کشف تخم‌مرغهای ۱۷۰۰ ساله در انگلیس

گروهی از باستان‌شناسان ۴ تخم‌مرغ متعلق به ۱۷۰۰ سال پیش را در انگلیس کشف کردند. اما به طور تصادفی سه تخم‌مرغ را شکستند.

کشف تخم‌مرغهای ۱۷۰۰ ساله در انگلیس

باستان شناسان این تخم مرغها را به طور اتفاقی هنگام حفر آیلسبوری، باکینگهامشیر، در یک گودال کشف کردند.

جالب است بدانید که سه تخم مرغ شکسته بوی تند و زننده ای را متساعد می کردند اما این تیم باستان‌شناس موفق به حفظ چهارمین نمونه شد. کارشناسان باستان‌شناسی آکسفورد فکر می‌کنند این گودال ممکن است نوعی انبار مخفی برای خوراکی ها یا معبد خدایان بوده است.

استوارت فورمن، مدیر پروژه حفاری گفت: "این اولین باری است که در انگلستان با چنین پدیده جذابی مواجه می‌شویم."

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه این تخم مرغ سالهای سال سالم مانده است گفت:"در گودالی که هزاران سال آب در آن وجود دارد چنین پدیده ای نادر نیست و طبیعتاً شما چیزهایی را از آب می گیرید که هرگز در یک محیط خشک زنده نمی مانند. با همه این ها چنین کشفی برای ما نیز باورنکردنی بود."

جالب است بدانید که در کنار تخم مرغها ده‌ها سکه، کفش، ابزار چوبی و یک سبد قرار داشت. ادوارد بیدولف تحلیلگر اشیاء باستانی در این خصوص می گوید احتمالا رهگذران این، که سه سال به تجزیه و تحلیل این یافته پرداخت ، افزود: "رهگذران احتمالاً متوقف می شدند تا با پرتاب سکه به خدایان زیر زمین هدیه دهند. علت وجود تخم مرغ ها نیز این است که تخم مرغ را با تولد دوباره و باروری مرتبط می کردند."

او ادامه داد: «ما پیش از این در انگلیس، در قبرهای رومیان باستان استخوان مرغ و تکه‌های پوست تخم مرغ کشف کرده بودیم، اما هرگز تخم مرغ درسته پیدا نکرده بودیم.»

این تخم‌مرغ ها در نزدیکی جاده "A41" در "ایلزبوری" میان یک جاده زمان رومیان باستان یافت شده که شهرهای "سِنت آلبِنز"، "بیستِر" و "سیرِنستِر" را به یکدیگر متصل می‌کرده است.

تنها نمونه دیگر تخم مرغ سالم زمان رومیان باستان، در سال 2010، در دست یک کودک و در قبری که نزدیک رم قرار داشت کشف شد.

تخم مرغ کشف شده در انگلیس، اکنون در ورق‌های کاغذ بدون اسید در یک جعبه پلاستیکی در مقر باستان‌شناسی آکسفورد نگهداری می‌شود و قرار است در کنار سایر اشیای کشف شده در موزه ایالتی "باکینگهام شر"، به تماشای عموم گذاشته شود.

منبع: ایندیپندنت

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها