اظهار تاسف معاون اول علمی رییس جمهور از عدم ورود دانشمند ایرانی به آمریکا

معاون علمی رییس جمهور از کارشکنی دولت آمریکا و جلوگیری از فعالیت تحقیقاتی یکی دانشمندان ایرانی در آمریکا اظهار تاسف کرد.

اظهار تاسف معاون اول علمی رییس جمهور از عدم ورود دانشمند ایرانی به آمریکا

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پی کارشکنی دولت آمریکا و جلوگیری از فعالیت تحقیقاتی یکی از پژوهشگران ایرانی در آن کشور، اظهار تاسف کرد و مردم را که منتفعین خدمات علمی هستند، متضرر این رفتار دانست .

در پیام دکتر سورنا ستاری آمده است: متأسفانه باخبر شدیم که یکی از پژوهشگران خوب کشورمان، آقای دکتر سید محسن دهنوی، دانش آموخته مقطح دکتری نانو که پژوهش ها و تحقیقات ارزشمندی در حوزه درمان سرطان دارند و مقالات علمی متعدد در مجلات معتبر داشته اند، برای گذارندن دوره مطالعاتی شان دچار مشکلی شده اند .

این پژوهشگر، علی رغم طی تمامی مراحل لازم و قانونی برای گذارندن دوره مطالعاتی در دانشگاه هاروارد امریکا، در لحظه ورود به این کشور با بهانه جویی غیر متعارف آنها مواجه می شود و از ورود وی و خانواده شان و انجام فعالیت تحقیقاتی وفرصت مطالعاتی در بیمارستان کودکان شهر بوستون جلوگیری می شود .

این قبیل اتفاقات هر چند تأثیری در مسیر علمی محققین و پژوهشگران کشور نخواهد داشت، اما موجب دلسردی و عدم هم افزایی نسبت به همکاری های علمی میان محققین خواهد شد که در این میان مردم که از خدمات علمی استفاده می کنند متضرر اصلی خواهند بود.

چه بسا که در همین مورد اخیر، همکاری میان متخصصین در زمینه سرطان در بیمارستان کودکان می توانست گامی در مسیر التیام درد بیماران سرطانی باشد، که هر روز مشتاقانه چشم به اخبار علمی برای یافتن درمانی برای بیماری شان می گردند .

روزنامه «بوستون گلوب» روز سه شنبه به نقل از استفانی مالین سخنگوی «گشت مرزی و گمرک آمریکا» نوشت: دهنوی به همراه همسر و سه فرزندش اواخر روز دوشنبه در فرودگاه بین المللی «لوگان» بوستون بازداشت و با یک پرواز دیگر بازگردانده شد .

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها