کشتی مسافری باری بوشهر- قطر، آماده حرکت

رئیس سازمان بنادر و دریانوردی از نهایی شدن مراحل اجرایی و عملیاتی برای حرکت نخستین کشتی مسافری-باری بوشهر–قطر خبر داد و گفت: امیدواریم این کشتی به زودی کار خود را آغاز کند.

کشتی مسافری باری بوشهر- قطر، آماده حرکت

شهریور ماه امسال سیاووش ارجمند زاده -مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر- اعلام کرد که در هفته‌ ابتدایی همین ماه نخستین کشتی مسافری-باری بوشهر- قطر حرکت خود را آغاز می کند و این کشتی می‌تواند 1600 نفر مسافر و حدود 2 هزار تن بار کانتینری را از ایران به مقصد دوحه منتقل کند.

وی افزود: مشکلاتی برای این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می‌خواستیم مسافر را به صورت همزمان به این سفر برسانیم، بنابراین آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری باید نسبت به فروش بلیت این کشتی اقدام می‌کردند. البته تعمیرات ترمنیال مسافرتی دوحه و تخصیص سوخت یارانه‌ای به این خط کشتیرانی در آب‌های ایران از دیگر عوامل به تاخیر افتادن حرکت این کشتی است.

گرچه این وعده مجدادا تکرار شد و با گذشت بیش از دو ماه از این وعده‌ها هنوز این کشتی حرکت خود را آغاز نکرده است اما محمد راستاد -معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان بنادر و دریانوردی- در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: خط کشتیرانی بوشهر- دوحه و حرکت نخستین کشتی مسافری-باری (رورو- پسنجر) به مراحل نهایی خود رسیده است و امیدواریم این کشتی به زودی حرکت خود را آغاز کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مشکلی بر سر راه این خط کشتیرانی وجود دارد اظهار کرد: برخی مشکلات و اختلاف نظرها با قطر در مورد تعرفه‌های بندر دوحه و مشکلاتی که سرمایه گذار به بخش خصوصی در این زمینه داشت باعث شد این مسئله به تاخیر بیفتد اما هم اکنون همه زیر ساخت‌های آن آماده شده و این کشتی نخسیتن سفر خود را به مقصد دوحه آغاز می‌کند.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تعرفه‌های بالای بندر مقصد از نظر مالک توجیه اقتصادی ندارد، گفت: درتلاشیم تا این مشکل را با قطر و بندر دوحه حل کنیم و با توجه به مذاکرت صورت گرفته امسال این خط کشتیرانی حرکت خود را به سمت این کشور آغاز می‌کند.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها