پاسخ اینستاگرامی عارف به مشاور روحانی: نتيجه تعامل در دولت اصلاحات نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى

رییس فراکسیون امید در یادداشتی به همراهی مجلس پنجم با سیدمحمد خاتمی در رای به کابینه دولت هفتم اشاره کرد و گفت: نتیجه تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى بلکه تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم بود.

پاسخ اینستاگرامی عارف به مشاور روحانی: نتيجه تعامل در دولت اصلاحات نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى

به گزارش سایت خبر فوری ، متن یادداشت محمدرضا عارف با موضوع چگونگی هماهنگی دولت و مجلس بدون سهم‌خواهی که در اینستاگرام او منتشر شده به این شرح است:

چگونه می‌شود هماهنگى و همدلى بین مجلس و دولت بدون سهم خواهى فراهم شود؟

پس از پیروزى جریان اصلاحات در انتخابات دوم خرداد ٧٦، نوبت به تشکیل کابینه دولت آقاى خاتمى بود و همزمان نگرانى از راى اعتماد وزراى پیشنهادى در مجلس پنجم وجود داشت.


از یکسو آقاى خاتمى باید پاسخگوى مطالبات برخاسته از رأى بیست میلیونى خود می‌بود و از طرف دیگر نمایندگان مردم که خود مستقیما با رأى مردم انتخاب شده بودند باید در انتخاب کابینه دولت همدل و همراه می‌شدند.


پیش از معرفی کابینه، برخى گمانه‌زنى‌ها حکایت از این داشت که به سختى می‌توان از مجلس پنجم راى اعتماد گرفت و نقل قول هایی که در آن روزها مطرح میشد هم حکایت از همین رویه داشت.


اما جریان اصلاحات که همواره به گفتگو در ابعاد ملى قائل بوده است، پیشقدم شد و در جلسات منظمى با نمایندگان شریف مردم، در مجلس شوراى اسلامى گفتگو و رایزنى کرد.


نتیجه این تعامل و همدلى، نه سهم‌خواهى بود و نه مجادلات تندِ رسانه‌اى. بلکه محیطى را فرآهم کرد که وزراى پیشنهادى دولت آقاى خاتمى که بنده هم یکى از آنها بودم با رأى چشمگیرى موفق به کسب رأى اعتماد شدند و تشکیل دولتى مطابق خواسته‌ها و مطالبات مردم محقق شد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها