در آینده ذهنتان به راحتی خوانده می شود!

پژوهشگران می گویند: شاید به زودی خواندن ذهن دیگران به سادگی سر کردن یک کلاه شود.

در آینده ذهنتان به راحتی خوانده می شود!

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، Mary Lou Jepsen یکی از مدیران سابق فیسبوک ابراز امیدواری کرده که به زودی برقراری ارتباط به سبک تله پاتی را به واقعیت بدل خواهد کرد.

او که قبلا به عنوان مدیر واحد تکنولوژی نمایشگر آکیلس (از جمله شرکت های خریداری شده توسط فیسبوک) کار می کرد، سال گذشته از سمت خود استعفا داد تا در زمینه توسعه تکنولوژی های تصویربرداری جدید مشغول به کار شود و قدمی را برای درمان بیماری ها بردارد.

اندکی بعد Jepsen با Openwater آشنا شد؛ شرکتی که تلاش دارد دستگاهی با قابلیت های یک MRI بزرگ منتها با شکل و شمایل یک پوشیدنی سبک بسازد.

در وبسایت این شرکت آمده است:

Openwater مشغول ساخت دستگاهی است که می تواند به ما امکان مشاهده همراه با جزئیات چیزی را بدهد که درون مغزها یا بدن ها رخ می دهد. این دستگاه همزمان توانایی تشخیص و درمان بیماری ها را خواهد داشت و فراتر از آن می تواند با افکار افراد ارتباط برقرار کند.

در هفته ای که گذشت Jepsen پای را فراتر از قبل نهاد و حتی یک بازه زمانی را برای تحقق ایده مذکور اعلام کرد. او در این رابطه گفت:

فکر نمی کنم این اتفاق چندین دهه بعد رخ دهد و به نظرم حداکثر یک دهه یا هشت سال دیگر تله پاتی محقق می شود.

البته جزئیات مربوط به نجوه عملکرد این دستگاه هنوز هم علنی نشده اند با این همه، Openwater اعلام نموده که پیش از انتشار اطلاعات بیشتر در این رابطه باید چندین پتنت را به ثبت برساند و در نهایت محصول خود را معرفی کند.

اما Jepsen که قبلا در واحد اکس گوگل ، MIT و اینتل هم کار کرده می گوید، ایده اصلی کوچک سازی دستگاه های غول پیکر MRI است که در بیمارستان ها وجود دارند و تبدیل کردنشان به LCDهای منعطف که می توان آنها را درون یک کلاه اسکی جاسازی کرد و با استفاده از نور مادون قرمز از اتفاقاتی که درون مغز یک فرد رخ می دهد، مطلع شد.

تله پاتی راهکاری مناسب برای رقابت با هوش مصنوعی است

او این محصول را روشی بالقوه برای سرعت دادن به ارتباطات انسانی می داند و معتقد است که ارتباط فکری به مراتب از دیگر شیوه های آن سریع تر است و در نهایت به انسان امکان می دهد با هوش مصنوعی که ظاهرا قرار است شغل هایمان را از ما بگیرد به رقابت بپردازد.

با این همه بد نیست بدانید که دانشمندان با استفاده از اسکن های MRI توانستند تشخیص دهند که آیا افراد مشغول فکر کردن به اشیاء آشنایی نظیر موز هستند و حتی شکل گیری برخی افکار پیچیده در آنها را تایید نمودند، هرچند که نمی توان گفت که امکان خواندن ذهن افراد فراهم شده است.

Jepsen در پایان اشاره کرده که تیم تحت سرپرستی اش تلاش دارد کلاهی بسازد که تنها در صورت تمایل فرد کار می کند و همچنین افکاری که شخص استفاده کننده از کلاه تمایلی به اشتراک گذاری شان ندارد را هم فیلتر نماید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محمدامین جهاندیده
    0

    خیلی دوست داشتم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها