توضیحات شکوری‌راد در مورد سخنانش در ستاد انتخابات کشور

شکوری راد خود در توضیح این مساله در توییتر می نویسد:

توضیحات شکوری‌راد در مورد سخنانش در ستاد انتخابات کشور

پس از ثبت نام علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت وی در ستاد انتخابات کشور مصاحبه ای با خبرنگار اعتماد انجام داده است که پخش بخشی از این سخنان منجر به سوء تفاهم هایی در فضای مجازی شد و واکنش های متعددی را موجب شد.

به گزارش امتداد ، محتوای این ویدئوی تقطیع شده ابتدا در سایت دانا، بولتن‌نیوز و سپس در توییتر سایت صبح نو و بعد از آن در کانال اصلاحات نیوز منتشر شد، بدون آنکه سوال خبرنگار و توضیحات کامل شکوری راد منتشر شود و در نتیجه منجر به قضاوت هایی ناروا گشت.

دبیرکل حزب اتحاد ملت که با لباس مشکی به عنوان نماد همدردی با کشته شدگان اعتراضات آبان ماه 98 در وزارت کشور حضور یافته بود در این گفت و گو و در پاسخ به سوال خبرنگار اعتمادآنلاین در ارتباط با تاثیر اعتراضات به گران شدن بنزین بر انتخابات پیش رو می گوید: فشارهای معیشتی که بر مردم بود، خود به خود فضای انتخابات را از ابتدا سرد کرده، و رویگردانی مردم از انتخابات را شاهد بودیم. این افزایش قیمت بنزین، اعتراضات اخیر و کشته شدن مردم در این اعتراضات و تألماتی که در پی آن پدید آمد عملا فضای انتخابات را سردتر کرد و مردم آمادگی ذهنی برای انتخابات ندارند.

اما کدام بخش از صحبت های علی شکوری راد مورد شیطنت رسانه ای قرار گرفت. خبرنگار پس از توضیحات شکوری راد از ریزش رای اصلاح طلبان سوال میکند. درحالیکه شکوری راد پیشتر گفته بود که این ریزش رای بصورت کلی صورت گرفته ولی در خصوص ریزش رای اصول گرایان توضیح تکمیلی میدهد.

او در توضیحات خود، به رای مناسکی بخشی از جامعه اشاره می کند، و درباره پایگاه رای اصول گرایان توضیح می دهد.

شکوری راد خود در توضیح این مساله در توییتر می نویسد: "درانتخابات آینده چالش‌اصلی آن است که بخش‌ بزرگی ‌از مردم دیگر انگیزه رأی‌دادن ندارند. انگیزه مشارکت در طبقه ‌متوسط‌ جدید پیش‌ از این افت‌ محسوسی داشت. درحوادث ‌اخیر،طبقات محروم معترضان اصلی بودند که شدت‌ سرکوب موجب انصراف آنها که قبلا بطور مناسکی درانتخابات شرکت می‌کردند، از دادن رأی شده‌است."

وی در ادامه این گفت و گو نیز به بی اثر شدن مجلس در پی اتفاقات اخیر می‌پردازد و همین امر را یکی دیگر از دلایل سرد شدن فضای انتخاباتی ذکر میکند.

دبیر کل حزب اتحاد ملت در پایان این مصاحبه نیز تعامل با شورای نگهبان را بی معنی داند و در مورد اینکه شورای نگهبان خود را قیم مردم می داند، این نهاد را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

منبع: امتداد

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها