اعتصاب در مدارس و تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در بغداد و استان‌های مختلف عراق

یک منبع امنیتی اعلام کرد، اکثر دانش‌آموزان مدارس شرق بغداد دست به اعتصاب زده و تعطیل رسمی اعلام کردند، همسو با این رویداد صدها دانشجو و دانش‌آموز عراقی صبح امروز در استان‌های کربلا، نجف و المثنی تظاهرات کردند.

اعتصاب در مدارس و تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در بغداد و استان‌های مختلف عراق

اعتراضات مردمی در فضایی آرام همزمان با استقرار گسترده نیروها ادامه دارند و تظاهرات دانش‌آموزی و دانشجویان در بغداد و برخی استان‌ها در اعتراض به حادثه السنک و الخلانی در جریان است.

یک منبع امنیتی در گفت‌وگو با شبکه سومریه نیوز عراق از اعتصاب دانش‌آموزان مدارس اغلب مناطق شرق بغداد در حمایت از تظاهرات خبر داد.

این منبع درباره وضعیت امنیتی بغداد نیز گفت: علی‌رغم تجمع گروه‌هایی در میادین مختلف اما وضعیت امنیتی پایتخت خوب است.

طبق گفته این منبع، معترضان عراقی همچنان در میدان الخلانی و منطقه السنک حضور دارند و وضعیت میدان "الوثبه"، منطقه "حافظ القاضی" و نزدیکی پل "الأحرار" خوب است.

همزمان با اینکه دانش‌آموزان در اکثر مدارس شرق بغداد دست به اعتصاب زده و مدارس را تعطیل کردند دولت محلی ذی قار نیز برای دور روز تعطیل رسمی اعلام کرده است. نیروهای امنیتی این استان پنج پل در مرکز این شهر را به رغم تداوم مسدود بودن پل الزیتون باز کرده‌اند.

اعتصاب دانش‌آموزان به خصوص در استان‌های مرکزی و جنوبی وارد چهارمین هفته متوالی خود شده است.

در این راستا دانشجویان معترض صبح امروز ورودی اصلی دانشگاه کربلا را بستند و با بستن ورودی اصلی دانشگاه کربلا مانع از ورود دانشجویان، اساتید و کارمندان به این دانشگاه شدند.

در عین حال منابع از وقوع انفجار بمبی در خودوری یک استاد دانشگاه در محله سیف سعد در مرکز کربلا خبر دادند.

همچنین صدها دانش‌آموز دوره راهنمایی در میدان "ثورة العشرین" در نجف تجمع کرده و سپس به سمت میدان الصدرین (میدان تظاهرات مردمی در نجف) راهپیمایی کردند. دانش‌آموزان در شهر نجف بر ادامه اعتصاب خود تأکید کردند.

در همین حال سومریه نیوز از تجمع گسترده دانشجویان معترض عراقی در میدان تحصن در شهر السماوه، مرکز استان المثنی خبر داد.

یک منبع امنیتی نیز در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای عراقی گزارش داد که ده‌ها دانشجوی دانشگاه پلی تکنیک بغداد صبح امروز در اطراف این دانشگاه تظاهرات و سپس به سمت میدان التحریر راهپیمایی کردند.

اعتصاب در مدارس و تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در بغداد و استان‌های مختلف عراق

دانشجویان دانشگاه تکنولوژی بغداد کشته شدن ده‌ها تن از معترضان عراقی توسط افراد مسلح ناشناس در منطقه السنک در نزدیکی میدان التحریر را محکوم کردند.

اعتصاب در مدارس و تظاهرات دانشجویان و دانش‌آموزان در بغداد و استان‌های مختلف عراق

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها