آغازی بر پایان یک ماه عسل سیاسی / کنایه های عارف به روحانی، در آستانه معرفی کابینه

محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس و رئیس شورای عالی اصلاح طلبان در آستانه معرفی کابینه جدید به مجلس، به انتقاد از حسن روحانی روی آورده است.

آغازی بر پایان یک ماه عسل سیاسی / کنایه های عارف به روحانی، در آستانه معرفی کابینه

به گزارش خبر فوری ، او در اظهارنظری کم نظیر، به کنایه گفته است که برخی بعد از پیروزی در انتخابات یادشان می رود چه کسانی برای این پیروزی زحمت کشیدند. ( اینجا بخوانید)

این اظهارنظر، احتمالا واکنشی است به برخی خبرها درباره اینکه حسن روحانی ممکن است در جریان معرفی کابینه به بهارستان، کمتر از گزینه های اصلاح طلب استفاده کرده و برخی اصولگرایان را همچنان در ترکیب کابینه نگه دارد.

حسن روحانی که امروز درباره کابینه جدید در مشهد به رایزنی های نهایی خواهد پرداخت ( اینجا بخوانید)، مصمم است که تغییراتی را در ترکیب کابینه ایجاد کند اما ممکن است برخی از این تغییرات آن تغییراتی نباشد که مدنظر اصلاح طلبان است. به ویژه اینکه گفته می شود ممکن است برخی اصولگرایان شاخص در ترکیب کابینه وی حضور داشته باشند. (تازه ترین گمانه زنی ها را اینجا بخوانید)

به این ترتیب محمدرضا عارف چهره شاخص جریان اصلاح طلب امروز با کنایه به رئیس جمهور، به او گفته است که پیروزی وی در انتخابات مدیون تلاش اصلاح طلبان بوده است. وی خاطرنشان کرده، اگر ما را دنبال نخود سیاه نفرستند قصد ما کمک کردن است.

افزایش انتقادات اصلاح طلبان به روحانی، می تواند رئیس جمهور را در مسیر رای اعتماد به وزرا در مجلس با دشواری هایی روبرو کند. شاید برای همین، به تازگی خبری از تشکیل کمیته تعامل میان فراکسیون امید مجلس و دولتی ها منتشر شد. خبری که اصولگرایان آن را سهم خواهی توصیف کردند و اما اصلاح طلبان نام پیگیری مطالبات مردم را بر آن گذاشتند.

البته گلایه های اصلاح طلبانی چون عارف از بی توجهی روحانی به زمینه های پیروزی انتخاباتی اش، با گلایه برخی دیگر از اصلاح طلبان روبرو شده است. از جمله این اصلاح طلبان صادق زیباکلام است که گفته عارف توان اجرایی ندارد ( اینجا بخوانید)

فارغ از همه این کنایه زنی ها، باید منتظر ماند و دید که با نهایی شدن پازل کابینه دوازدهم، اصلاح طلبان راضی به چینش هیات وزیران خواهند شد یا اینکه بر شدت انتقادات به دولت می افزایند.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟