خبر فوری بررسی می‌کند؛

همه درخواست‌های استعفا و استیضاح حسن روحانی / دیروز اصولگراها، امروز اصلاح‌طلبان

داستان درخواست برای کنار رفتن حسن روحانی از قدرت، سابقه‌ای دست‌کم دو ساله دارد، اما حالا طیف موافقان و مخالفان جابه‌جا شده است.

همه درخواست‌های استعفا و استیضاح حسن روحانی / دیروز اصولگراها، امروز اصلاح‌طلبان

مجید محمدی: حسن روحانی رییس دوازدهمین دولت جمهوری اسلامی ایران در 42 سال گذشته است. فردی که از جرگه اصولگرایان برخاست ولی در نهایت با حمایت اصلاح طلبان به ساختمان پاستور رفت، هرچند که هیچ گاه خود را وامدار هیچ گروهی ندانست و تاکید داشت که در خط اعتدال حرکت می‌کند. روحانی این روزها بیش از هر زمان دیگری فشارهای سیاسی را تحمل می‌کند، فشارهایی که بستر آن عملکرد ضعیف دولت، عدم تحقق شعارهایش و نا‌امیدی طرفدارانش است. حالا حامیان دیروزش از او درخواست استعفا دارند، درخواستی که یک شبه نقل محافل شده اما عقبه ای دست‌کم دو ساله دارد.

زمستان 96 درخواست استعفای روحانی استارت خورد

زمستان 96 بود که در پی نارضایتی‌هایی موجود در کشور عده ای خواستار استعفای رییس جمهور شدند، سرفصل شعارهای منتقدین دولت در تظاهرات زمستان 96 استعفای دولت و شخص رییس جمهور بود. با آرامش نسبی فضا منتقدان نیز ظاهرا از این شعار خود کوتاه آمدند و یا حداقل آن را مسکوت گذاشتند. این درخواست از مشهد کلید خورده بود.

تیر ماه 97 در پی نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور و کاهش ارزش پول ملی و در تنگنا بودن مردم برخی دوباره ساز استعفا روحانی کوک شد. برای مثال حسین موسویان که به مدت هشت سال معاون حسن روحانی در زمان دبیری وی در شورای عالی امنیت ملی بود طی نوشته‌ای شرایط را بحرانی ارزیابی کرده و نوشته بود: "بزرگان نظام باید قبل از هرچیز دراین مورد چاره‌اندیشی کنند؛ حتی به قیمت یک خانه‌تکانی اساسی در دولت یا حتی استعفای دولت فعلی و برگزاری انتخابات زودرس، زیرا استمرار وضع فعلی تا ۲ سال دیگر، ممکن است موجب لطمات غیرقابل جبران شود".

روحانی اما شخصا داستان را خاتمه داد. او روز چهارشنبه ششم تیر ماه به قصد پایان دادن به داستان استعفا در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت گفت: "اگر کسی فکر می‌کند دولت استعفا می‌دهد، کنار می‌کشد یا می‌رود، اشتباه می‌کند".

بهارستان نشینان طرح استیضاح را تا کشاندن روحانی به مجلس پی گرفتند

مرداد 97 سؤال ۸۰ نماینده از رئیس‌جمهور در پنج محور را علی لاریجانی رییس مجلس قرائت کرد و گفت که رئیس‌جمهور موظف است طبق ماده ۲۱۳ آیین‌نامه حداکثر تا مدت یک ماه برای پاسخ به سوالات در مجلس حاضر شود.

عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم‌های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت دربارهٔ کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چند ساله و و کاهش شدید ارزش پول ملی از جمله محورهای سوال از رییس جمهور بود.

در نهایت در روز سه شنبه ششم شهریور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی و با دستور سؤال از رئیس‌جمهور برگزار شد و نمایندگان تنها دربارهٔ پرسش مربوط به تحریم‌های بانکی قانع شدند و پاسخ‌های حسن روحانی، دربارهٔ چهار سؤال دیگر را قانع‌کننده ندانستند.

تلاش مجدد برای طرح عدم کفایت سیاسی رییس‌جمهور و سکوت یکباره طراحان

بهمن 97 بار دیگر جمعی از نمایندگان مجلس به دنبال پیگیری طرح استیضاح رییس‌جمهور بودند . طرح عدم کفایت و استیضاح رئیس جمهور توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شد. طرح استیضاح رئیس جمهور دارای 14 محور ازجمله عدم برخورد با بیکاری، سوءمدیریت در کنترل بازار ارز، وارد آمدن خسارت به منافع ملی، سومدیریت در کنترل قیمت کالاها اعلام شد. این طرح به امضای ۱۸ نماینده مجلس رسید. نقدهای پیاپی امضا کنندگان به برجام و افزایش قیمت‌ها در محور طرح استیضاح قرار داشت و ۳ بند از ۱۴ محور طرح استیضاح به برجام اختصاص یافته بود. در نهایت در ۶ اسفند ۱۳۹۷، اخبار منتفی شدن استیضاح رئیس جمهور با توجه به پس گرفته شدن امضای استیضاح کنندگان، منتشر شد.

این بار فعال سیاسی اصلاح طلب پیشنهاد می‌دهد

تا اینجای کار عموما اصولگراها و حتی گاهی نظامیان پرچمدار درخواست کنار رفتن حسن روحانی بودند اما این بار پس از اتفاقات تلخ آبان ماه سال جاری عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب است که خواستار استعفای رییس جمهورو برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری می‌شود. استدلال وی برای بیان این پیشنهاد جلوگیری از تنش بیشتر در درون ساختار قدرت و افزایش شکاف مردم با حکومت است. وی سپس در گفت و گویی تاکید دارد که پیشنهاد استعفا فقط پیشنهاد وی نیست، بلکه برخی وزرا نیز روی آن فکر می‌کنند. این پیشنهاد با واکنش منفی اصولگرایانی که تاکنون چندیدن بار برای تحقق این هدف گام برداشتند روبرو شد. حتی روزنامه کیهان که طیف تندروی اصولگرا تعریف می‌شود این پیشنهاد را بازی دشمن توصیف می‌کند. رسانه های وابسته به این طیف نیز این خط را دنبال می‌کنند که رادیکال ها می‌خواهند برای مذاکره به حاکمیت فشار بیاورند.

تمام این اظهار نظرها در حالی است که مقام معظم رهبری همواره پشت دولت ها بوده‌اند علیرغم انتقاداتی که ممکن است به عملکرد آنها داشتند، ولی همواره تاکید داشتند که دولتها باید تا پایان مهلت قانونی خود وظایف خود را به انجام برسانند. حمایت ایشان از تصمیم اخیر در مورد بنزین حکایت از نوع نگاه ایشان به این موضوع دارد.

نظر شما چیست ؟ آیا پایان زودهنگام عمر دولت دوازدهم اکنون به صلاح کشور است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 110
  • عدالت
    0

    باید محاکمه شود تا معلوم شود کیا به مردم وکشور خیانت کردند

    نظرات شما -
    • معصومه
      0

      باید نظام استعفا دهد تا مردم راحت شوند.

  • اکبری
    0

    بهتر است که با شعور مردم بازی نکنید استعفا حقه جدیدی ست که مردم را ...

  • مجید
    0

    جمهوری اسلامی بزرگترین اشتباه را دارد مرتکب میشود وقتی رئیس جمهوری در این حد بی کفایت است قطعا اگر دو سال دیگر هم بماند تولید نارضایتی بیشتری را خواهد کرد پس جلوی ضرر را از هر کجا بگیری منفعت کرده ای ورهبری نظام هم نباید دچار این اشتباه شود که در حسن روحانی دیگر خیری نیست.

    نظرات شما -
    • عماد درویش زاده
      0

      آخه مرد مومن کی تا حالا دیدی رهبر جز فرماندهان نظامی و ائمه جماعات و رئیس قوه قضائیه که در اختیاراتش هست کسی رو عزل و نصب کنه. درد ما همینه که مردم هنوز نمیدونن تو کشور کدام مسئول چه کاره هست لذا تشخیص نمیدن کجای کار میلنگه

  • ناشناس
    0

    تا زمانی که با مفاسد اقتصادی برخورد جدی نشود و قانون گرایی بجای مصلحت گرایی قرار نگیرد همین وضعیت پابرجاست کابینه جدید هم کارساز نیست و میخواهدامار تخلفات و ناکارآمدی دولت قبلی برا مردم تشریح کنه که مردم هم حوصله داستان سرایی ندارند

  • تینا
    0

    باید بمونن و جواب پس بدن

  • سعادت حسینی
    0

    خخخخ کدوم ریس جمهور با کفایت بوده کسی که برادرش اختلاس میکنه وازش حمایت میکنه خودش مملکت رو به لجن کشیده حتی یک بچه ۵ساله هم اینو میدونه .چرا تا حالا سر کاره!!! وهنوز داره به دروغاش ادامه میده واطرافیانش همه غیر از چپاول ملت کاری نمیکنن.!!!! همه ملت دیگه مطمن شدن که این جماعت کلهم بی صلاحیتن شکمهاشون به مال حرام عادت کرده ودستی که قانقاریا گرفت باید قطع بشه واین تنها راهه.

  • داودی
    0

    بی کفایتی و سوء مدیریت که شاخ و دم نداره عجب حکایتیست از بزرگ و کوچک فریاد میزنند این اقا کفایت اداره مملکت را ندارد ولی بازهم هست شما ببینید تمام مملکت را فلج کرده رانت و چپاول بیت المال بیداد میکند هرچه عنصر نالایق و بی کفایت هست در هیات دولت نشسته فقط به فقط فکر پر کردن جیب خود و فرزندان و اجدادشان هستند شان و منزلت ایران و ایرانی را لگد مال کرده و بیکفایتی خود را گردن مقامات بالادستی و نهایتا امریکا و عربستان و اسرائیل میاندازد و به ریش مردم میخندد اخرین ضربه ای را هم که به پیکر بی جان این مملکت زد همین موضوع بنزین بود مردم ما روزی صد بار خدا را شاکر باشند که نهادی بنام سپاه پاسداران دارند و مملکت را سر پا نگه داشته اند و الا معلوم نبود سرنوشت این مردم بکجا ختم میشد مردم ما از سازمان اطلاعات سپاه سر افراز روزی صد بار تشکر کنند که این همه افراد فاسد و چپاولگرکه در لایه لایه سازمانها و وزارتخانه ها و ادارات دولتی مافیا درست کردند و بیت المال را غارت کردند و به خاکستر نشینی مملکت را انداخته اند و الان در زندان هستند تشکر و قدر دانی کنند . چقدر گذشت چقدر مماشات بی کفایتی در اداره مملکت با این همه ثروت و نعمات خدا دادی به امریکا چه ربطی دارد مملکت را فلج کردند میگویند کار امریکاست امریکا اگر میتوانست غلطی بکند رودر بایستی با کسی ندارد ماشین جنگی امریکا حرف اول را میزند از ان طریق غلطی میکرد که نکرد اینها را بچه های مدرسه هم فهمیده اند . دستگاه های نظارتی در انتخاب رئیس جمهور باید سلامت عقل و روان و جنب شخصی و کفایت کاری و لیاقت اداره مملکت بزرگی مانند ایران را لحاظ داشته باشند هر کس که لبخند زد و نماز خواند و تبلیغات از حضرت امام کرد که نمیتواند مملکت را اداره کند این مملکت بزرگ است کفایت هویدائی برای اداره مملکت لازم است نه ادم خوب بودن وزارت اطلاعات ما وظایف خودش را انجام نمیدهد اگر میداد این قائله بنزین درست نمیشد باید در وزارت اطلاعات خانه تکانی شود درود و صد درود بر عزیزان اطلاعات سپاه لطفا با در نظر گرفتن همه جوانب اطلاعاتی مردم را از این همه کشفیات اختلاس و چپاول بیت المال و و و اگاه کنید .

    نظرات شما -
    • اکبر حسین پور
      0

      فان حزب الله هم الغالبون

    • اکبر حسین پور
      0

      فان حزب الله هم الغالبون

  • رضایی
    0

    البته، دولت ایشان در ایجاد وضعیت فعلی دخیل نبوده و نابسامانی ها نتیجه چهل سال تلاش و هزینه برای صدور انقلاب بوده است. اما اگر استعفا بدهد ه بد نیست چونیکی از قواعد دمکراسی برای اولین بار در کشور ما به صورت رویه درخواهد آمد. بعلاوه اینکه، آقایان تهدید کننده و استخرسازان خودشان روی کار خواهند آمد و تا ببینیم چگونه با خزانه خالی میشود ملتی گرسنه و بدبخت را راضی نگه داشت.

  • حیدر
    0

    باید استعفا دهد و محاکمه شود متاسفانه رفتار های دولت مارا به یاد دوران قاجار و عهندنامه های ترکمنچای و گلستان و ....میندازد که بهترین سرزمینهای ما (( قفقاز ایرانی)) امروز جز خاک ترکیه و روسیه و ارمنستان و آذربایجانه و باید برای رسیدن و دیدن آنها میلیونها پول خرج کرد. باید محاکمه شود ایران هیچگاه اینقدر نارضایتی مردم را ندیده بود حتی در اوج جنگ و خالی بودن خزانه . امید به زندگی در مردم صفر شده . یک مشت جوان افسرده مجرد. ما با این وضع شاهد نسل کشی ایرانی خواهیم بود البته نه با خوندیزی . با نبود شرایط برای ازدواج و متولد نشدن نسل ایرانی

  • علی
    0

    چه کسی پشت دروازه ایستاده تا وارد شود؟

  • رحیم
    0

    باید بزرگان فکری به حل این نظرات چاره اندیشی کنند وگرنه خون شهیدان حیف کمیل میشود

  • کاربر ناشناس
    0

    اگررییس جمهور استعفاداد من اسممو عوض می کنم قدرت میز مثل جاذبه زمین است اینها مبهوت قدرتند این فیلم جدیداست باشرکت حسن کلیدساز درنقش داگلس هرحقگو

  • نازی
    0

    بره بدبختمون کرده چی میخواددیگه

  • عالم
    0

    کسی که اختیارمملکت راندارداستعفابهتراست بدهداستعفا

  • احمد
    0

    استعفا حداقل كاريست كه انجام مي دهند بلكه تا اندازه اي دل مردم آرام بگيرد . ديگر طاقت اينهمه دروغ را نداريم.

  • لللل
    0

    خیر. با استعفا مخالم. چون لطماتی که روحانی به این کشور وارد کرد غیر قابل گذشته. روحانی رو مجلس آینده باید استیضاح کنه و محاکمه بشه.. اینجوری روحانی در میره و مملکت آشوب میشه و این وسط انتخابات مجلس هم ضعیف گرفته میشه و دوباره یه عده بی کفایت وارد مجلس میشن.

  • کارشناس
    0

    عدم کفایت ومحاکمه روحانی بدلیل مفاسدمتعددازجمله رانت ونفوذ برادرش درسیستم اداری وانتصابات مدیران فاسد همانند رییس جمهور کره جنوبی وهمچنین چپاول ۱۸میلیارد دلار و۶۰تن طلا وواعلام جنگ دریزد برعلیه قوه قضاییه وعدم اجرای مصوبات قانونی پنج ساله وسنواتی درخصوص تعدبل نرخ سوخت تاسقف ۹۰درصدنرخ فوب وعدم هماهنگی اغنای جامعه دراجرای تعدیل درابانماه۹۸ و....

  • واحد سلگی
    0

    باسلام به نظرمن الان اصلا نه وقت استفاء ونه وقت استیضاح ریس جمهوره باید دولت باتمام تلاش به کارش ادامه بده.

  • ع ب
    0

    سلام استعفا ما می میخوایم روحانی استعفا بده کشور داره از بین میره کنار بکیره

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط باید امام زمان پاسخگوباشند مابندهصیفی هستیم

    نظرات شما -
    • رستمی
      0

      آقای ناشناس امام زمان به کمرت بزنه . موقع انتخاب خودتو جر میدی حالا دنبال پاسخ هستی

  • کاربر ناشناس
    0

    استعفا تنها را چاره وخروج از این بنبست

  • آزیتا
    0

    پدرملت رااین دلواپسان دراوردند روحانی هیچ تقصیرندارد وقتی درمملکت ما هیچ اختیاری ندارد وتابخواهدحرفی بزند ازچپ وراست تخت فشارش قرارمی دهند.دوره روحانی درس بزرگی به ملت ایران دادوان این است که سرکارند رییس جمهورمترسکی بیش نیست

    نظرات شما -
    • عماد درویش زاده
      0

      اگر اختیاری ندارد شکر میخورد پست قبول میکند. بله. اختیار اینکه مملکت رو کت بسته تسلیم امریکا کند را ندارد. اما اختیار دارد با ساختارهای غلط و رانتی مقابله کند. به نفع مردم کار کند نه اقلیت سرمایه دار. که این کارها زحمت دارد و نمیکنند. شاید هم نمیخواهند. همه این حرفها برای سرپوش گذاشتن بی عرضگی است.

  • ناشناس
    0

    خصوصیات خوب رئیس جمهور های قبلی چی بوده این نداره برای قشر کوخ نشین اصلا کاری نشد وفاصله طبقاتی زیاد شده درهمه رئیس جمهور

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی زنگنه و بقیه باید محاکمه شوند

  • کاربر ناشناس
    0

    استعفا

  • کاربر ناشناس
    0

    تا بره گورش گم گنه,,باید زوتر استفاه کنه

  • ناشناس
    0

    با استعفای کل نظام موافقتر هستیم .

  • محمد‌علی
    0

    به‌نظر‌من‌این‌کار‌به‌عنوان‌نمونه‌کار‌مطبوعات‌است‌تا‌مجلس‌البته‌حال‌حاظر‌را‌می‌گویم

  • کاربر ناشناس
    0

    نه اصلا به نفع کشور نیست روحانی را استیضا کنید

    نظرات شما -
    • ارش
      0

      مگه مملکت نفعی هم تا حالا برا مردم داشته یا این اقا تاج گذاشته سر ملت؟؟؟؟!!! لطفا نظر نده شمااااا

  • ناشناس
    0

    فلسفه برخورداری از مقام ریاست جمهوری چیست؟ --- بنا به عرف جهانی و قوانین بشر متمدن سرزمین تنها با داشتن جمعیت بشری که ملت نامیده می شود نام قانونی کشور را به خود می گیرد و بنا به همین عرف سر زمین بدون ملت کشور نیست. --- جمهوری بنا به همین عرف و همین قوانین به کشوری گفته می شود که ریاست مدیریت کلان آن با اکثریت آرای آحاد ملت انتخاب می شود . --- در این عرف و این قوانین رئیس جمهور برای مدیریت بهینه ی کلان کشور موظف می شود برای تامین و تضمین بهینه و آسان و ارزان نیازهای زندگی ملت و نیازهای سرزمین آن در بودجه بندی ادواری خود ثروتهای ملی و در آمدهای دیگر کشور را بنفع مردم و سر زمین با سازمان دهی علمی آزموده شده ، برای جلوگیری از هرگونه اجحاف و برای جلوگیری از هرگونه حیف و میل ثروتها و داراییهای کشور ، عادلانه تقسیم کند. --- طبق عرف جهانی و قوانین بشر متمدن ، مدیریت نا کار آمد یا ناکامی رئیس جمهور در تامین و تضمین عدالت مذکور شایستگی او را برای بقا در مقام ریاست مدیریت کشور نهایتا فرو می پاشاند و سر انجام برای جلو گیری از ادامه ی زیان رسانی به ملت و سر زمین و برای جلوگیری از پیامدهای ناگوار و تخریبی ناکامی به عزل او از این ریاست منجر می گردد. --- عرف و قوانین بشر برای جلوگیری از پیامدهای تخریبی تغییر و تحول و به حد اقل رساندن زیانهای این پیامدها که امکان دارد در عزل رئیس جمهور پیش بیایند همیشه قوانین پیش گیری بازدارنده ای را جهت به حد اقل رساندن نتایج ناگوار این پیامدها تهیه می بینند .

  • کاربر ناشناس
    0

    خیر این همه خرج که میخواهید برای انتخابات بکنید و دولتی دیگر بیاید تا شاید کاری بکند همت کنید همون کاری که مدنظرتون است درست است که روحانی بی لیاقت است باز هم اشکال ندارد کمک کنید دولت را تا کشور از این بحران خارج شود ولی انتخابات هیچ سودومنفعتی برای کشور ندارد

  • محسن
    0

    کلا ساختار مدیریتی کشور مشکل داره و تا زمانیکه مردم در این ساختار جایگاهی ندارن صدتا ریس جمهور انتحاب بشه و بعد استعفا بده هیچ تفاوتی نمیکنه متاسفانه جمهوری اسلامی از اهداف اولیه خودش دور شده

    نظرات شما -
    • عماد درویش زاده
      0

      شما رو یاد اون روزهایی میاندازم که با دستبندهای بنفش در کف خیابانها مشغول رقص و پایکوبی بودید و از انتخاب خود خوشحال و خرسند و در رویای خود آشتی با امریکا رو کلید حل مشکلات میدانستید. حالا که به هر دو رسیدید هم به حسن بنفش، هم امریکای ترامپ و طعم تلخ اعتمادتون به اونها رو چشیدید میگید مردم تو کشور نقشی ندارند!!! عجب. انسان چقدر فراموشکار است.

  • .محمدعلی
    0

    هر.چه.زودتر.استفاده.کند.بهتر.است

  • ابراهیم حامدی
    0

    به نظر من دولت روحانی که هیچ هر دو جناح دزدیهاشون رو شده و ابروشون رفته ...با رفتن روحانی و اومدن شخص بعدی هم اوضاع درست نمیشه باید فکر اساسی بشه

  • کاربر ناشناس
    0

    استعفا دهد

  • عبدالله
    0

    سلام رییسجمهور هرچه زودتر استعفادهد بهتر است کشورداره نابود میشه بره دنباله روضه خاندن

  • محمد
    0

    اینا همش بازی قدرت است فقط حزب بازی .کسی به فکر مردم نیست .فقط می ترسند در انتخابات بعدی حزبشون رای نیاورد.دیروز احمدی نژاد بده امروز روحانی.بابا یه ذره هم درباره بدبختی مردم چاره کنید تاحزبتون

  • رضا
    0

    این اتفاقی که الان برای روحانی اوفتاده و سر نخواستن او با هم رقابت می‌کنند تقریبا برای همه روسای جمهور در دوره دوم اتفاق افتاده و شاید فقط خاتمی کمتر در دور دوم اینچنین تحت فشار نبود وگرنه هاشمی و احمدی نژاد و روحانی این اتفاق را تجربه کردند و تجربه نشان داده در بدترین حالت آن هم رهبری موافق استیضاح و برکناری رئیس جمهور نیست.این واقعه نشان می‌دهد دولت‌ها با این سیستم حکومت و توازن قوایی که در کشور هست نمی‌توانند به شعار ها و اهداف خودش جامه عمل بپوشاند چون در عمل قدرت این کار را ند ارد و همان حرف درست که خاتمی زد رئیس جمهور فقط تدارکاتچی هست و بس

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اول پیامتون با آخرش نمیخونه. چطور میشه دولتی که مورد حمایت هست نتونه قدرت داشته باشه!!! از یه طرف میگید رهبری مخالف استیضاحه که من فکر نمیکنم. این مجلسه که تعیین کننده است . واگر مجلس نظر قاطع بدهند رهبری هم مجلس را تایید میکنند. کار های مجلس بیشتر شبیه شو و باج خواهی هست تا استیضاح . در واقع مجلس با استیضاح ضعیف خودش را استیضاح میکند. در این میان باز شما میگویید دولت تدارکات چیه ؟!!! هر کس حد اقل اطلاعی از مدیریت دولتی و بودجه و امکانات تحت اختیارات دولت داشته باشه ، مخالف شما فکر میکنه.

  • محمد
    0

    سلام و درود به اندیشمندان محترم اینجانب با پیشینه ی 40 سال سابقه ی پزوهش غیر وابسته به مراکز قدرت پیشنهاد همزمانی انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را دارم .

  • حمید
    0

    رئیس جمهوری که دائم تو استخر یا مشغول آنکاد کردن ریشش هست و یا در حال ماساژ هستش اصلا براش مهم نیست مردم بیچاره گوشت را کیلویی صد هزار تومان بخرند یا پراید را پنجاه ملیون بخرند یا بنزین را سه هزار تومان بخره این رئیس جمهور فکر می‌کنه اگر بالا شهر زندگی می کنه لابد همه مردم در شمال شهر زندگی میکنند سواره هیچوقت از پیاده خبر ندارد پس بهتره یا استیضاح بشه یا استعفا بده

  • فرزاد
    0

    زودتر برود که مردم رانابود کرد

    نظرات شما -
    • عبداله
      0

      اشتباه نکنید احمدی نژاد مملکت رانابود وبه خاک سیاه نشاند

  • محمود غفاری
    0

    با توجه به وضع موجود و سردرگمی اکثر وزارتخانه ها از جمله وزارت نیرو اصلاح ساختار دولت را ضروری میدانم

  • کاربر ناشناس
    0

    تا زمانی که سکته نکنه وقبض روح نشود نباید استعفای آن را پذیرفت چون فردی که پایبند به انقلاب نیست و از اول انقلاب تا حال با توجه به سخنرانیهای که داشت همیشه فردی چاچول باز ودوروح بوده ودر واقع پایبند به آرمانهای نظام نبوده.ولیاقت این پست را نداشت گرچه هدف او انقلاب بوده ولی فکر کرد مردم خام هستند واو را همراه خواهند کرد.

  • کاربر ناشناس
    0

    دزدا رو بگیرید اختلاسگرا رو بگیرید تمام اموال آنها را بگیرید نفرستید تو زندان لاکچری بزارید توی خیابانها آشغال جمع کنند وکار کنند واموالشونو خرج این بچه ها که تو خیابان برای یک لقمه نون زجر می کشند وبرای مردم وبرای آبادانی کشورم برای زلزله زده و سیل زده وبرای بیکار وبیمار خرج کنید

  • محمد
    0

    من یک پیشنهاد دارم اینکه برای مدت موقتی ما بجای اینکه رئیس جمهور داشته باشیم نخست وزیر داشته باشیم و نخست وزیر از طرف مجلس معرفی بشه و در صورت اثبات بی کفایتی سریعا استیضاح و بر کنار بشه اینجوری مردم در انتخاب نمایندگان و رییس دولت مستقیما دخیل هستند

    نظرات شما -
    • ثلاثی
      0

      چرت نگو اون موقع مجلس باید نخست وزیر را انتخاب کنند نه مردم و همین یه ذره جمهوریتم به فنا میره مجلس که باید عصاره فضایل ملت می بود الان عصاره فضله ملته

  • اسماعیل جهانبازی گوجانی
    0

    حسن فریدون یا روحانی توانایی مدیریتی در حد فرمانداری داره،نه دولت،این بنده خدا با حمایت محمّد خاتمی و علی اکبر هاشمی رفسنجانی شد رئیس جمهور،الان هم اگر استعفا بده واقعاً لطف بزرگی به ملّت ایران روا داشته.

  • متین شاد
    0

    برو حسن جان تا هنوز مدیر کل نصف سبیلت را قیچی نکرده ، !!!!!!! برو جانم

  • عدالت
    0

    محاکمه

  • محمد نعمتی
    0

    آره بنده کاملاً موافقم با این استیضاح.صد درصد.

  • M
    0

    با توجه به اتفاقات این چندساله و عدم شفافیت دولتمردان در مواجهه با مشکلات زیادی که برای مردم ایران پیش آمده است محترمانه ترین اقدام استعفا است. والسلام.

  • مصطفی
    0

    تنها شخصی که الان کشور نیاز داره دکتر محمود احمدی نژاد مردم حرف 4 تا معاند رو گوش ندید - احمدی نژاد دلسوز مردم - نه سرمایه ای از این مملکت جمع کرده نه دزدی کرده نه کاخی درست کرده نه بچه هاش آمریکا درس میخوانند .

  • امیر
    0

    حرف تمام ملت ایرانه باید استعفابدهد

  • محمد محسنی
    0

    با رفتن یک نفر حل نمیشود ،همگی باید بروند تا کشور بدست مردم بیفتد تا خودم مردم راه چاره ای برای مدیریت مملکت و حکومت بعدی پیدا و انتخاب کنند

  • رم
    0

    ریس جمهور هرچه زودتر استعفا دهد به نفع مردم است ایشان بایستی شهریور 1396زمانی که نمی توانست کابینه را انتخاب کند بایسنی استعفا می داد

  • سیدحسین میر نجاتی
    0

    بنام خدا سلام در ایران هیچ کس سر جایش نیست ومسلولین بجای اقدامات قانونی در فکر زد وبند چاق ولاغر بازی بوده وهستند این نیز پروژه باند روحانی وحتی جناح مخالف او بوده وهست اقایان از این بازیها دست بردارید وقتی اتش گرفت ویا سیل وطوفان امده همه را نابود میکند سوال نمیکند تو اصولگرا ویا اصلاح طلب ویااعتدال گرا ویا ماملعه گرا ویا چپ وراستگرای هستید همگی نابوده میشوید به اینده اتان باشید تا وقت کمی است برای نجات خودتان اقدام کنید شاه وداردسته شان اوره شدند ملت سرجایش هستند خواهند بود والسلام

  • یکی از هزاران
    0

    با اینکه رییس جمهور بعدی هم تفاوتی ندارد ولی با موضع گیری های بسیاربد رییس جمهور در قبال اعتراض به حق مردم کناره گیری کند بهترین راه است البته روحانی هم اصولگرایی در پوستاصلاح طلب بود

  • حمید شریفی
    0

    متاسفانه در کشور ما هیچگاه مسولی به خاطر اشتباه یا ضعف استعفا نداده و نخواهد داد زیرا که تا آخرین روز مسئولیت از تمام امکانات خود برای مقاصد سیاسی و اقتصادی به نفع خودشون استفاده میکنن در هر حال اگر برای اولین بار این موضوع اتفاق بی افته بیشتر مردم کشور در این روزهای سخت اقتصادی خنده بر روی لبشان خواهد نشست انشالله

  • علی شیرازی
    0

    استعفا لازم است روحانی کشور را فلج کرد

  • مهسا زارع
    0

    اصل روی کارآمدن دولت یا ریاست جمهوری برای چیست؟ برای بهتر شدن وضعیت مردم وکشور. وقتی دولتی رو ب عقب حرکت می‌کند وجز ضرر چیزی ندارد حمایت کردنش کار اشتباهی است از جانب هرشخصی ک باشد حق الناس محسوب می‌شود وظلم بیشتری ب مردم وکشور است

  • امیر
    0

    ای بابا استعفا بده یا نده دردی از ملت دوا نمیشه .. فقر ذلت مملکتو گرفته ۹۰ درصد مردم تو فشار شدید اقتصادین ... این یه حربه سیاسیه برای تحریک عموم ملت در نزدیکی انتخابات. امااااا .؟!!!!! مردم خود دانند....!!!

  • دلسوز
    0

    مثلا.شیخ.حسن.برود.کدام.رابین.هود.میخواد.سروسامان.بدهد.به.مشکلات.یکی.بدتر.بیاد.بدتر.بشه.راه.کار.اینه.روحانی.را.اذیت.نکنید.بگذارید.کارش.را.بکند.جلوی.تند.روها.باید.گرفته.شود.وسیاست.صلح.ودوستی.جایگزین.شود.حتی.ماندگاری.نظام.وامنیت.در.راه.صلح.ودوستی.است

  • ی س
    0

    هرچه زودتر برود به نفع ملت است

  • اریو
    0

    دلم بحال کسانی میسوزد ک فکر میکنن اگ جای حسن کلید بظاهراصلاح طلب کس دیگه ای (مثلا یک اصولگرا)رییس جمهور میشد وضع ملت وکشور از وضع موجود بهتربود ولی اینو بدونن این وضع کشور تاوقتیکه وجود مبارک و اسمانی ج اسلامی هست ب همین منواله هرروز بدتراز دیروز چون فساد تو نظام هم نهادینه شده،وهم قبحش ریخته لطفا نشربدید ادمین جان

  • مرضیه از مشهد
    0

    چرا استعفا بدهد دولت از زمان خاتمی به این طرف افتاد روی فشار به مردم چون تب انقلاب فرو نشست وکلید افتاد روی زمین وهمشون دارن دستوپا میزنن وهر روز مردمو بدبختر کردن ونمونش جونای بیکار صادرات وواردات ناقص فرهنگ بی محتوا ودزدیهای جسورانه وفرار از ایران بدست خودشان ووخلاصه همه چیز به بنبست رسیدن وفریاد مردم رو به اوج رسنوندن ودر آخر نابودی جمهوری اسلامی بدست روحانی دار ودستش وخرابی ایران ودین بدست روحانیون مال پرست فقط راه نجات شتسوی واقعی تمام سران مملکت و مجلس ویعنی یک انقلاب تمیز اسلامی واوردن کسانی که سر هر سمتی گذاشته مشوندآگاهی داشته باشن نه که روی پاری بازی بروند مقام بگیرن وفاتحه بخونن به مملکت دین مردم خاک تو سر هرچی دزد ووطن فروشه میخواد هر کی باشه بجای مرگ بر امریکا بگوییم مرگ به پول پرستا ووطن فروشا وبی دینا اما جا نماز آب کش

  • مرضیه از مشهد
    0

    چرا استعفا بدهد دولت از زمان خاتمی به این طرف افتاد روی فشار به مردم چون تب انقلاب فرو نشست وکلید افتاد روی زمین وهمشون دارن دستوپا میزنن وهر روز مردمو بدبختر کردن ونمونش جونای بیکار صادرات وواردات ناقص فرهنگ بی محتوا ودزدیهای جسورانه وفرار از ایران بدست خودشان ووخلاصه همه چیز به بنبست رسیدن وفریاد مردم رو به اوج رسنوندن ودر آخر نابودی جمهوری اسلامی بدست روحانی دار ودستش وخرابی ایران ودین بدست روحانیون مال پرست فقط راه نجات شتسوی واقعی تمام سران مملکت و مجلس ویعنی یک انقلاب تمیز اسلامی واوردن کسانی که سر هر سمتی گذاشته مشوندآگاهی داشته باشن نه که روی پاری بازی بروند مقام بگیرن وفاتحه بخونن به مملکت دین مردم خاک تو سر هرچی دزد ووطن فروشه میخواد هر کی باشه بجای مرگ بر امریکا بگوییم مرگ به پول پرستا ووطن فروشا وبی دینا اما جا نماز آب کش

  • کاربر ناشناس
    0

    اسعفا وسلام

  • ناشناس
    0

    به نظر ما این فرد دیگه بدرد این مردم نمی خورد وهیچ کس به این فرد اعتمادی ندارند وبودن ان تا سال ۱۴۰۰ یعنی با خاک یکسان کردن ایران پس تا دیر نشده مسئولین باید کاری انجام دهند که ملت از این آشفتگی نجات پیدا کند وبه همان آرامش قبل از گرانی بنزین برسد یکی دیگه هم کنترل قیمتها بخصوص بنزین ودیگر کالاهای اساسی که مردم را از خوردن آن معذور کرده واین پیام را هم منتشر کنید که چرا مثل قدیم برای کالاهای اساسی کوپن نمیدن چون از این طرح تنظیم بازار خیلیها سو استفاده کرده وچیزی به دست مردم نمی رسد مثلا همین برنج که اعلام کردن چند تن برای تنظیم بازار به شهرها فرستادن کجا رفته ما یکبار نشد از این طرح یک چیزی بگیریم اصلا معلوم نیست کجا میبرند که هیچی گیر مردم نمیاد خواهش من اینکه اینو به مسئولین ابلاغ کنید متشکرم

  • رضا
    0

    خیلی ها به این نا لایق رای ندادن. من هم همینطور. گوسفند هم بدی بهش نمیتونه بچرونه . موندم چرا مملکت و رو گذاشتن در اختیارش

  • ناشناس
    0

    کی میخواداستیضاح کنه این نماینده های بی عرضه که کارشون شده خیانت یه این ملت ازکی تاحالاقراربوده زنگنه رواستیضاح کنن اخرش امروزعین همیشه بهشون باج دادن خفه شدن خدالعنتشون کنه حالادوباره مردم ساده فردامیرن رای میدن به این حروم خورادیگه بوی گندوفسادشون کل کشوروبرداشته همه بخاطراینکه گنددزدیاشون درنیادازهم حمایت میکنن وکمرمامردموشکستن خدالعنتشون کنه بخدادیگه ازاین همه بی عدالتی وفقروگرونی خسته شدیم

  • ع
    0

    حالا مثلا استیضاح شد ، کی قرار جای روحانی بیاد ؟ نه به اصلاح طلب و نه به اصولگرا هیچکدوم دیگه مورد اعتماد مردم نیستن ... به اندازه ی کافی به دو جناح اعتماد کردیم . دیگه بس !

  • حق بیاید باطل میرود
    0

    استعفا استعفا استعفا؛تکرار استعفاء ء

  • پژمان
    0

    سلام گرچه ایشان بسیار بسیار بسیار ضعیف عمل کردند و حس میشود مردم اهمیتی برای ایشان ندارند اما انتخابات زود هنگام هزینه هنگفتی دارد و قطعا دولت بعدی با رای احساسی این ملت از ایشان بدتر خواهند بود هر وقت توانستیم درست و منطقی رای بدهیم شاید دولت نسبتا خوبی بتوانیم انتخاب کنیم

  • علی پور
    0

    ما اطلاع داریم درحال حاضر امریکا درمقابلمان شمشیر ازروبسته.لیکن تمام مشکلات اقتصادی علتش آمریکا نیست.تیم نخبه ی اقتصادی دولت باافزایش حدود 5برابری دلار ضربه ای مهلکت برپیکر مردم واردساخت که تابیست سال دیگرجوانی که الان درسن ازدواج است نتواند تشکیل خانواده دهد.همچنین بسیاری ازخانواده ها باداشتن چند فرزند درآستانه فروپاشی قرارگرفتند وحتی منجربه طلاق گردید .اخیرا هم شوک کشنده گرانی 3برابری بنزین را وارد کرد که منجربه خسارت جانی ومالی فروانی وهمچنین نارضایتی بیشترملت شد.ماکه تلاش زیادی درصدورانقلاب داریم وهزینه هایی رانیزمتحمل شدیم چرا باعملکرد بسیاربدباعث دوری ملت خودهستیم.واقعا هدف وانگیزه ازایجاد نارضایتی روزافزون چیست؟استیضاح یااستعفا چاره تامین معیشت وزندگی ورفع آلام مردم نیست.بلکه اقدام عملی بسیارسریع درتعدیل قیمتها ومحاکمه علنی مسببین چاره کار می باشد.ملت درجنگ تحمیلی 8سال باتمام مشکلات ایستادگی کردند.واقعا فاصله طبقاتی ومعیشت باین شکل فضاحت بارنبود.به هرحال درانزمان هزینه دفاع وازطرفی هیچ کمکی به کشور ازسوی هیچ ممالکی نداشتیم وبعکس کمک اقتصادی ونظامی بین المللی به دشمن مقابلمان می شد.اما وضعیت اقتصادی ومعیشتی ملت خیلی بهتربود.

  • محمد
    0

    حسن خان روحانی منش که اصلا لیاقت رییس جمهوری کشور مثل ایران نداره اما اگه استعفا بده یا بمونه چه فرقی خواهد کرد مثلا اگر کسی دیگر بیاید معجزه میکند اقا برادر اخوی مشکل از بیخ وجود داره حسن کچل یا کچل حسن فرقی نداره از دستمون هم کاری نمیاد فقط خدا جزای این خاین های کشور را بده

  • کاربر ناشناس
    0

    اینکه بی کفایتی دولت درکنترل بازار و به ویژه ارز و طلا و قاچاق کالا خود نمایی می کند حرفی است که پیش از این صحه گذاری شده است ولی بر همه ما مشخص شد اقتصاد در گذشت سال ها لااقل در دهه ۸۰ که بهترین فرصت ها بود نه تنها مقاومتی نشد که پیش از گذشته آسیب پذیر و بسیار وابسته به پول نفت می باشد. در چنین شرایطی نه این دولت و نه هیچ دولت دیگری نخواهد توانست شرایط اقتصاد و معیشت مردم را در کوتاه مدت بهبود ببخشد. اگر برکناری موجب افزایش شاخص فلاکت حتی برای کوتاه مدت نمی شود من موافق هستم. در غیر این صورت یک ماجراجویی و آشوب خواهی دوباره است.

  • کاربر ناشناس
    0

    همه‌بایددوشادورهبری‌حرکت‌کنندهرنظریااقدامی‌غیرازاین‌خلاف‌ولایی‌ست‌هیچ‌کاری‌غیرآن‌پذیرفته‌نیست‌گشورامروزدرخطرناکترین‌گردنه‌تاریخی‌درحال‌حرکت‌کمترین‌اشتباه‌آخرین‌اشتباه‌خواهدبودتوکل‌به‌خداوپیروی‌ازرهبری‌انشاالله‌خیربرکت‌برای‌گشوروملت‌بزرک‌ایران‌اسلامی‌ست‌وطرح‌دشمنان‌زبون‌ایران‌شکست‌خوردباردیگرتکرارخواهدشدامیدبه‌خدا

  • پوراسدالله نادعلی
    0

    با سلام و احترام: به استحضار می رساند هرچند نسبت به عملکرد رییس جمهور محترم و کابینه پیر ایشان انتقاد وارد است ولی با عنایت به حساسیت منطقه و وضعیت فعلی جامعه از جمله مسائل اقتصادی و... استعفا به صلاح کشور نیست. در ضمن رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای فصل الخطاب است و ایشان(رهبر عزیز) همواره حامی و پشتیبان هر دولتی که در این نظام مقدس جمهوری اسلامی با رأی مستقیم مردم شریف بر سر کار آمدند حمایت کرده و می کنند.با تشکر

    نظرات شما -
    • سلام
      0

      درخواست استیضاح توسط مجلس یک امر قانونی و مجاز است. اگر اراده مردم و نمایندگان آن ها بر استیضاح رئیس جمهور باشد رهبر هم طبیعتا از تصمیم مردم حمایت می کنند.

  • .........
    0

    باسلام نظرم اینکه اگر آقای روحانی دوستدار مردم هست بخاطر مردم از مقامش کنار دیگری کند

  • پر تقال فروش محل
    0

    دنيا دار مكافات است يادتان است چه بلايى سر دولت احمدينژاد اوردند چه دروغهايى گفتند چه وصله هاي براشون چسباندند ،خونه ساخت گفتند مزخرفة سحام عدالت داد گفتند پوپوليست است يارانه داد گفتند تورمزاست صنعت هسته اى راراه انداخت گفتند هزينه براست براي نخستين بار ماهواره فرستاد براش كاريكاتور كشيدند با محرومان نشست وبرخواست گفتند ريا كار است به خاطر حق مردم جلو همه گردن كلفتها ايستاد گفتند ديكتاتور است واما بعد همه اينها روحانى اراوردندچهار سال هرچه احمدينژاد بافته بود ازسربخل همه راپنبه كردند ه خودشان هم در همه كارها تقريباً منفعل بودند بعد چهار سال هم مانندويروس به جان نظام در حال ًنابود كردن ارگانها وارمانها ،الان هم تاوان همه اينها را مردم ميدهند رفتن و ماندنش دو سر باخت است ولى بايد عبرت بگيريم

  • حسین
    0

    فرمودند.نمیشه.بااینکه.اینهمه.دلاردارم.که.میتوانم...اب..تولیدکنن.وبخرند.مثل.اب.خوردن.هم.میتوانند.ازپس.ریاست.بربیایند....کهنه.کارند.ولی.خودشان.تصمیم.تاریخی...بگیرند.زیبا.تراست.

  • حمید
    0

    من رای نمیدهم

  • ایرج زکوی
    0

    درشرایط فعلی پایان عمر دولت دوازدهم به صلاح نیست ازطرفی ماندنش هم دردی را دوا نمی کند ضرب المثلی هست میگه اگر پدرم زنده بود باهمان قافله اولی می آمد. اینها اگر می‌خواستند کاری به نفع مردم انجام دهند مطمئنا در این 6سال انجام می‌دادند

  • محمد
    0

    خواهش میکنم استعفا بده هم خودت وهم مردم راحت کن

  • محمد
    0

    خواهش میکنم استعفا بده هم خودت وهم مردم راحت کن

  • فوادنظری
    0

    روحانی استفعا بده

  • سید
    0

    فقط باید ادستعف دهد

  • سمین
    0

    خیری در تداوم این دولت تا 2 سال آینده نمیبینم بهتره که خود حسن روحانی با استعفاش ملت را شاد کنه

  • # حسین
    0

    سلام، مملکت در حالت بحران قرار دارد. مملکت گرفتار مسائل مختلفی است، آلودگی هوا، سیل ها، کیک های قرص دار، زمین لرزه ها، بایین بودن فرهنگ مردم از چهل سال قبل تا کنون تغییری نکرده است 42 سال بیش بانک آتش می زدند حالا هم می زنند. سعی کنید وزعیت را بحرانی تر نکنیم

  • شهرام
    0

    افراد مادام المقام چی؟ استعفای اونا واجب تره

  • رضافاطمی
    0

    باسلام ببخشید این جناب بایدبماندتاآخرهرغلط دیگه ای می تونه بکنه.... ان شاءالله باشیم وببینم محاکمه میشه، رسوامیشه.... اونوقت تازه معلوم بشه چه کارهاکرده که نمی دونستیم.

  • محمد
    0

    هر دو جناح امتحانش پس دادن که با نمره زیر صفر مردود شدند مردم هم که از ترس کشته شدنش نمیتوانند اعتراض کنند پس بهترین و بی خطرترین راه ندادن رای میباشد اخه دیگه چرا رای بدیم به کی رای بدیم هر کی بالا امد جیب خود و فامیلاش پر کرد اگر کشورو خودتو دوست داری رای نده شاید این دفعه با اینکار درست شد

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی حق نداره استفاد بده باید محاکمه شود جواب این همه ظلم به مردم را باید جوابگو باشد

  • کاربر ناشناس
    0

    با دوروع روحانی را اوردن جلا با حقه استفاد می خواهند نجات دهند باید محاکمه شود

  • کاربر ناشناس
    0

    روحانی باید محاکمه شود او سبب این همه بد بختی مردم هست

  • یک شهروهدایرانی
    0

    ساده این بخدااین فیلم خوداصلاح طلبان برای اینکه درانتخابات بگن ببین دیدین ماروحانی رامجبوربه استعفاکردیم پس بازم بمارای بدین

  • ناشناس
    0

    حتما به سود و صلاح کشور است که این دولت غیره تدبیر و ناامیدکننده برود کنار و انتخابات زودرس برگزار شود متاسفم که دو بار به این دولت رای دادم

  • علی
    0

    هر روز این دولت ضرر و ضربه به مملکته ولی اینا وقتی سرکارند با بنزین این وضع رو سر مملکت درآوردند حالا سرکار نباشند و یا اخراج بشن چی می کنند با این شری که من می شناسم فقط باید تحمل کرد تا با آرامش تمام شد. ... ولی عقیده خودم اینه که سرکار باشه یا نباشه تمام تلاشش برای برهم زدنه که یا می خواد نظام رو تغییر بده یا رهبر رو و یا چیز دیگر؟ نمی دانم!

  • عباس شاهسون
    0

    روحانی باید در عمر باقیمانده دولت صادقانه تلاش کند تا این گند ی کهزده بتوانداندکی جبران کند او ملت را بدبخت کرد باید جوابگوی خسارت به کشور وخونهای ریخته شده باشد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها