نظرسنجی بزرگ خبرفوری درباره ضریب نفوذ صداوسیما / بیش از نیمی از کاربران خبرفوری، اصلا تلویزیون نگاه نمی کنند

با وجود اینکه معاون سیمای سازمان صداوسیما مدعی شده که تلویزیون 87درصد مخاطب دارد، اما نتایج نظرسنجی خبرفوری نشان می دهد که بیش از 52درصد کاربران خبرفوری اصلا تلویزیون تماشا نمی کنند.

نظرسنجی بزرگ خبرفوری درباره ضریب نفوذ صداوسیما / بیش از نیمی از کاربران خبرفوری، اصلا تلویزیون نگاه نمی کنند

به گزارش خبر فوری ، براساس این نظرسنجی که در 48ساعت گذشته بیش از 45هزار شرکت کننده داشته است، بالغ بر 24هزار کاربر در پاسخ به این سوال که «شما در روز چند ساعت برنامه های سیما را نگاه می کنید، گزینه «اصلا تماشا نمی کنم» را برگزیده اند.

در این نظرسنجی، 9 هزار نفر معادل 21درصد کمتر از یک ساعت به تماشای برنامه های صداوسیما می پردازند و 15 درصد یعنی 7 هزار نفر هم کمتر از دو ساعت به تماشای تلویزیون می نشینند.

از مجموع 45هزار و 195 شرکت کننده در این نظرسنجی، فقط 5 هزار نفر معادل 12درصد گفته اند که بیش از سه ساعت تلویزیون می بینند.

به نظر می رسد که رشد شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و نیز توسعه شبکه های ماهواره ای فارسی زبان، کار صداوسیما در جذب مخاطبان را مشکل کرده، به طوری که به جز چند برنامه محدود تلویزیونی، سایر برنامه ها از محبوبیت بالایی در میان مخاطبان برخوردار نیستند.

علی عسگری رئیس رسانه ملی به تازگی وعده داده که صداوسیما عقب افتادگی خود در فضای مجازی را جبران می کند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • حسن حسنی
    0

    اینقدر هزینه اضافی باید تعداد شبکه ها کاهش یابد

  • یبلب
    0

    عزیزم شما یه کانال 2 میلیونی داری اونوقت نظر سنجی صدا و سیما که برای حداقل 80 میلیون ایرانی هست مقایسه می کنی

  • حمید محمدحسن
    0

    من و خانواده ام آخرین بار در تعطیلات نوروز تلویزیون ایران را دیدیم . واقعا برنامه ای برای دیدن و سرگرمی برای ما ندارد . با تشکر

  • رضای
    0

    بنده نگاه نمی کننم

  • رسانه میلی
    0

    صداوسیما بزرگترین تربیون توهین به هویت ملی ایرانیان و تبلیغ فرهنگ عربی

  • آرش نوعی
    0

    اصلا مهم نیست کسی تلوزیون نگاه نمیکنه.. مهم اینه که هر روز یه شبکه جدید بزنن که بگن که دارن وقت مردمو پر میکنن و مثلا دیگه نیازی به شبکه های ماهواره ایی نداریم..مهم تینه سرعت اینترنت کم باشه ..

  • مصطفی نصرابادی
    0

    برنامه هایی که در تلویزیون پخش میشه همگی یا قدیمی یا هیچ محتوایی ندارن حتی فیلم هایی که پخش میشه مریوط به چند سال پیش هستن

  • محمدی
    0

    اول از همه بفرمایید که گفته است هر که تلویزیون نگاه میکند جزء مخاطبین "خبر فوری" میباشد... شاید اگر بین مخاطبین تلویزیون هم نظرسجی برگزار گردد که چند نفر "خبر فوری" را میخواند نتیجه بشود 5 درصد .... سوای عملکرد صدا و سیما مگر شما شاخص نظرسجی هستید... با این وضعیت ادامه دهیم ( نمیدانم شاید اصطلاح "خودشاخص پنداری" مناسب باشد) چند وقت دیگر انجمن گیاهخواران در بین کاربران خود نظرسنجی در باب مصرف گوشت در ایران برگزار میکند و ...

  • عزرائیل
    0

    رسانه غیر ملی یعنی رسانه اقلیت و بلندگوی توهین و فرهنگ زشت

  • مجید علیزاده
    0

    راضی نیستم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها