امام جمعه اردبیل: در اسرع وقت قاتل آتنا به عقوبت خود خواهد رسید

امام جمعه اردبیل گفت: خطرات فرهنگی بزرگ بیخ گوش ماست و لذا دولت محترم باید در تنظیم بودجه کشور، اعتبار کافی برای امور فرهنگی قرار دهد که متاسفانه اینگونه نیست.

امام جمعه اردبیل: در اسرع وقت قاتل آتنا به عقوبت خود خواهد رسید

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از خبرگزاری ایسنا آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل گفت: همه ما از حادثه فرزند معصوم استان، آتنا اصلانی، متاثریم و به خانواده این طفل معصوم و اهالی معظم پارس‌آباد تسلیت می‌‎گوییم.

عاملی با بیان اینکه دستگاه قضایی با تمام توان به این موضوع وارد شده و یقین داریم در اسرع وقت قاتل را به عقوبت خود خواهند رساند، افزود: از همه دلسوزان می‌خواهیم پیگیری موضوع را به طریق قانونی یعنی دستگاه قضا واگذار کنند؛ چراکه دستگاه قضا در اینگونه امور به طور قطع مماشات ندارد و قطعا با اقدام به موقع دستگاه قضا، بازدارندگی به طور کامل تامین خواهد شد. این حادثه و حوادث مشابه آن مثل ماجرای ستایش، نشان می‌دهد که خطرات فرهنگی بزرگ در بیخ گوش ماست و لذا دولت محترم باید در تنظیم بودجه کشور، اعتبار کافی برای امور فرهنگی قرار دهد که متاسفانه اینگونه نیست.

عاملی اضافه کرد: همچنین مجلس و بالخصوص کمیسیون فرهنگی مجلس باید طرح‌های مهم برای ارتقای بنیان فرهنگی جامعه داشته باشد و دچار روزمرگی نگردد و باید با کمال تاسف گفت مجلس در این خصوص نمره قبولی ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: از خانواده‌ها هم مصرا می‌خواهیم از اینگونه حوادث عبرت بگیرند و برای اینکه خانواده‌های آنها قاتل به جامعه تحویل ندهد، فرزندان خود را با تربیت دینی آشنا سازند. حضور در مساجد و مجالس وعظ و نمازهای جمعه و حضور در مراکز تربیتی از مهمترین عوامل صیانت است.

وی افزود: محرومیت از فرهنگ دینی و آمدن مال حرام به خانه و بازشدن پای فیلم‌های ماهواره‌ای از عوامل شکل‌گیری شخصیت فرد قاتل است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از صدا و سیما خواست همچنانکه در انتشار این فاجعه حتی از شبکه ملی سنگ تمام گذاشتند و به طور قهری چهره عاطفی و فرهنگی استان به شدت آسیب دید، در پخش قابلیت‌های عاطفی استان مخصوصا در معرفی چهره عاطفی عشایر استان اهتمام داشته باشند، تا عدالت رعایت و حق استان ضایع نشود و غرور مقدس اهالی شکسته نشود.

وی افزود:: این جبران مخصوصا از آن جهت اهمیت دارد که استان ما، استان توریستی است و به عنوان ییلاق ایران شناخته شده است و سالانه نزدیک به 9 میلیون توریست دارد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها اعلام کرد: آقای دکتر نوبخت این هفته اعلام کردند «راه آهن سراسری به 5 مرکز استان می‌رود و ماه آینده قطار به کرمانشاه و ارومیه خواهد رسید»، از اینکه استان اردبیل مغفول مانده از دولت محترم گله‌مند هستیم .

وی اظهار کرد: در خصوص میزبانی دولت فرانسه برای منافقین همه انتقاد دارند، ولی باید گفت این نقطه قوت انقلاب است که دولت‌های غربی در جستجو برای پیدا کردن اپوزوسیون برای نظام، غیر از منافقین را پیدا نکردند که تا حال هزاران انسان بی‌گناه را ترور کرده‌اند. میزبانی اروپا و آمریکا برای منافقین و اخراج آنها از لیست تروریست‌ها و دعوت آنها از رئیس منافقین در پارلمان اروپا و کنگره آمریکا تحقیر ملت ما نیست، بلکه تحقیر خود آنهاست.

عاملی افزود: با تغییر مفهوم تروریسم در قاموس اهریمن جهانی وقوع جنگ و قتل و خونریزی و تروریسم دولتی در دنیا کاملا طبیعی است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها