روایت ظریف از پیشنهاد آمریکایی‌ها به سلیمانی

وزیر امور خارجه گفت: در طول این مدت بارها از سوی آمریکایی‌ها به آقای سلیمانی پیشنهاد شده بود که به جای بازگشت به کشور یا ماندن در زندان بپذیرد که در آمریکا بماند ولی این استاد وطن‌پرست، این پیشنهاد را نپذیرفته است.

روایت ظریف از پیشنهاد آمریکایی‌ها به سلیمانی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در هنگام بازگشت از سوئیس به همراه دکتر سلیمانی در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا فرا رسیدن روز دانشجو را به دانشجویان و اساتید محترم تبریک می‌گویم و خوشحالم که در این روز یکی از بزرگ‌ترین اساتید و دانشمندان کشور بعد از ۱۴ ماه به وطن بازگشته است.

وی افزود: دکتر سلیمانی در این مدت بدون هیچ دلیلی گروگان نیروهای آمریکایی بودند. آمریکایی‌ها از ایشان برای سفر به این کشور جهت انجام تحقیق در بالاترین موسسه علمی آمریکا دعوت شده بودند ولی بدون هیچ گونه دلیلی این استاد دانشگاه با داشتن ۵۰۰ مقاله علمی بازداشت شدند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه امروز، روز خوشی برای وزارت خارجه است، ادامه داد: امروز دکتر سلیمانی بعد از تحمل ۱۴ ماه سختی بی‌نهایت به ایران بازگشتند؛ استادی که در طول این دوره بارها آمریکایی‌ها به ایشان پیشنهاد داده بودند که به جای بازگشت به کشور یا در زندان ماندن بپذیرد که در این کشور بماند ولی این استاد وطن‌پرست این پیشنهاد را نپذیرفتند.

ظریف با بیان اینکه من افتخار می‌کنم که در خدمت این مرد بزرگ هستم، افزود: در اینجا لازم است که از شورای عالی امنیت ملی، قوه قضاییه و دستگاه‌های امنیتی قدردانی کنم که موجب شدند با تبادل یک زندانی آمریکایی که به جرم جاسوسی در ایران زندانی بود و امروز صبح براساس رأفت اسلامی مورد بخشش قرار گرفت و به آمریکا بازگشت، این استاد بزرگوار را امروز در ایران داشته باشیم.

وی گفت: من از آقای دکتر سلیمانی که ۱۴ ماه تحمل و استقامت کردند و نشان دادند که ایرانی یعنی چه، تشکر و قدردانی می‌کنم. قرار است ایشان فردا اولین مصاحبه خود را در دانشگاه انجام بدهند تا به آمریکایی‌ها که به او گفته بودند ما کاری می‌کنیم که تو دانشگاه و تحقیق را فراموش کنی، نشان دهند که یک دانشگاهی وطن‌پرست ایرانی، نه کشورش، نه دانشگاه و نه تحقیق را فراموش نمی‌کند و با علم و فناوری تلاش می‌کند که باعث بالندگی هر چه بیشتر کشورش نیز بشود.

وزیر امور خارجه همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با تلاش آمریکایی‌ها جهت جلوگیری از پیشرفت و توسعه ایران در زمینه علم و دانش و فناوری تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول ۴۰ سال گذشته تلاش کرده‌اند که جلوی پیشرفت ایران را بگیرند. هدف آمریکایی‌ها از اعمال فشار حداکثری به ایران این بوده که جلوی پیشرفت ما را بگیرند.

ظریف اظهار کرد: از آقای دکتر سلیمانی در طول ۵ ساعت پروازی که افتخار داشتم در خدمت ایشان باشم، شنیدم بیشترین چیزی که زندان‌بانان، قضات و دادستان‌های آمریکایی را عصبانی می‌کرده، میزان دستاوردهای علمی ایشان بوده است و این نشان‌دهنده این موضوع است که علم، پیشرفت و فناوری که مردم ما توانسته‌اند با اعتماد به نفس به آن دست پیدا کنند بزرگ‌ترین خار در چشم کسانی است که خوبی ملت ایران را نمی‌خواهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • رضا
    0

    خیلی خوشحالم که دانشمند وطن پرست ایرانی دکتر سلیمانی به.وطن بازگشتند امیدوارم که نظام آموزشی کتونی ما طوری طراحی شود که باعث پیشرفت ایران عزیزمان در تمام زمینه‌ها ی علمی و پژوهشی شویم

  • عادل انجمنی
    0

    با عرض پوزش سوالی دارم این اقایان باصطلاح دانشمند ویا اقازادگان دیگر ژن عالی تو ینگه دنیا که مهد شیطان ومکروهات ونجساته ومثلا دشمن ما ایرانیهاس واصلا نباید ارتباط داشته باشیم چکار میکنن که باید تاوان گردش وتفریح اینارو شصت میلیون مردم گرسنه ایران بدن مگه ما بعد ا چهل سال نتونستیم خودکفا باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها