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • کاربر ناشناس
    0

    خفه شو نفوذی نجس

  • روحانی
    0

    دکتر آنقدر .....است که استعفا ندهد ،تا مردم در انتخابات شرکت نکنند ‌اصول گرایان وارد مجلس شوند

  • روحانی حیا کن کشور رها کن
    0

    روحانی حیا کن کشور رها کن

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه، الان که می بینندگندزدندازروحانی فاصله میگیرندو(روحانی استعفا)سرداده اند.نه خیراقاشماهمسوبادشمنان این مرزوبوم هستید.وصاحب مملکت نیستید.روحانی بایدتا1400 بمونه

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر دکتر روحانی امان از دست عوام

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها