کولایی در گفت وگو با خبرفوری: تلاش اصلاح‌طلبان در انتخابات نباید فراموش شود/مابه دنبال سهم‎خواهی نیستیم/حضور زنان در کابینه حق آنهاست

نماینده مردم تهران در مجلس ششم حضور زنان در کابینه دولت آینده را مطالبه به حق آنها دانست.

کولایی در گفت وگو با خبرفوری: تلاش اصلاح‌طلبان در انتخابات نباید فراموش شود/مابه دنبال سهم‎خواهی نیستیم/حضور زنان در کابینه حق آنهاست

الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‎طلب در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره حضور زنان در بدنه دولت و مدیریت اجرایی کشور از جمله شهرداری اظهارکرد: مباحثی که این روزها درباره امکانپذیر بودن حضور زنان در پست‌های عالی مدیریتی کشور از جمله در کابینه یا در سطح شهرداری تهران مطرح می‎شود انتظارات طبیعی برآمده از انقلاب اسلامی و دیدگاه‎های امام خمینی در مورد حقوق انسانی زنان است.

وی افزود: درواقع برپایه آموزه‌های انقلاب اسلامی انسان‎ها به اعتبار انسان بودنشان و نه زن یا مرد بودنشان باید مورد ارزیابی قرار بگیرند و این در واقع آموزه گرانقدری است که دین مبین اسلام قرن‎هاست پایه مباحث خود را برآن قرار داده است و همه انسان‎ها در پیشگاه خداوند برابر هستند و آنها که باتقواتر هستند بردیگران برتری پیدا می‎کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم تصریح کرد: بنابراین برپایه آموزه‎های ارزشمند اسلام زنان به طورطبیعی انتظار داشتند که در طول حدود چهاردهه گذشته که آنان برهمه فرازو فرودهای کشور، تحولات انقلابی و پس از آن در مراحل مختلف که نقش‎آفرین و تاثیرگذار بودند برتسری قدرت یعنی به دست آوردن فرصت‎های مناسب و کارساز برای اجرایی کردن نقطه نظرات، آرمان‎ها واهداف خود نیز دست پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب تاکید کرد: آنچه به مقتضای تاریخ مردانه در کشور ما تاکنون وجود داشته است این بوده که زنان فقط به قدرت شکل دادند وهیچ‎گاه سهمی مناسب از قدرت را به دست نیاوردند چرا که این مسئله یک موضوع تاریخی و فرهنگی است که صرفا با تحولات سیاسی تغییر نمی‎کند اما تجربه‎های موفق بشری نشان داده که هرجا اراده سیاسی برای این تغییر وجود داشته باشد توانایی‎ها و استعداهای انسانی زنان هم دیده می‎شود.

کولایی خاطرنشان کرد: بحث‎هایی که امروز درباره تصدی مدیریت‎های عالی کشور توسط زنان در فضای پساانتخاباتی مطرح می‎شود به خوبی مشخص می‎کند که نهادهای انتخاباتی که امروز وجود دارند با رای نیمی از زنان شکل گرفته و قدرت را دراختیار دارند از این رو زنان فعال به ویژه بانوان اصلاح‎طلب انتظار دارند که در مقابل تلاش موثری که برای تصدی قدرت مردان انجام دادند درکسب قدرت و به دست آوردن ظرفیت‎های مناسب برای اجرایی کردن خواسته‎ها ومطالبات مردم که زنان نیمی از آنها هستند فضا و شرایط مناسب برای آنها ایجاد شود.

وی با اشاره به رشد حضور زنان در پست‎های حساس در کشورهایی چون فرانسه وانگلیس که از آموزه‎هایی دینی استفاده نمی‎کنند گفت: این کشورها در آخرین انتخابات خود رشد بسیار خوبی را در باب حضور زنان تجربه کردند و زنان بسیاری در پست‎های عالی مدیریتی همچون وزارت دفاع و وزارت خارجه در این کشورها مشغول به فعالیت هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم تصریح کرد: بسیار طبیعی است که در مقطع فعلی زنان ایرانی نیز که انقلاب اسلامی و دیدگاه‎های امام خمینی را تجربه کردند انتظار داشتنه باشند که ظرفیت و توانمندی‎های انسانی آنها دیده شود.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب تاکید کرد: در وضعیت فعلی کشور زمان آن فرا رسیده است که شعارها و تبلیغات دوران انتخابات صحت خود را اثبات کنند و پایبندی به وعده‎هایی که داده شد است عینیت پیدا کند.

کولایی در ادامه پیرامون سهم‎خواهی اصلاح‎طلبان از کابینه دولت دوازدهم در مقطعی که رئیس دولت اصلاحات فعالیت آنچنانی ندارد گفت: بنده تصور می‎کنم ما ظرفیت‎های انسانی بسیار برجسته و تاثیرگذاری در کشور داریم که هیچ نیازی نیست کسی را برجای دیگری بگذاریم چرا که هریک از افراد ظرفیت و تاثیرگذاری خود را دارند و رویکرد پیشنهادی آنها می‏تواند در بهبود شرایط کلی جامعه اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله مهم این است که در فرآیند انتخابات آنچه که اصلاح‎طلبان را به پیروزی رساند و نامزدهای آنها را در انتخابات شوراها منتخب ساخت نتیجه یک تلاش جمعی بود.

نماینده مردم تهران در مجلس ششم تصریح کرد: بسیاری از اصلاح‎طلبان و نخبگان سیاسی و اجرایی این طیف در برنامه‎های انتخاباتی در عرصه تبلیغات تلاش بسیاری انجام دادند تا حسن روحانی در انتخابات ریاست‎جمهوری و نامزدهای لیست امید در انتخابات شوراها پیروز شوند و امروز این نتیجه حاصل شده است و این فرآیند نباید فراموش شود و این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که این موضوع و مفهوم به معنای سهم‎خواهی نیست بلکه به معنای تعامل و توجه به واقعیت‎هایی است که به این تحول شکل داده است.

این فعال سیاسی اصلاح‎طلب تاکید کرد: تاریخ ما همواره مقاطعی را که اتحاد و یکبارچگی منجر به پیروزی جریان تحول‎خواه که برآمده از مردم بوده و خواسته‎های آنها را دنبال کرده تجربه کرده است از این روهرگاه این جریان این فرآیند را فراموش کردند و به خود غره شدند قادر نبودند از دستاوردهای این حضورمبارک مردم حمایت کنند.

کولایی خاطرنشان کرد: ما امروز بیش از هرزمان دیگری نیازمند وحدت و یکپارچگی میان اصلاح‎طلبان واعتدال‌گرایان هستیم تا کشور را از شرایط دشواری که در آن قرار گرفته است به سمت رشد و پیشرفت و تامین مطالبات مردم در سطوح مختلف پیش ببریم و این مستلزم یکپارچگی است که در دوران انتخابات شکل گرفت و پیروزی نتیجه آن بود.

وی تاکید کرد: برای اجرایی کردن و عملیاتی کردن شعارهای انتخاباتی که اصلاح‎طلبان برای طرح و تبلیغ آن بسیار تلاش کردند ما نیازمند تداوم همراهی هستیم و این ضرورتی است که تامین منافع و اهداف ملی با آن وابستگی بسیاری دارد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها