قسمت 113 برنامه برداشت؛

جشنواره تئاتر فجر رقیب پیدا کرد؟/ آیا در خارج هم هنرمندان مالیات نمی‌دهند؟/ درددل‌های تئاتری هادی حجازی‌فر

در برنامه برداشت امروز از دعوای مالیاتی خواهیم گفت که دامن سلبریتی‌های سینما را گرفته است.

جشنواره تئاتر فجر رقیب پیدا کرد؟/ آیا در خارج هم هنرمندان مالیات نمی‌دهند؟/ درددل‌های تئاتری هادی حجازی‌فر

به گزارش خبر فوری ، هفته گذشته بعد از اعلام ادامه معافیت هنرمندان از پرداخت مالیات، اعتراض‌ها به اینکه چرا باید سلبریتی‌های پولدار مالیات ندهند، شروع شد. این اعتراض‌ها در نهایت باعث شد تا وزیر ارشاد در نامه‌ای خطاب به وزیر اقتصاد از او بخواهد تا هنرمندانی که درآمد بالایی دارند را مشمول مالیات کند. دولت برای حمایت از هنرمندان چند سالی است که مشاغل فرهنگی و هنری را از پرداخت مالیات معاف کرده است. اما این معافیت باعث شده تا ستاره‌های سینما که درآمد میلیاردی دارند هم مالیات ندهند و همین باعث اعتراض مردم شده است.

ازطرفی هفته گذشته، نصرت الله کریمی بازیگر قدیمی سینما در سن 95 سالگی درگذشت. کریمی که در سینمای فیلمفارسی بسیار فعال بود، شاید یکی از مهم ترین آثاری که وی در آن ایفای نقش کرد، «دایی جان ناپلئون» بود. این بازیگر بعد از انقلاب ممنوع‌الکار شد، اما ایران را ترک نکرد و در سال‌های بعد در چند فیلم حضور کوتاهی داشت و بیشتر فعالیت خود را معطوف به ساخت عروسک و آثار حجمی کرد. اصغر فرهادی برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» به دنبال حضور نصرت الله کریمی بود که با مخالفت وزارت ارشاد این اتفاق نیفتاد. بابک کریمی فرزند نصرت کریمی، از جمله بازیگران فعال سینماست.

هادی حجازی‌فر که اجازه برگزاری یک جشنواره تئاتری را همزمان با جشنواره فجر از مدیرکل هنرهای نمایشی گرفته، طی اظهاراتی گفته: جشنواره فجر دیگر حال و هوای گذشته را ندارد و «هامون» فرصتی است برای کارهایی که از جشنواره تئاتر فجر بیرون می‌مانند. هادی حجازی فر از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر هامون همزمان با جشنواره تئاتر فجر خبر داده و گفته هدف از برگزاری همزمان این رویداد با جشنواره تئاتر فجر حمایت از آثار خوبی است که به دلیل وجود محدودیت‌های بسیار فرصت حضور در جشنواره فجر را ندارند و به همین خاطر و دیگر مسائل امیدوارم روزی فرا برسد که جشنواره تئاتر فجر را هنرمندان و فعالان بخش خصوصی برگزار کنند.

در آیتم آخر این برنامه، با دور شدن از فضای سینما، سری زدیم به سالن تئاتر استاد ناظرزاده کرمانی، جایی که رضا صابری نمایش «دریاچه قو» را روی صحنه برده است. نمایش دریاچه قو، که با نگاهی به باله معروف «ایلیچ چایکوفسکی»، و شخصیت‌های اصلی نمایش بر اساس آن باله مشهور چیده شدند. در تئاتر دریاچه قو بازیگرانی مثل مهران امام‌بخش، مارال فرجاد، ستایش رجایی‌نیا، مجتبی شفیعی، عاطفه پوربهرام و محبوبه سلطانی ایفای نقش دارند. این نمایش موفق شد در سی و هفتمین جشنواره بین‌الملی تئاتر فجر، بیشترین جایزه ر به دست آورد.

در پایان این قسمت، گفتگوی پدرام ابدان با مجتبی شفیعی را شاهد خواهیم بود. همچنین در این هفته برنامه برداشت میزبان کیوان امجدیان، تحلیلگر و منتقد سینمایی بوده است.

برنامه برداشت این هفته را ببینید و نظر بدهید.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها