دومین سهمیه المپیک توسط هاشمی

میرهاشم حسینی با از دست دادن مدال برنز گرندپری مسکو، کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ را از دست داده اما فدراسیون تکواندو می‌گوید این تکواندوکار با وجود از دست دادن مدال موفق به کسب دومین سهمیه المپیک برای ایران شده است.

دومین سهمیه المپیک توسط هاشمی

فینال مسابقات گرندپری 2019 با حضور 16 تکواندوکار برتر جهان در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی "دینامو" مسکو در حال برگزاری است.

با پیگیری مسابقات فینال گرندپری 2019، آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی با کسب امتیازات لازم موفق شدند دو سهمیه ارزشمند المپیک 2020 را به نام خود ثبت کنند و تکلیف سهمیه سجاد مردانی نیز تا ساعاتی دیگر و با انجام مبارزات فینال مشخص می‌شود.

5 نفر برتر رنکینگ المپیکی هر وزن برای حضور در بازی های المپیک 2020 توکیو دعوت می شوند؛ آرمین هادی پور با احتساب امتیازات رقابت گرندپری مسکو و کسر امتیازاتی که در گذشته کسب کرده است با 345 امتیاز در رده 5 قرار می گیرد؛ در وزن میرهاشم حسینی نیز با توجه به اینکه نفر اول رنکینگ گرنداِسلم در میان نفرات برتر رنکینگ المپیکی قرار دارد، 6 نفر اول جواز حضور در بازی های المپیک را کسب خواهند کرد که میرهاشم حسینی نیز با احتساب امتیاز فینال گرندپری و کسر امتیازاتی که در گذشته کسب کرده است، با 304 امتیاز در میان 6 نفر رنکینگ قرار گرفت و بر این اساس جواز حضور در المپیک 2020 را بدست آورد.

برای شرکت در بازی‌های المپیک 2020 - توکیو، 128 سهمیه در 4 وزن مردان و 4 وزن زنان برای تکواندو در نظر گرفته شده است. 120 سهمیه از طریق کسب امتیاز و شرکت در مسابقات (5 سهمیه گرندپری، یک سهمیه گرنداسلم و 72 نفر از طریق مسابقات قاره‌ای)، 4 سهمیه (2 مردان و 2 زنان) برای کشور میزبان و 4 سهمیه (2 زنان و 2 مردان) به صورت اهدایی برای کشورهای دارای شرایط که نتوانسته‌اند از طریق رقابت‌های کسب سهمیه، رنکینگ المپیکی و گرنداِسلم مجوز حضور در بازی‌های المپیک را کسب نمایند، تعلق می‌گیرد.

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و علی محمد بسحاق و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها