نرخ بیکاری در استان سمنان ۴.۵درصد پیش‌بینی‌شده است

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته نرخ ۴.۵درصد بیکاری در استان پیش‌بینی‌شده است.

نرخ بیکاری در استان سمنان ۴.۵درصد پیش‌بینی‌شده است

محمد همتیان ، ضمن اشاره به طرح‌های دولتی برای رونق تولید و درنهایت افزایش اشتغال، بیان کرد: امروز صحبت از نرخ ۸.۳ درصدی اشتغال در استان سمنان است که ما برای دو سال آینده برنامه کاهش این میزان به ۴.۵ درصد را در استان در پیش خواهیم گرفت که بخشی از این برنامه قطعاً نگاه مثبت به رونق تولید است.

وی افزود: یکی از مواردی که در کاهش نرخ بیکاری اهمیت دارد، زیرساخت لازم است که در مجموعه استانداری سمنان این امر از سال ۹۵ هم‌زمان با سراسر کشور با تشکیل کارگروه رونق تولید و رفع موانع آن ایجادشده که خوشبختانه پس از ۱۴ ماه شاهد برگزاری ۶۴ نشست این کارگروه هستیم که نشان از اهتمام دولت در رفع موانع تولید می‌دهد لیکن قطعاً این امر در کاهش بیکاری استان نقش خواهد داشت.

معاون استاندار سمنان گفت: سیاست استانداری حمایت از هر پروتکلی است که به اشتغال و تولید بینجامد لیکن بخش قابل‌توجهی از واحدهای تولیدی استان در سال ۹۵ با همین سیاست و با بهره‌گیری از طرح‌هایی مانند بهین یاب، به تولید بازگشتند.

همتیان در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان کاهش نرخ بیکاری را در تولید جستجو کرد، بیان داشت: دراین‌باره باید گفت طی سه یا چهار سال گذشته شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه همکاری با بخش خصوصی در استان امضاشده که حتی اگر نیمی از آن‌ها نیز به منصه ظهور برسد شاهد تحول عظیمی در مقوله اشتغال خواهیم بود.

وی افزود: امروز نرخ مشارکت اقتصادی در استان سمنان به ۴۰ درصد نیز نمی‌رسد درحالی‌که بخش خدمات نیمی از میزان مشارکت را به خود اختصاص داده که قطعاً می‌توان با افزایش سهم مشارکت اقتصادی بخش خصوصی تحولات خوبی را درزمینهٔ اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سمنان، گفت: در این استان صنعت، معدن، کشاورزی و حتی دامداری باوجود خشک‌سالی همچنان ظرفیت‌های اصلی مشارکت اقتصادی هستند که می‌توان با مشارکت بخش خصوصی این حوزه‌ها را تقویت کرد.

همتیان تأکید کرد: باوجود تصمیمات جدید دولت در راستای افزایش حیطه تسهیلات بهین یاب به گردشگری، خدمات و ... علاوه بر دو حوزه صنعت، معدن و کشاورزی، دام‌پروری که در سال گذشته ۴۵۰ میلیارد تومان تسهیلات را به واحدهای تولیدی تزریق کرد و در سال جدید به ۹۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته، می‌توانیم شاهد کاهش نرخ بیکاری در استان طی دو سال آتی باشیم.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها