برگزاری سومین جشنواره گیلاس در لواسان

شهردار لواسان از برگزاری سومین جشنواره گیلاس در این شهر خبر داد.

برگزاری سومین جشنواره گیلاس در لواسان

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری فارس، علی مرادی شهردار لواسان اظهار کرد: جشنواره کشوری گیلاس با حضور مسؤولان منطقه‌ای و ملی به مدت سه روز از 25 تا 27 تیرماه در لواسان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این جشنواره در راستای نهادینه کردن تولید و اشتغال و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود و شهرداری تلاش می کند تا بتواند با برگزاری جشنواره محصولات کشاورزی ازجمله گیلاس زمینه تولید صادرات محور را فراهم کند.

شهردار لواسان افزود: این جشنواره در حریم شهر و حاشیه دریاچه سد لتیان و در مسیر رودخانه جاجرود برگزار خواهد شد و از ساعات 20 تا 24 به روی علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان باز خواهد بود.

مرادی با بیان اینکه لواسان به‌عنوان منطقه‌ای حاصل‌خیز در تولید محصولات سردرختی شهرت دارد، افزود: این جشنواره فرصت مغتنمی است تا علاوه بر ارتقای سطح کیفی و کمی تولید گیلاس شهرستان، سایر محصولات کشاورزی نیز به‌طور مستقیم به دست مصرف‌کنندگان برسد.

وی گفت: ایران با تولید سالانه 200 هزار تن گیلاس جایگاه سوم تولید جهان را در اختیار دارد که حدود 60 تا 61 هزار تن از این محصول در شهرستان شمیرانات به عمل می‌آید و گیلاس لواسان به تک‌دانه معروف است.

شهردار لواسان افزود: میزان تولید گیلاس در جهان حدود 18 میلیون تن است که کشور ترکیه جایگاه نخست، آمریکا دوم و ایران جایگاه سوم را دارد و پس از این‌ها، ایتالیا و اسپانیا در جایگاه‌های چهارم و پنجم دنیا قرار گرفته‌اند.

مرادی دلیل برگزاری این جشنواره را سپاسگزاری از نعمات خداوندی و حمایت از زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که حدود پنج تا 6 هزار نفر از این جشنواره بازدید داشته باشند و در کنار آن، 70 درصد جمعیت شهر لواسان هم طبق روال گذشته از این جشنواره بازدید کنند.

مرادی اضافه کرد: شهرداری به مناسبت‌های مختلف تلاش می‌کند تا در ایجاد نشاط در شهر بکوشد و چنین جشنواره‌هایی را برگزار می‌کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها