بررسی فنی خودرو آئودی RS۶ آوانت + مشخصات

RS۶ بی‌شک یکی از محصولات پرچم‌دار آئودی است. این خودرو بهترین ترکیب از پرفورمنس، طراحی ظاهری و فضای کابین و بار را ارائه می‌کند.

بررسی فنی خودرو آئودی RS۶ آوانت + مشخصات

RS۶ بی‌شک یکی از محصولات پرچم‌دار آئودی است. این خودرو بهترین ترکیب از پرفورمنس، طراحی ظاهری و فضای کابین و بار را ارائه می‌کند. آئودی سال‌هاست که به خاطر تولید استیشن‌های سریع و باابهت شناخته می‌شود.

RS۶ آوانت جدید بر پایه هشتمین نسل A۶ آوانت ساخته شده و آشنا به نظر می‌رسد. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر توئین توربویی است که با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک کواترو همکاری می‌کند؛ اما برخی تکنولوژی‌های بکار رفته در این خودرو باعث بهبود پرفورمنس شده و در عین توانسته از عهده سخت گیرانه‌ترین استاندارد‌های آلایندگی هم برآید.

بررسی فنی خودرو آئودی RS6 آوانت+ مشخصات

این نیروگاه ۴ لیتری هم‌اکنون از توربوشارژر‌های بزرگ‌تری برخوردار بوده و می‌تواند قدرت ۵۹۲ اسب بخاری و گشتاور ۸۰۰ نیوتون متری را تولید کند که نتیجه‌اش ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای برای یک استیشن است. اگرچه حداکثر سرعت خودرو به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده، اما با پرداخت ۱۵۵۰ پوند می‌توان آن را به ۲۸۰ یا ۳۰۵ کیلومتر در ساعت رساند. البته برای رسیدن به سرعت دوم باید ترمز‌های سرامیک کربنی را نیز سفارش داد.

این پیشرانه ۸ سیلندر با سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ ولتی همکاری می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت شده و درعین‌حال خودرو می‌تواند نصف سیلندر‌های پیشرانه را برای کاهش هرچه بیشتر مصرف سوخت غیرفعال کند.

بررسی فنی خودرو آئودی RS6 آوانت+ مشخصات
اما این سواری RS۶ است که جذابیت واقعی را نشان می‌دهد. غیرفعال سازی سیلندر‌ها روی آرامش کلی خودرو هم تأثیر مثبتی داشته است. همه‌ی این‌ها در تضاد با ورودی‌های بزرگ هوا، رینگ‌های ۲۲ اینچی و… هستند که طراحی گیرایی را به ارمغان آورده‌اند.

اگرچه نیروگاه ۸ سیلندر آئودی با غرشی خشن از خواب بیدار می‌شود، اما در رانندگی نرمال صدای چندانی داشته و راحتی سواری نیز با توجه به ابعاد بزرگ رینگ‌ها کمی خشن و سفت است. البته برای قضاوت نهایی باید منتظر تست خودرو در جاده‌های مخملی بریتانیا بود.

اینجا به یک دوراهی می‌رسیم: سیستم تعلیق استاندارد خودرو دارای فنر‌های بادی است که طبق گفته آئودی بهترین راحتی سواری را ایجاد می‌کند. با پرداخت ۱۳۰۰ پوند می‌توان کنترل سواری دینامیک DRC را انتخاب کرد که از فنر‌های پیچشی استاندارد و دامپر‌های تطبیقی استفاده کرده و انتخاب اسپورت تری محسوب می‌شود.

بررسی فنی خودرو آئودی RS6 آوانت+ مشخصات

ما هر دو نوع سیستم تعلیق را تست کردیم و اگرچه فنر‌های بادی سواری نرم‌تری را در رانندگی نرمال ایجاد می‌کنند، اما RS۶ مجهز به DRC حداکثر پتانسیل خود را ارائه می‌کند. فرمان خودرو نیز دقیق و سبک بوده و البته حس طبیعی دارد. برای چنین خودروی سنگینی، چابکی بالا یک فاکتور برجسته و قابل‌توجه است. کشش خودرو در پیچ‌ها بسیار خوب بوده و خودرو کاملاً پایدار حس شده و اکثر مواقع همچون خودرویی دیفرانسیل عقب حس می‌شود.

ترمز‌های سرامیکی شاید آپشنی ۹۲۰۰ پوندی باشند، اما حتی در بدترین شرایط هم اختلالی در عملکرد آن‌ها مشاهده نمی‌شود. این ترمز‌ها ۳۴ کیلوگرم سبک‌تر نیز هستند.

و زمانی که RS۶ آماده مأموریت باشد واقعاً طوفان به پا می‌کند. غرش‌های پیشرانه ۸ سیلندر همگام با عقربه تندی سنج خودرو بیشتر شده و در یک چشم بر هم زدن سرعت‌های بالا را مشاهده خواهید کرد. حالت‌های اسپورت‌تر رانندگی با نام‌های RS۱ و RS۲ شناخته می‌شوند.

باقی موارد هم طبق انتظارات عالی هستند. RS۶ خودرویی جادار و راحت بوده و از جدیدترین تکنولوژی‌ها سود می‌برد. اگر صندلی‌های عقب را هم بخوابانید فضایی ۱۶۸۰ لیتری خواهید داشت.
بررسی فنی خودرو آئودی RS6 آوانت+ مشخصات
قیمت خودرو از ۸۹۹۰۰ پوند آغاز شده و به ۹۷۸۰۰ پوند برای مدل کربن بلک و ۱۰۶۴۰۰ پوند برای مدل ورسپرانگ ادیشن می‌رسد. بله این مبلغی سنگین برای یک استیشن محسوب می‌شود، اما RS۶ چیز دیگری است…

بررسی فنی خودرو آئودی RS6 آوانت+ مشخصات

RS۶ قبلاً به عنوان یکی از بهترین خودرو‌های همه‌کاره آئودی شناخته شده و ارباب حلقه‌ها توانسته به‌طور موفقیت‌آمیزی جذاب این خودرو در نسل جدید را تکرار کند. قیمت خودرو بالاست، اما افرادی که می‌توانند چنین خودرویی را بخرند شاهد ترکیبی جذاب از پرفورمنس یک سوپرکار با آرامش یک لیموزین و فضای کابین زیاد خواهند بود. اگر یک خودرو وجود داشته باشد که بتواند چنین کاری را انجام دهد، نامش RS۶ خواهد بود.

مشخصات آئودی RS۶ آوانت

قیمت: ۸۹۹۰۰ پوند
پیشرانه: ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: ۵۹۲ اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۸ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۳.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۱۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها