دستیار صوتی اپل جان پسر ۱۸ ساله را نجات داد

اغلب افراد می‌دانند که وقتی در شرایط خطرناک قرار دارند باید با شماره های امداد مثل پلیس، اورژانس یا آتش نشانی تماس بگیرند اما گاهی شرایط به شکلی است که امکان تماس تلفنی وجود ندارد.

دستیار صوتی اپل جان پسر ۱۸ ساله را نجات داد

پسر جوان آمریکایی که ماشینش در حال غرق شدن در آبهای منجمد بود موفق شد ضمن تماس با شماره 911 جان خود را از مرگ نجات دهد.

گال سالسدو، 18 ساله از ایالت آیووا، سه شنبه حوالی ساعت 7.30 صبح به وقت محلی، ناگهان داخل رودخانه ای یخ زده پرتاب شد و کنترل اتومبیل خود را از دست داد. وضعیت وی تا حدی وخیم بود که مطمئن بود جان خواهد باخت. زیرا از یک سو در منطقه ای بسیار خلوت گرفتار شده بود و از سوی دیگرقادر نبود تلفنش را پیدا کند تا کمک درخواست کند، اما ناگهان فکری به ذهنش رسید که جانش را نجات داد.

درواقع او تصمیم گرفت از دستیار صوتی تلفن خود برای دریافت کمک استفاده کند. او گفت هر جا را نگاه می کردم گوشی خود را نمی‌دیدم اما بلند گفتم: "هی سیری، با شماره 911 تماس بگیر" همانطور که احتمالاً می دانید سیستم هوشمند درخواست کمک اپل می تواند موقعیت مکانی کاربر را نیز برای نیروهای امدادی ارسال کند و در نتیجه نیروهای امدادی به سرعت به موقعیت وی رسیدند و سالسدو را از ماشین جیپ که در حال غرق شدن در رودخانه یخی وین وباگو بود، یافتند.

نیروی آب مانع از باز شدن درب سمت راننده می شد اما سرویس های اورژانس توانستند وی را در نهایت از ماشین خارج کنند.دست های این جوان در حال یخ زدن بود و او احساس را در پاهای خود از دست داده بود. سالسو ضمن تشکر از نیروهای امدادی از شرکت اپل نیز تشکر کرده است.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها