پوشاکی که رطوبت را جذب نمی‌کند؛ اختراع شد

پارچه‌های تازه طراحی‌شده شرکت آتاکاما، هیچ‌وقت رطوبت و عرق را جذب نمی‌کند و باعث می‌شود ورزشکاران با خیال راحت به فعالیت‌های ورزشی خود بپردازند.

پوشاکی که رطوبت را جذب نمی‌کند؛ اختراع شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از کلیک، راحت بودن و عدم جذب رطوبت در لباس دو مشخصه‌ای هستند که هر ورزشکاری به دنبال آن است. هرچه قدر که لباس ورزشکاران راحت‌تر باشد باعث می‌شود گرما از بدن راحت‌تر خارج شود و در نتیجه بدن ورزشکاران را خنک‌تر نگه می‌دارد . هرچه قدر هم رطوبت عرق به لباس جذب نشود، لباس خشک‌تر می‌ماند . به تازگی شرکتی به نام آتاکاما اقدام به تولید لباس‌هایی کرده است که انقلابی در صنعت پوشاک و رزشی محسوب می‌شود .

در طراحی این لباس از سیستم کانال رطوبت بیومتریک استفاده شده است که عرق‌ها را از روی لباس توسط کانال بسیار کوچک سه-بعدی خارج می سازد و باعث می‌شود لباس ورزشکار حتی در زمانی که بیشترین فعالیت ورزشی را دارد، خشک بماند.

یکی از بزرگ‌ترین چالش هایی که شرکت آتاکاما با آن مواجه بود این بود که چگونه کانال‌های سه-بعدی باریکی در پارچه‌هایی سبک‌وزنی درست کنند. گام اول این بود که پروسه تولید آن را بررسی کنند. سپس به این نتیجه رسیدند که این پروسه با پروسه ساخت میکروفابریک ها در تراشه های کامپیوتری متفاوت است. درنهایت، موفق شدند در فرایند بافت پارچه، از تارهای بسیار باریکی استفاده کنند که تنها ۱۰۰ میکرومتر قطر دارد.

طبق اظهارات شرکت آتاکاما ، پوشاک ورزشی که از این جنس پارچه در ساخت آن استفاده شده است، در زمان فعالیت بدنی، ۱۲ برابر خشک‌تر و ۳ برابر سبک‌تر از سایر پوشاکی است که از پارچه‌های دیگر در بافت آن‌ها استفاده شده است.

شرکت آتاکاما هنوز پوشاک ورزشی خود را به بازار عرضه نکرده است. به گفته رئیس هیئت مدیره این شرکت، افراد بسیار زیادی به این طرح علاقه نشان داده‌اند و حتی خواستار این شدند تا از این تکنولوژی در ساخت روکش‌های صندلی ماشین هم استفاده شود.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها