وزیر راه و شهرسازی:

ظرفیت بندر چابهار به ۳۵ میلیون تن می‌رسد

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار ظرفیت این بندر به ۳۵ میلیون تن خواهد رسید و این مربوط به ظرفیت همه بنادر اعم از بندرنفتی، کارگو، فله و کانتینری است.

ظرفیت بندر چابهار به ۳۵ میلیون تن می‌رسد

محمد اسلامی ظهر امروز در حاشیه بازدید خود از بندرهای شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: برچیدن اسکله سریع النصب چابهار که در دهه ۶۰ با اختیارات هیئت سه نفره نصب شده بود، با همت و سرمایه‌گذاری دولت تدبیر و امید انجام شد و با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری، در جهت توسعه سواحل مکران، فاز یک بندر شهید بهشتی به بهره برداری رسیده و این بندر از همه نظر استاندارد، مجهز و با کیفیت؛ با تجهیزات روز و با ظرفیت ۸ و نیم میلیون تن در حال بهره برداری است.

وی ادامه داد: کل ظرفیت ما در بندر کلانتری و شهید بهشتی به ۱۱ میلیون تن خواهد رسید که این یک پیشرفت بزرگ و یکی از اهدافی است که جزو الزامات توسعه سواحل مکران بوده است و با اجرای فاز ۲ چابهار در مجموع به ظرفیت ۳۵ میلیون تن خواهد رسید و این مربوط به ظرفیت همه بنادر اعم از بندرنفتی، کارگو، فله و کانتینری است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: خوشبختانه بندرچابهار بزرگترین بندر کانتینر بر است و ما را در تراز کشورهای دارای بنادر پیشرفته قرار خواهد داد که الان با آبخوری که این بندر دارد، به عنوان بندر اقیانوسی برتر جهان به حساب می آید.

اسلامی در ادامه بیان کرد: همچنین امروز از پایانه مسافری دریایی بندر شهید کلانتری بازدید انجام شد که چنین ترمینال مسافری دریایی مجهزی در بنادر دیگر کشور وجود ندارد و با توجه به این که کشتی های ما، بین چابهار و مسقط حرکت خواهند کرد ما یک خط کشتیرانی پیشرفته خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: از سال ۹۶ این پروژه متوقف شده بود و با هماهنگی و قراردادی که سازمان بنادر منعقد کرده است، عملیات جابجایی مسافر از این پایانه مسافربری از آخر آذر آغاز خواهد شد و بنده نیز تاکید دارن که مسافرت دریایی را تسهیل و تسریع کنند که باتوجه به بازسازی این ترمینال و تجهیز شدن اش، این پایانه به روزترین ترمینال مسافربری خواهد بود.

وی ادامه داد: در حوزه ترانزیت شمال جنوب، بزرگترین خط ریلی در حال احداث است و مسیر ۷۰۰ کیلومتر ریلی را در دست اقدام داریم و عملیات آن به خوبی در حال پیشروی است.

وزیر راه و شهرسازی کشور اظهار داشت: اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل و سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت می‌گیرد و همچنین پروژه شهر جدید تیس که هتل ها، مراکز درمانی و مراکز سلامت آن یک فرصت عالی برای نیروهای بومی خواهد بود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بومی های تحصیلکرده نیز در شهر جدید تیس به وجود خواهد آمد.

منبع: فارس

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها