سپاهان و شهرخودرو؛ جدال مرگ و زندگی

تیم فوتبال سپاهان در هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف تیم شهرخودرو می‌رود.

سپاهان و شهرخودرو؛ جدال مرگ و زندگی

از هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس روز دوشنبه 18 آذرماه با برگزاری 5 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این رقابت‌ها سپاهان اصفهان در ورزشگاه امام رضا(ع) به مصاف شهرخودرو می‌رود.

تیم فوتبال سپاهان اصفهان در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته چهاردهم، به مصاف شهرخودرو مشهد می‌رود. دیداری حساس و فینال‌گونه که نتیجه آن می‌تواند تا حدودی معادلات قهرمانی نیم‌فصل نخست را حل کرده و نتیجه آن برای سایر مدعیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سپاهانی‌ها در حالی راهی مشهد می‌شوند که هفته گذشته برای دومین بازی متوالی مقابل نساجی تن به تساوی داده و صدر جدول را به استقلال واگذار کردند و با اختلاف یک امتیاز با صدرنشین در رده دوم جدول قرار گرفتند. در آن سو شهرخودروی صدرنشین در بازی بزرگ هفته سیزدهم مقابل استقلال تن به شکست داد تا به رده سوم جدول سقوط کند.

لیگ نوزدهم همانند فصل گذشته از جذاب‌ترین فصول برگزار شده لیگ برتر در طول چند سال اخیر است. حضور چند تیم قدرتمند، بهره‌گیری تیم‌ها از ستاره‌های باکیفیت و نزدیکی امتیازات تیم‌ها در بالای جدول، شور و هیجان مضاعفی را به لیگ بازگردانده و رقابت تیم‌ها در هفته‌های پایانی نیم‌فصل نخست به اوج خود رسیده است و سپاهان در یک هفته مانده به پایان رقابت‌های نیم‌فصل نخست، باید به مصاف شهرخودرو برود.

سپاهان مقابل شهرخودرو محکوم به برد است. شاگردان قلعه‌نویی در 4 هفته اخیر تنها یک برد به دست آورده و کسب 3 تساوی و از دست دادن 6 امتیاز با ارزش، دوست‌داران این تیم را نگران اتفاقات فصل گذشته کرده است. از طرف دیگر سپاهان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده استقلال صدرنشین بوده و علاوه بر آن فاصله تک امتیازی شهرخودرو با این تیم حساسیت بالایی به این دیدار بخشیده و زردپوشان اصفهانی برای حفظ شانس قهرمانی در نیم‌فصل نخست محکوم به برد هستند. شاگردان قلعه‌نویی به خوبی می‌دانند که اگر امتیازی از دست بدهند، نه تنها ممکن است منجر به تثبیت قهرمانی استقلال در نیم‌فصل نخست شود، بلکه ممکن است با توجه به نتایج بازی‌های پرسپولیس و صنعت‌ نفت حتی تا رده چهارم و یا پنجم جدول نیز سقوط کنند.

در آن سو، شهرخودرو که در 2 هفته اخیر 2 شکست پیاپی را تجربه کرده، به دنبال باقی ماندن در کورس قهرمانی و حفظ فاصله‌اش با صدر جدول است و برای رسیدن به آن باید سپاهان را شکست دهد. همین امر در کنار امتیاز میزبانی، انگیزه شاگردان گل‌محمدی را چند برابر می‌کند. دلایل فوق باعث می‌شود تا نتیجه این دیدار علاوه بر 2 تیم برگزارکننده، برای پرسپولیس، استقلال، صنعت‌ نفت و حتی تراکتور نیز حائز اهمیت باشد.

سپاهان در هفته‌های اخیر با افت نسبی مواجه بوده و دیگر خبری از نمایش‌های تماشایی و باکیفیت این تیم نیست اما با این حال شاگردان قلعه‌نویی راه نتیجه‌گیری در هر شرایطی را فرا گرفته و توانسته‌اند روند شکست‌ناپذیری‌شان را حفظ کنند. سپاهانی‌ها در فاز هجومی عملکرد خوبی دارند و با 17 گل‌ زده، سومین خط حمله برتر لیگ را در اختیار دارند. بازگشت شهباززاده به ترکیب سپاهان و بهبود استنلی دست قلعه‌نویی را در خط حمله باز گذاشته و شرایط سپاهان را در فاز هجومی خوب نشان می‌دهد. زردپوشان اصفهانی در فاز دفاعی اما با افت مواجه شده‌اند، شاگردان قلعه‌نویی که تا پیش از دیدار با استقلال در 11 هفته تنها یک گل را دریافت کرده بودند، در 2 بازی قبلی خود 4 گل خورده و عملکرد ضعیفی به ثبت رسانده‌اند.

سپاهان مقابل شهرخودرو کار سختی در پیش دارد، مصدومیت 3 عنصر اصلی خط دفاعی سپاهان، پورقاز، آقایی و منصوری شرایط سخت و عجیبی را برای قلعه‌نویی و تیمش فراهم کرده و غیبت حسینی کار را برای زردپوشان سخت‌تر نیز نموده است. زردپوشان اصفهانی باید مقابل تیمی به میدان بروند که فوتبال مالکانه و زیبایی را به نمایش گذاشته و از بازیکنان خوب و باکیفیتی در میانه میدان و خط حمله بهره می‌برد. شهرخودرو با 5 گل خورده، همراه با سپاهان صاحب بهترین خط دفاعی لیگ است و در فاز هجومی نیز از شرایط خوبی برخوردار بوده و با 10 گل زده، عملکرد قابل‌قبولی از خود به جای گذاشته‌اند. شاگردان گل‌محمدی با بازی مالکانه، تک ضرب و سرعتی خود، بازی‌های بدون نقصی را در طول فصل به نمایش گذاشته و از توان هجومی بالایی بهره می‌برند.

مجموع عوامل فوق در کنار تفکرات خاص 2 سرمربی موفق و حضور پرشور هواداران، می‌تواند نویددهنده برگزاری یکی از جذاب‌ترین بازی‌های لیگ در مشهد باشد. باید منتظر ماند و دید نتیجه این دیدار حساس به کام کدام تیم رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

در تیم سپاهان کی‌روش استنلی با 3 گل و در پدیده امین قاسمی‌نژاد و یونس شاکری با 2 گل، برترین گلزنان 2 تیم هستند.

محرومان و مصدومان:

شهرخودرو با ترکیب کامل خود در این دیدار حاضر است، اما سپاهان پورقاز، آقایی، بحیرایی، حسینی و ایران‌پوریان را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشته و وضعیت منصوری نیز همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ترکیب احتمالی شهرخودرو:

مهدی رحمتی، علی فرامرزی، علی نعمتی، حسین مرادمند، فرشاد محمدی‌مهر، اکبر صادقی، علی نبی‌زاده، حسین مهربان، سروش رفیعی، امین قاسمی‌نژاد و سعید صادقی.

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب احتمالی سپاهان:

سید پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، محمدرضا مهدی‌زاده، شایان مصلح، مهدی کیانی، سید محمد کریمی، رضا میرزایی، ولادیمیر کومان، امید نورافکن، محمد محبی و علی قربانی.

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

برنامه سایر بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر به شرح زیر است:

دوشنبه 18 آذرماه

پیکان - استقلال

ذوب‌آهن - نساجی

ماشین‌سازی - تراکتور

فولاد - پارس جنوبی

سه‌شنبه 19 آذرماه

پرسپولیس - گل‌گهر سیرجان

شاهین شهرداری‌ بوشهر - صنعت‌ نفت آبادان

نفت مسجدسلیمان - سایپا

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها