ترافیک احمدی‌نژادی‌ها پشت درِ مجلس/ پرچمداران کاندیداتوری ۹۸

بسیاری از دولتمردان احمدی نژاد طی هفته گذشته شناسنامه به دست به وزارت کشور یا فرمانداری های کشور رفتند و رسما برای حضور در ماراتنِ انتخابات نام نویسی کردند.

ترافیک احمدی‌نژادی‌ها پشت درِ مجلس/ پرچمداران کاندیداتوری ۹۸

از ماه ها قبل که گمانه زنی ها در خصوص چند و چون فعالیت افراد، احزاب و گروهای مختلف در انتخابات مجلس یازدهم آغاز شده بود، گفته می شد که دولتمردان احمدی نژاد قصد دارند حضور گسترده ای در این کارزار داشته باشند. برخی نیز از برنامه های مشخص شخص محمود احمدی نژاد برای حضور تاثیرگذار در این انتخابات خبر می دادند. تا جایی که حتی احتمال کاندیداتوری احمدی نژاد در انتخابات مجلس هم مطرح شده بود، احتمالی که کمرنگ بود و غریب.

خطر نفوذ چهره های سفید با تفکر احمدی نژادی به پارلمان یازدهم

تهیه لیست با چهره های سفید و کمتر شناخته شده برای دور زدن فیلتر شورای نگهبان از جدی ترین احتمالات درباره حامیان تفکر احمدی نژاد بود، برخی براین اعتقاد بودند که شاید برخی نزدیکان او چون تمدن یا شیخ الاسلام و یا حتی شریف زاده اعلام کاندیداتوری کنند ولی با توجه به بالا بودن احتمال ردصلاحیت آنها، احمدی نژاد بازی خود را با چهره های سفید و از حوزه های انتخابییه کمتر شناخته شده و کوچک انجام خواهد داد. احتمالی که بعید به نظر نمی رسد رنگ و بوی عینیت به خود بگیرد.

پسوند «احمدی نژاد» در کنار کاندیداهای نمایندگی مجلس

فارغ از چهره های سفیدی که شاید در شرایط فعلی قابل شناسایی نباشند،بسیاری دیگر از دولتمردان، معاونان و مدیران میانی دولت های نهم و دهم طی ۷ روز گذشته شناسنامه بدست به ستادهای انتخاباتی رفتند ونام شان را در لیستکاندیداها به ثبت رساندند، سونامی چهره هایی که با پسوند«احمدی نژاد» شناخته می شدند، وزیر احمدی نژاد کاندیدا شد، معاون احمدی نژاد کاندیدا شد، استاندار احمدی نژاد کاندیدا شد و ....افرادی که یا همچنان وفادار به احمدی نژاد هستند یا بعد از تغییر مرد بهاری راهشان را دور کرده یا در ظاهر دور از او حرکت می کنند، چهره هایی که در قالب پایداری های سیاست یا جمنا و شورای ائتلاف این روزها حیات سیاسی خود را دنبال می کنند.

افرادی چون محمدسلیمانی، نیکزاد، فریدون عباسی یا سیدمهدی هاشمی و احمدی بیغش که نزدیک به پایداری ها هستند، یا حاجی بابایی، خلیلیان، زریبافان، محمد حسینی، میرتاج الدینی، محمدمهدی زاهدی، محمد عباسی و ...که در کنار جمنا و شورای ائتلاف حرکت می کنند یا مصری که همراه با اصولگرایان سنتی است.

نکته قابل توجه آن است که اکثر وزرا و معاونینی که نام نویسی کردند در این سال ها ارتباط و همراهی خود را با احمدی نژاد را به طور مطلق رد نکردند و باید توجه کرد که چهره هایی همچون رضا تقی پور، سیدشمس الدین حسینی، علی نیکزاد، محمود بهمنی، فریدون عباسی، محمدحسن طریقت منفرد، صادق خلیلیان و فاطمه جوادی هیچ گاه موضع تندی علیه احمدی نژاد نگرفتند و حتی گاهی از خدمات محمود احمدی نژاد و دولت نهم و دهم هم گفتند.

هرچند در روزگاری که ورق برگشته بود و اعمال و رفتار رئیس جمهور سابق به نفع حیات سیاسی برخی از آنها نبود، بیانیه ای نوشتند و از او برائت جستند اما حالا که بار دیگر می خواهند به کرسی و منصب برسند احمدی نژاد و ارتباطشان با او را رد نمی کنند. مانند سیدمحمد حسینی که وقتی به وزارت کشور آمده بود در همین رابطه گفت: «به هر حال ارتباط با افرادی که قبلا همکار بوده‌ایم قطع نمی‌شود.»

به هر ترتیب روز گذشته نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس به پایان رسید و بررسی اسامی داوطلبان نشان می دهد که بیش از ۲۰ تن از دولتمردان و مدیران احمدی نژاد داوطلب حضور در انتخابات هستند. با این حال گفته می شود علاوه بر وزرا و معاونین محمود احمدی نژاد که چهره های شناخته شده تری هستند، بسیاری از مدیران و معاونین میانی او از برخی شهرهای کوچک داوطلب حضور در انتخابات شده اند که این موضوع قابل توجه و تاملی است.

درعین حال نباید فراموش کرد که بسیاری از نمایندگان ادوار در مجالس هفتم، هشتم و نهم که از حامیان جدی احمدی نژاد بودند بار دیگر برای حضور در کارزار انتخابات داوطلب شدند. چهره هایی همچون مرتضی آقا تهران ی، معلم اخلاق دولت احمدی‌نژاد، لاله افتخاری، زهره الهیان، ارسلان فتحی‌پور، حمید رسایی، سید محمود نبویان بیژن نوباوه و ... که می توانند در صورت پیروزی در انتخابات اسفندماه، بار دیگر با دولتمردان احمدی نژاد همراه و هم پیمان شوند. هرچند اکنون باید در انتظار نتیجه بررسی صلاحیت ها توسط شورای نگهبان بود. آن وقت می توان در فضای شفاف تری به بررسی گزینه های موجود و لیست ها و ائتلاف های احتمالی پرداخت.

در جدول زیر می توانید اسامی افرادی را ببینید که روزگاری در دولت احمدی نژاد صاحب منصب بودند و اکنون داوطلب نمایندگی مجلس هستند.

نام سیدمحمد حسینی رضا تقی پور محمدمهدی زاهدی سیدشمس الدین حسینی محمدعباسی علی نیکزاد عبدالرضا مصری حمیدرضا حاجی بابایی محمد سلیمانی محمدحسن طریقت منفرد صادق خلیلیان محمود بهمنی فریدون عباسی فاطمه جوادی

مسعود زریبافان

محمدرضا میرتاج الدینی عبدالرضا داوری محمود احمدی بیغش وجیه ا... آقاتقی حسین مظفر رامین مهمانپرست سید مهدی هاشمی غلامرضا خواجه سروی مجید امیدی شهرکی بهروز مرادی سیدرضا اسماعیلی تبار
سمت در دولت محمود احمدی نژاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دهم

قائم مقام وزیر علوم در دولت نهم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت دهم

مشاور احمدی نژاد در امور ارتباطات و فناوری اطلاعات

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دولت های نهم

سفیر ایران در مالزی در دولت دهم

وزیر امور اقتصاد و دارایی در دولت نهم و دهم

وزیر تعاون دولت در دولت نهم و دهم

وزیر ورزش و جوانان در دولت دهم

وزیر راه و شهرسازی در دولت دهم

استاندار اردبیل در دولت نهم

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در دولت نهم

سفیر ایران در دولت دهم

وزیر آموزش و پرورش در دولت دهم
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت نهم
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دهم
وزیر جهاد کشاورزی در دولت دهم
رئیس بانک مرکزی در دولت دهم
رئیس سازمان انرژی اتمی در دولت دهم

معاون احمدی نژاد و رئیس سازمان محیط زیست

در دولت نهم

معاون احمدی نژاد و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران

در دولت نهم

معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد
مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد
استاندار خراسان شمالی در دولت دهم
فرماندار تهران در دولت نهم
نماینده احمدی نژاد در شورای نظارت بر صدا و سیما
سخنگوی وزارت امور خارجه در دولت دهم

معاون عمرانی وزارت کشور در دولت نهم

معاون وزیر علوم در دولت در دولت دهم
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا در دولت دهم
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی در دولت دهم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در دولت نهم

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ایرانی
    0

    حزب احمدی نژاد یا روحانی یا هر کس دیگه ای . واقعا چه اهمیتی داره کی بره مجلس. اصلاکاری هم از دست مجلس برمیاد؟ وقتی که من شهروند کمترین با نماینده های مجلس در یک زمان از گرانی بنزین مطلع شدیم پس مجلس برای سران نظام هم جایگاهی نداره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها