چگونه موهای وز و خشک را از بین ببریم؟

چگونه می توانیم از شر موهای وز و خشک خودمان خلاص شویم؟ آیا راهی برای درمان آن وجود دارد؟ گزارش ما را در ادامه بخوانید.

چگونه موهای وز و خشک را از بین ببریم؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از بیتوته، هندی‌ها در کل دنیا به داشتن موهای زیبا معروف‌اند، پس برای برطرف کردن خشکی و وزی موهایتان به درمان‌های آن‌ها اعتماد کنید. ۱۰ درمان عالی و قطعی برای موهای خشک و وز برای کسانی که موهای خشک و وز دارند، هیچ چیز بهتر از یک درمان ساده و قطعی نیست که با آن بتوانند موهایی خوش‌حالت و زیبا داشته باشند. مواد طبیعی که در اکثر درمان‌های سنتی کشور هند به چشم می‌خورد، راه حل خوبی برای موهای خشک و وزتان خواهد بود اما بهتر است که درمان موی خشک را با پیشگیری از آن شروع کنید!

اصلی‌ترین دلیل ایجاد موهای خشک و وز و راه پیشگیری از آن؟

معلوم است که دلیل داشتن موهای خشک و وز، کمبود آب و رطوبت است، پس اگر موهای خشک و وزی دارید، لطفا در تغذیه خود تجدید نظر کنید و از این به بعد آب بیشتری بنوشید. سبزیجات هم در خود آب بسیار زیادی را ذخیره دارند که در داشتن پوست و مویی سالم و باطراوت، کمک فراوانی به شما خواهند کرد، پس حتما بعد از این، از برگ‌های سبز و پرآب مانند کلم و کاهو… استفاده بیشتری بکنید.

۳- ماسک روغن نارگیل و روغن ویتامین E

روغن نارگیل

روغن ویتامین E

میزان روغن ویتامین E به هر اندازه‌ای که هست، روغن نارگیل باید ۴ برابر آن باشد. این دو ماده را با یکدیگر مخلوط کنید و می‌توانید اضافی آن را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، موهایتان را از ریشه تا ساقه و انتهای آن، به این ماسک مو آغشته کنید و بعد بشویید.

ویتامین e سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزادی که موها را تخریب می‌کنند، مبارزه می‌کند و روغن نارگیل هم برای رطوبت بخشیدن به عمق موها بسیار عالی است.

۴- ماسک مو مایونز

۱/۴ فنجان مایونز

۱/۳ فنجان روغن بادام

۱ تا ۲ عدد تخم‌مرغ

همه مواد را به خوبی در یکدیگر مخلوط کنید تا یک خمیر نرم و یکنواخت ایجاد شود. این ماسک مو را یک تا دو ساعت روی موها بگذارید و تا حد امکان هم موها را با یک کلاه حوله‌ای یا دستمال سر، ببندید.

این درمان برای موهای خشک و وز، مانند یک معجزه است که به سادگی تمام قسمت‌های وز و آسیب دیده را درمان می‌کند. با این درمان موی خشک، زیبایی، درخشش فوق‌العاده و نرمی را به موهایتان برگردانید.

۵- ماسک مو عسل و آب لیمو

۲ قاشق غذاخوری عسل

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

یک فنجان آب

سه ماده را با یکدیگر کاملا مخلوط کنید و آن را به آرامی به روی کف سر و موها بمالید و برای چند دقیقه، موها و پوست سر را با آن ماساژ دهید و بعد اجازه دهید تا موها برای ۱۰ دقیقه به آن آغشته بمانند و بعد با آب ولرم موها را بشویید و خشک کنید.

موهای خشک و وز، با مواد موجود در این ماسک، به سادگی تحت درمان قرار می‌گیرند و شفت خشک و وز موها، ترمیم خواهند شد. همچنین ویتامین C موجود در این ماسک، برای از بین بردن شوره سر نیز مفید است.

۶- ماسک مو عسل و ماست

۳ قاشق غذاخوری عسل

یک فنجان ماست معمولی

ترکیب این دو ماده مغذی، برای درمان موی خشک، بی‌نظیر است. کافی است که موهای خشک و وز را به مدت ۳۰ دقیقه به این ماسک آغشته کنید تا شاهد تاثیر بسیار سریع آن در صافی و مرطوب شدن موها ببینید. بعد از ۳۰ دقیقه، موها را با آب ولرم و شامپوی مناسب و بدون سولفات بشویید و خشک کنید.

ماست و عسل، هر دو برای تامین رطوبت پوست و مو بسیار عالی هستند.

۷-ماسک مو سرکه سیب

۲ قاشق غذاخوری سرکه سیب

۲ فنجان آب

سرکه سیب را در آب بریزید و در واقع با این کار، سرکه را رقیق خواهید کرد. بعد از اینکه در حمام موها را شستید، آب اضافی آن را بگیرید و برای چند دقیقه، آن‌ها را با این سرکه رقیق شده بشویید و تمام موها را به آن آغشته کنید و بعد دوباره موها را آب‌کشی کنید.

سرکه سیب، به طور کامل موها را پاکسازی می‌کند و چربی و آلودگی آن را از بین می‌برد. ضمنا برای حفظ رطوبت موها نیز موثر است.

۸- ماسک مو آلوئه‌ورا

۱/۴ فنجان ژل آلوئه‌ورا

۱/۴ فنجان روغن (هر نوع روغن طبیعی مانند نارگیل، زیتون، بادام و…)

این دو ماده در یکدیگر ترکیب کنید و به موها بمالید. پوست سر را هم می‌توانید به این ماسک آغشته کنید. بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه، موها را با شامپوی ملایم بشویید و آب‌کشی کنید.

ژل آلوئه‌ورا یک رطوبت‌رسان طبیعی و عالی است که نه تنها موها را مرطوب و نرم می‌کند، بلکه در اثر استفاده از آن با روغن، از خشک شدن موها در روزهای بعدی نیز جلوگیری می‌نماید و یک نقش محافظتی را ایفا خواهد کرد. این روغن باعث نفوذ ژل آلوئه‌ورا در مو و حفظ رطوبت در آن می‌شود.

۹- ماسک مو شیر نارگیل

کمی شیر نارگیل را بسته به میزان بلندی موها، در داخل یک کاسه بریزید و آن را روی شعله گرم کنید. سپس موها را با شیر نارگیل ماساژ دهید و ۳۰ دقیقه هم آن را روی موها بگذارید.

شیر نارگیل دارای پروتئین‌های مغذی برای موهاست که آسیب دیدگی و وزی موها را از بین می‌برد و باعث رطوبت، نرمی و درخشش موها می‌شود.

ماساژ و روغن درمانی

موهای خشک و وز را خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبیعی موجود در خانه که هم کم‌هزینه هستند و هم بدون عوارض و خطر، درمان کنید و بهترین ماسک مو را برای درمان موی خشک خود تهیه کنید. همچنین مطمئن باشید که با استفاده از هر کدام از این درمان‌ها به صورت یک یا ۲ بار در هفته، نتیجه بسیار شگفت‌انگیزی خواهید گرفت که آن را جزء مراقبت‌های همیشگی و روتین از موهای خود قرار خواهید داد، زیرا علاوه بر درمان، این ماسک‌ها برای افزایش زیبایی و درخشش موها نیز بسیار عالی هستند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها