سخنگوی ناجا: پلیس اشتیاقی برای ورود به حوزه حجاب ندارد

سخنگوی ناجا با انتقاد از ناکارآمدی بعضی دستگاه‌های مسئول در حوزه عفاف و حجاب بر قرارگرفتن نیروی انتظامی در آخرین ایستگاه این حوزه گفت: پلیس اشتیاقی برای ورود به حوزه حجاب ندارد.

سخنگوی ناجا: پلیس اشتیاقی برای ورود به حوزه حجاب ندارد

به گزارش خبر فوری و به نقل از تسنیم، سردار سعید منتظرالمهدی با اشاره به اهمیت تلاش همه دستگاه‌های موظف در قانون برای رعایت حجاب در جامعه و انتقاد از کارکرد ضعیف برخی دستگاه‌ها در این حوزه اظهار داشت: متأسفانه ناکارآمدی بعضی دستگاه‌های مسئول در این حوزه، بار را بر دوش پلیس گذاشته و این در حالی است که اساساً برخورد با چنین مقوله‌ای باید در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی اتفاق بیافتد و نه حوزه پلیسی چراکه پلیس باید در آخرین بخش از این زنجیره قرار بگیرد و در بین 26 دستگاه مسئول در این بخش، پلیس آخرین مسئولیت را دارد.

سخنگوی نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه آخرین درمان در این حوزه، اقدامات سلبی است، گفت: پلیس به هیچ وجه اشتیاقی برای ورود به حوزه حجاب و برخورد با هنجارشکنی اجتماعی و فرهنگی ندارد ولی زمانی که هیچیک از دستگاه‌های مسئول، کارکردی درستی در این حوزه ندارند، پلیس به عنوان ضابط قضایی و با توجه به وظیفه و تکلیف قانونی خود، ناگزیر از ورود به این بخش است.

وی خاطرنشان کرد: اساساً نوع ورود به این حوزه، باید از نوع وفاقی باشد و باید توسط مردم انجام شود؛ مردم باید به این حوزه ورود کرده و با تذکر لسانی، احسانی، انسانی و امر به معروف،‌ در جهت اصلاح وضعیت گام بردارند.

منتظرالمهدی تأکید کرد: مقوله حجاب علاوه بر یک هنجار پذیرفته شده مذهبی و اجتماعی، مبتنی بر قانون جمهوری اسلامی ایران نیز هست و این بدان معنا است که در صورت عدم رعایت آن، پلیس موظف است طبق ماده 639 قانون مجازات اسلامی، با افرادی که موجبات هنجارشکنی و جریحه‌دار شدن عفت عمومی جامعه را فراهم می‌کنند برخورد کند و آن‌ها را تحویل مراجع قضایی دهد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها