خبرفوری بررسی می‌کند

حداقل دستمزد کارگران چقدر باید باشد؟ / یک فعال کارگری: کف دستمزد زیر ۵میلیون تومان، منصفانه نیست / خط فقر به ۷میلیون تومان رسیده است!

معاون دبیرکل خانه کارگر معتقد است: به نظر می‌رسد با تورم موجود ۵میلیون تا ۵.۲میلیون تومان اگر پایه حقوق کارگران قرار گیرد، کارگر می‌تواند زندگی حداقلی را داشته باشد.

حداقل دستمزد کارگران چقدر باید باشد؟ / یک فعال کارگری: کف دستمزد زیر ۵میلیون تومان، منصفانه نیست / خط فقر به ۷میلیون تومان رسیده است!

به گزارش خبر فوری ، طبق رویه هرسال دولت نیمه آذرماه بودجه سالیانه را تقدیم مجلس می‌کند و بعد از تصویب بودجه سالیانه و مشخص شدن درصد افزایش حقوق کارمندان، بحث‌ها پیرامون افزایش حقوق کارگران نیز داغ می‌شود.

تورم بالا در کشور، افزایش قیمت بنزین و تاثیر مستقیم آن بر سبد معیشتی مردم و در راس آن اقشار آسیب پذیر، نگرانی‌ها از تصمیمات مسئولین در آینده نزدیک درخصوص افزایش حقوق ها را بیش از پیش کرده است .

پیش بینی افزایش 15 درصدی دستمزدها در بودجه 99

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از احتمال افزایش ۱۵ درصدی حقوق و دستمزد سال 99 خبر می‌دهد و می‌گوید: میانگین افزایش حقوق و دستمزد سال بعد، ۱۵ درصد در نظر گرفته شده که این رقم برای افرادی است که حقوق کمتر می‌گیرند.

«حسینی» عضو کمیسیون برنامه مجلس نیز در این ارتباط می‌گوید: بودجه شرکت‌های دولتی در سال آینده نسبت به امسال ۹ درصد افزایش پیدا می‌کند ضمن اینکه در بخش حقوق و دستمزد ما شاهد افزایش ۱۵ درصدی در این بخش هستیم.

برای شنیدن نظر یک عضو جامعه کارگری در این ارتباط به سراغ حسن صادقی معاون دبیرکل خانه‌کارگر و رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری رفتیم .

وی در گفت و‌گویی که با خبر فوری داشت؛ ضمن تاکید بر اینکه دولت باید مطالبات معوقه تامین اجتماعی را پرداخت کند، اظهار داشت: دولت باید عین مبلغ تقسیطی بدهی خود به تامین اجتماعی را پرداخت کند. سال جاری دولت باید ۲۹هزار میلیارد تومان سهم سه درصدی خود به تامین اجتماعی را پرداخت می‌کرد که یک ریال هم پرداخت نکرد. دولت باید عین مبلغی که بابت سرانه ۴۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر وجود دارد را مدنظر قرار دهد و آن را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت کند.

تعریف علمی از خط فقر نداریم

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارنظرهای مختلف در مورد میزان خط فقر در کشور گفت: هنوز در ایران نتوانستند خط فقر را به صورت علمی تعریف کنند . چرا که ما چند تعریف از خط فقر داریم، خط فقر مطلق و خط فقرحداقلی و خط فقر نسبی .

حداقل حقوق کارگران باید 5 میلیون باشد

معاون دبیرکل خانه کارگر ادامه داد : بنابر معیارهایی که ما استخراج کردیم، با توجه به تورم نشات گرفته از افزایش قیمت ارز بود و امروز نیز افزایش قیمت بنزین برای آنکه یک کارگر بتواند خانواده چهار نفره خود را اداره کند و شرمنده نشود، چیزی در حدود ۵ میلیون تومان باید در آمد داشته باشد.

صادقی ادامه داد: این مبلغ حداقل دستمزد ، در سال ۹۶ به ۹۷ حدود دو میلیون و ۴۰۰هزار تومان بود در سال ۹۷ به ۹۸ سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شد. به نظر می‌رسد با تورم موجود ۵ میلیون تا ۵میلیون و ۲۰۰هزار تومان اگر پایه حقوق کارگران قرار گیرد ، کارگر می‌تواند زندگی حداقلی را داشته باشد .

این پیشنهاد درحالی مطرح می‌شود که به گفته مقامات رسمی، خط فقر در شهرهای بزرگی مانند تهران به ۷میلیون تومان رسیده است.

دولت مکمل‌های دستمزد را در نظر بگیرد

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید وظیفه کارفرما است که بتواند این حداقل ها را تامین کند ، گفت: ما معتقد هستیم دولت باید مکملی هایی را در حوزه دستمزد تعریف کند. مثل بحث سبد بن کارگری. اگر دولت بتواند با مشارکت خود و کارفرما مبلغی را تحت عنوان بن غیر نقدی اختصاص دهد، می‌تواند بسیاری از کسری ها را پوشش دهد.

وی با تاکید بر لزوم وجود اراده در برای دولت برای انجام این مهم، ادامه داد: مثلا دولت زمان جنگ یا سازندگی و اصلاحات این رویه وجود داشت، ولی متاسفانه دولت آقای احمدی نژاد این را جمع کرد و سفره کارگران را تهی کرد . در صورت انجام این مهم می‌توان کمک اندکی به رنگین شدن سفره کارگران انجام داد.

صادقی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند قانون کار مشکل دارد، نظر شما چیست، گفت: قائل به اصلاح قانون هستم، قانون کار ما نقاط ضعفی دارد که با مولفه های اشتغال جدید قابل تطبیق نیست، مثل استارتاپ ها، پیک ها موتوری و به صورت کلی اشتغال مجازی. قانون باید در جهت پوشش آنها اصلاح شود و به حمایت از اینها برخیزد. ما با این نوع اصلاح مشکلی نداریم، ولی اگر اصلاحی باشد که شرایط را برای کارگر بدتر کند ما با آن مخالفیم .

حداقل دستمزد از نگاه برخی نمایندگان

اما در حالی که تنها چند روز به زمان بررسی لایحه بودجه در مجلس باقی مانده، سهیلا جلودار زاده عضو فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به حداقل دستمزد کارگران در سال آینده گفت: رقم سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان حداقل دستمزد در سال گذشته بوده است که برای نرخ گذاری سال آینده باید با توجه به در نظر گرفتن تورم، این رقم محاسبه شود.

وی با بیان اینکه برای سال ۹۹ حداقل دستمزد باید بیشتر از سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باشد، گفت: پذیرش این رقم برای سال بعد، اشتباه و مخالف حقوق کارگران است که باید محاسبات برای سال جاری انجام شود و در قانون داریم که اگر در سالی این مورد در نظر گرفته نشد باید جبران شود. بیشتر بخوانید

خط فقر چقدر است؟

سهیلا جلودارزاده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در این ارتباط می‌ گوید؛ در حال حاضر گفته می‌شود خط فقر هفت میلیون تومان است. علت این موضوع هم چاپ اسکناس بدون پشتوانه است. پول بی‌ارزش می‌شود ، چون چاپ آن بدون پشتوانه است. بیشتر بخوانید

محمد رضا تابش عضو کمسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این ارتباط معتقد است؛ مهمترین موضوع کنونی کاهش قدرت خرید و ضعف معیشت مردم است که باید تدبیری شود تا به قشر کارگر فشار نیاید. خط فقر ۴میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و متاسفانه ۹۰ درصد کارگران ما زیر خط فقر هستند که پیامدهای خاص خود را دارد.

احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت وگویی در ان ارتباط گفته بود؛ در بودجه ۹۸ تورم نقطه به نقطه ۵۰درصد و عدد خط فقر برای خانواده در تهران زیر ۴ میلیون و پانصد و نود دو هزار تومان است.

کارفرما و تکلیف قانونی برای افزایش حقوق‌ها در سال 99

مسئله مهم دیگر در این میان آن است که شرایط اقتصادی و نوسانات زیاد عرصه اقتصادی علاوه بر درگیر کردن قشر کارگر ، کارفرمایان را نیز درگیر کرده است به صورتی که بازار بسیار از کسب و کارها به گونه ای است که بسیاری از کارفرماها نیز در امور جاری کسب و کار خود گیر کرده اند، چه برسد به آنکه بخواهند در سال جدید افزایش حقوق کارگران خود را داشته باشند و شاید در صورت تکیلف قانونی برای کارفرما ، مجبور شوند که تعدیل نیرو انجام دهد و به این ترتیب به خیل بیکاران اضافه خواهد شد . پس آنچه به نظر منطقی می آید ورود دولت به این عرصه برای کاهش فشارهای ناشی از شرایط بد اقتصادی هم برای کارگر و هم برای کارفرما باشد.

نظر خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید. به‌نظر شما با توجه به شرایط اقتصادی کشور، حداقل دستمزد کارگران باید چقدر باشد؟

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 51
  • زهرا خسروی
    0

    همسر من ۲۹۰۰ هزار تومان میگیره که مقداری هم واسه بیمه واینجور چیزها کسر میشه ۱۵۰۰ اجاره میدیم یک پسر ۱۸ ساله هم داریم ایا مسئولین با این شرایط میتونن زندگی کنند اگر هم کلایه کنیم میگن اغتشاشگر .... فقط خدا انتقام قشر ما رو از ظالمین و کسانی که به ناخق حقوق نجومی میگیرن بگیره

    نظرات شما -
    • علی
      0

      الان همین که نوشتی برای مسئولین ما آشوب و اغتشاش محسوب میشه

    • علی
      0

      بشین تا خدا نجاتت بده

  • کارگرخسته
    0

    فقط حرف میزنید خط فقر 7 میلیون اما کاگر 2 میلیون حقوق میگیره

  • ایرانی
    0

    یخچالی که زیر سه میلیون قیمت داشت الان بالای ده میلیون شده چرا نباید حقوق کارگر 200درصد افزایش پیدا کنه در جامعه اسلامی ما ظلم در حق کارگر به واسطه دولتمردان از حد گذشته وکارگران در واقع برده سرمایه داران شدن چرا فکری نمی شود ؟

  • علی
    0

    واقعا که چند ساله میگن حقوق کارگر کم ولی دریغ از عمل

  • رضا احمدی
    0

    7000000زیر فقر

    نظرات شما -
    • بیچاره مردم
      0

      درستش 80 میلیونه اون سه میلیون هم خود آقایان و خانواده هاشونن!

  • احمد-j
    0

    من فقط از نمایندگان کارگری حاضر در شورای تعیین حداقل دستمزد سال 99 میخوام اگر نظر کارگران در افزایش حقوق تامین نشد تحت هیچ شرایطی مصوبه رو امضاء نکنند حتی اگر لازم باشد بدون امضاء آنان مصوبه اجرایی شود . من افزایش قطره چکانی حقوق هر سال رو ناشی از ضعف عملکرد نمایندگان مان در شورای تعیین حداقل مزد میدانم اگرچه نقش دولت هم در این اجحاف بسیار پررنگ است.

    نظرات شما -
    • بهزاد
      0

      درست است انصافا بیشترضعف مدیریت ونمایندگان کارگر ی درجامع واقعا مشهود است واقعا کادگر بدبخت است که یک کارمند دولت باحقوق خوبی شده نماینده کارگرا واین خودش یکی ازبدبختیهای کارگراست

  • یک شهروند
    0

    جالبه که همین مبلغ 5 میلیون مبنای رفاه برای پرداخت یارانه شده !

  • محمد
    0

    در مورد حقوق کارمند بدبخت هم یک چیزی بگید با این حقوق پایین ووضعیت معیشت چطور زندگی بکنیم؟

  • mm
    0

    سلام چرا فقط در مورد افزایش حقوق گارگران و کارمندان دولت صحبت میشه ولی در مورد افزایش حقوق بازنشتگان تامین اجتماعی که دارن به سختی زندگی خودشون میگذرون صحبتی در میان نیست ۱۵ در افزایش حقوق یعنی هیچی برای بازنشسگان

  • خلیل
    0

    لعنت خدا بر دولت مردان و نمایندگان مجلس . ایا خودشون میتونن با این حقوق زندگی کنن . فقط فقط حرف میزنن . مرگ بر خاینین

  • بنده خدا.
    0

    سلام. این افزایش های ده تا ۱۵ درصدی سالها مشاهده میکنیم. اکنون دیگر وضع سختی شده کارگر .کارمند.وبازنشسته ها لباس بسختی میشود خرید. از فرش ها که کهنه شده اند و لوازم منزل.سوالم اینست ای خبرگان کشور چه میخواهیدانجام دهید. شماها ایرانی و مسلمان هستید.

  • حسن
    0

    لتفا حقوقهای بالا رابه سطع کارگری برسانید تاعدالت برقرارشود این درحالی است که یک کشاورز به اندازه یک ماه مدیرمعمولی درسال درامدندارد

  • سعیدایمانی
    0

    بدبخت کارگر،هیچ کسی پیشتبانش نیست

  • Chabok
    0

    واقعا خدا رو خوش نمیاد با این همه مشکل مردم باز بنزین رو هم گران کنن. و باعث تورم بیشتر بشن . خدا خودش مسولین رو به راه راست هدایت کنه . چون دیگه به فکر کردم . معیشت نیستن.بهتر قیمت بنزین برگرده.

  • توحید کارکن کلنتری
    0

    با سلام و خسته نباشین میخواستم ببینم ایا سال گذشته که میگن حداقل حقوق کارگران سه میلیون و خورده ای شده بود کو کجا

  • سجاد
    0

    همونطور که بنزین ۳۰۰ درصد افزایش دادن ... حقوق کارگر هم افزایش بدن ... مگه چی میشه ، گردن کارفرما هارو تبر نمیزنه از بس پول دارن .

  • زنده اجباری
    0

    یه سوال از ادمین محترم همین صفحه دارم؟ ایا ما نظراتمان اینجا بزاریم فایده داره؟ من ۳۳ سالمه مجرد تا الان ازدواج نکردم بیمه هم ندارم به خاطر مریضیم بهم کار نمیدن حتی گواهینامه هم نمیدن که یه ماشین کرایه کنم کار کنم باهاش رفتم دنبال بیمه برم زیر پوشش مادرم میگن امکانش نیست از یه طرف هم به من کمک معشتی نمیدن خونه به نامم نیست ماشین به نامم نیست مادرم حقوق پدرم میگیره من روم نمیشه ازش چیزی بخوام مردم محترم ایران هم فقط مسخره میکنن که بیکارم حساب بانکیم هم ۳۳ هزار تومان موجودی داره با این اوضاع چطور زندگی کنم؟

  • مجتبی شجاع چاغروند باز نشسته تامین اجتماعی
    0

    من پانصد هزار تومان حقوق می گیرم مستاجرم دو تا فرزند دارم وهمسرم شما بفر مایید چطور زندگی کنم گوش شنوایی هست

  • محسن م
    0

    حداقل 5میلیون یعنی فقط گذران زندگی و تهیه مایحتاج زندگی و هیچگونه پسنداز و آینده نگری با این درآمد نمیشه داشت.دولت همه اجناسو به گرانی کشوند اما خبری از افزایش حقوق متناسب با این گرونیا انجام نشد تا همه مردم زیر چرخ دندهای این گرونیها له بشن و هر روز شرایط بحرانیتر بشه

  • هادی
    0

    من راننده پیکاپ شرکتی هستم که ماهی 800 حقوقم هست با 2 بچه و اجاره نشینم و ماهی 600 اجاره خونه میدم کجای خطر فقر قرار دارم ... مسئولین رسیدگی کنن تکلیف خطر فقر ماچیه؟

  • عباس محبتی
    0

    با سلام:کف دستمزدیک کارگرزیر5میلیون تومان منصفانه نیست خط فقر7م تومان است پس اگر5م تومان بگیرد/بایدنصف آن رادرحومه شهر کرایه خانه بدهدوبانصف5م تومان زندگی بخورونمیرداشته باشد؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • بیچاره مردم
      0

      عزیز جان باور کن مایی که یک و هفتصد میگیریم حتی به سه میلیون هم راضی هستیم!!!

  • ح.کاکایی
    0

    سلام.نه اضافه کار داریم نه چیز دیگه یه خانواده 4 نفری هستم با بیست سال سابقه دریافتی من 2.500 میلیون هست.شما بگید چطور زندگی کنیم

  • بنده خدا
    0

    مگه چقدرمامیخواهیم عمرکنیم که بایداین همه فقرراتحمل کنیم درصورتیکه دولتمردان واقازاده هادررفاه کامل بدون هیچ دغدغه ای مشغول زندگی به موازی ماهستندانهادر راس امورباجیب های پرپول برای مانقشه حداقلی میکشند.خداوکیلی یک وششصد پول بنزین ماشین هاتون روکفاف میده که مابایدبااین مبلغ زندگی کنیم

  • علی
    0

    خجالت داره !!!!! میگین خط فقر ۷ میلیونه اونوقت حقوق ها بین ۱ تا ۲.۵ ....تهش ۳ میلیونه !!!! اونوقت میگین فقط ۱۵ درصد افزایش میدین؟؟ !!!!

  • ی
    0

    این اش تدبیر و امید را شما خانه کارگریها برای ملت بویژه کارگران پختید اکنون باید پاسخگو باشید اشک تمساح خریدار ندارد ..

  • علی اصغر محمدی
    0

    باید خدمت آقای رعیس اتحادیه محترم بگم تا قبل از احمدی نژاد هر شش ماه یه قالب پنیر گندیده به مامیدادن به اسم بن کارگری بازم به غیرت احمدی نژاد که نقدیش کرد الان ماهیانه ۱۸۰هزار تومان بن کارگری میدن حالا شما شدین دایه دلسوز تر از مادر با راه اندازی بن کارگری سبدی باز میخاین چند نفرو تو سف پنیر و مرغ یخی به کشتن بدین کیلو چند حق دلالی سبد کالا گیرتون میاد

  • بابک سیفی
    0

    سلام بعضی از عزیزا میان و دروغ های این دولتنامردا رو باور میکنن و میگن 3میلیون کی میشه 5میلیون؟ بابا تمومش کنید کدوم سه میلیون کدوم پنج میلیون منی که چهار پنج ساله تویه کارخونه خراب شده کارمیکنم 1200 حقوق میگیرم اونم با دو ماه تأخیر اسمش رو هم گذاشته قانون کار همین دولت که میگه 5 میلیونو بایدبکنیم 7 میلیون اصلا نظارتی نداره که چرا اینقدر کم؟؟؟؟؟

  • عسکری
    0

    باسلام کاش میشد کارفرمایان حقوق کارگران رو به تانین اجتماعی واریز میکردن و خود تانین اجتناعی حقوق رو پرداخت میکرد تا ایتقد کارفرمایان حق کارگرا رو نخورن من درماه در رد لیست بیمه یک میلیون هشتصد وشصت حقوق دادم ولی دریافتی من ۶۰۰ تومنه

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام‌ مسئولین محترم باورکنید۹۰درصد ملت مابدون شک زیر خط فقر هستن حداقل کاری کنید که اینهمه ما زحمت میکشیم ی امنیت شغلی داشته باشیم داریم روانی میشویم نه تفریجی داریم نه اسایش داربم هرچه قدر هم کارمیکنیم به هیچ جا نمیرسیم روزبروز وسایل گرون میشن بازار حرج ومرج شده اصلا ثبات ندارد.درکشور ما تنها چیزی که قیمتش یکسان است فقط بنزینه .بقیه اجناس هرکس تیغش کار کنه میبره .ازهمه مسئولین محترم خواهش میکنم بیشتربفکر مردم باشن واقعا ذلیل شدیم با این اوضاع بد اقتصادی وبازار بی ثبات.لطفا بازرس ب شهرستان جم استان بوشهر هم سرکشی کنه ابنجا گرانی سربه فلک کشیده. باتشکر

  • حسین مبصری مقدم
    0

    خانه مسؤلین خراب. من کارگر با پنجاه و شش سال پنج سر عائله بدون مسکن‌ . با این اوضاع باید چکار کنم ؟

  • هستی
    0

    فقط بلدن پول نفته مارو بریزن تو حلقه این عراقیا که اخرم پرچمونو به اتش بکشن حرف نزنید فقط عمل کنید مگه مسلمان نیستید مردم خسته شدن میفهمین خسته ظلم وستم تا کی بسه دیگه

  • محمدیها
    0

    باباالکی حرف نزنیدشمااا اینطورمیگیدمثلا پشتتون هستیم خراب بشه اون خانه کارگرسرتون ما کارگرای شرکت شیشه فلوت قزوین ارمردادماه طلبیم ب دادمون برسیداخه کو عدالت اسلامیییییی

  • سلام
    0

    یک فعال میگوید،یک اقتصاد دان می گوید،یک نماینده گفت،آن گفت ،این گفت،همه میگن حقوق کارگر باید پنج میلیون باشد؟ولی از نظر مسئولین همه حرف مفت میزنن،البته از نظر من هم حرف مفت میزنن،از نظر شما هم همینطور،چون نتیجه اش هیچی به هیچی،ما میریم اعتراض نه اغتشاش،پیرمردا میرن پشت سر ما می‌ریزند تو خیابون بر علیه ما،تا آخرین نسل این پیرمردا و پیرزن ها ی طرفدار اینها هستن ما بدبختیم ،خدایا هر چه زودتر پیرمردا رو ببر پیش خودت اول مسئو لانشو

  • Omid
    0

    باسلام خودتون میگین این حقوق حداقلی هست واسه قشر کارگرپس چطور خجالت نمیکشید میایید ازاین حقوق حداقلی و زیر خط فقری یه مالیات هم کسر میکنید شما ازماهم گداتر هستین بابا

  • یکی از مردم
    0

    ایران اینقدر ثروت داره که تمام مردمش میتونن حتی اگر کار هم نکنن در رفاه زندگی کنن ولی آخه این حکومتیها سیرمونی ندارن که!!!!!!!!!

  • جابر
    0

    حقوق پایه 1500 تومن با مسکن و خواربار و حق اولاد و حق شیفت و اضافه کاری میشه 3 تومن... 7 تومن کجا و 3 تومن کجا... چجور حساب کردن خط فقر.. خط فقر یا خط قعر

  • نامی
    0

    باسلام بنظر بنده حداقل دستمزدزیر 5میلیون تومان توجیح نداره .دولت اگر بخواهد تورم راکنترل کند .باید برای هرکالای قیمت گذاری شده چنانچه فروشنده ای گرانفروشی بکند باید اینوع برخوردها سپرده بشه به دست خود ملت.مثال اگر فروشنده ای یا راننده ای گرانفروشی میکند ملت اجازه دارد بزند فروشگاه ویا اتومبیل راننده داغان کند وچنانچه شکاتیی شده طبق قانون ملت رسیده گی شود.این تنها راه جلو گیری ازگرانفروشی است.چون دولت وتعزیرات حکومتی نمیتواند گرانی راکنترل کند نمونه بارز دولت گران کردن بنزین مساویست شد تا ملکت میلیاردها خسارت وارد شود و300نفر هم ازجوانان مردم خونشون ریخته وپایمال شود.

  • بهزاد
    0

    به پیر به پیغمبرکه همش دروغه.

  • امیر
    0

    من یه کارگر شهرداری و که سقف حقوقم یکو هشصد هست با اجاره خانه با این اوضاع گرانی بازار میخام بدونم آیا مسولان کشور می‌توانند با این اوضاع زندگی کنند خدا ازشون نگزره

  • عیسی
    0

    من موندم چرا پیشنهاد کارفرمایان رو انجام نمیده دولت چرا از بیمه،مالیات، پول آب برق وگاز کم نمیکنه که کارفرما راحت بتونه به حقوق کارگر اضاف کنه،آخه خدا وکیلی شما دولتی ها چقدر گدا شدین که از کارگر میخواین مالیات بگیرین

  • گیلاکو
    0

    کسایی ک کار ندارن و توان کاری ندارن چی خط فقر 7 میلیون کسی هست ک ماهی یک میلیون هم درامد نداره وقتی کار نباشه حقوق رو 10 میلیون کنن باز فایده نداره حالا کارگر روز هیچی دو روز کار داره ده روز بیکار

  • ..
    0

    سلام یه فکری هم به حال زنان سرپرست خانه بکنید که فقط هشصد هزارتومن مستمری میگیرن تورا به قران بچه هام درحال ترک تحصیلن با کارگری خرجشونو در میارم..

  • علی کوثری
    0

    تمام تلاش های دولت ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چه درمورد‌ارز و چه هدف مندی‌ انرژی ( ‌‌‌‌‌‌سو استفاده! )از اینگونه ابزار ها فقط به نفع پولدارها مانند حسین فریدون صراف وبه‌زیان ملت‌تمام شده و فقط خسارات جانی‌ومالی آن نصیب اکثریت جامعه ‌‌‌‌ و با وجود مجلسی فشل ‌‌‌‌‌‌دربند رانتخواری و باند بازی ،و‌راه‌علاج‌معرفی جوانانی مومن انقلابی و متعهد جهادگری به ملت است ‌‌ ولی انشاءالله،

  • بهروز
    0

    ای کاش کسانی که اینجا نظر میدن و اعتقاد به بالا رفتن دستمزد دارند کمی عاقلانه فکر میکردند و بجای افزایش حقوق سعی بر بالا بردن ارزش پول ملی رو داشتند.با اضافه کردن حقوق ابتدا بسیاری از شرکتها بسته میشن بعد کارگران بیکار میشن و از همه مهمتر ارزش پول ملی رو خودمون پایین‌تر میاریم و برگشت ارزش پول قابل جبران نیست چون هیج وقت دستمزد و حقوق ثبت شده در اداره‌ی بیمه کم نمیشه و بنابراین مشکل از کمبود حقوق نیست مشکل از بی ارزشی پول ملی‌ست که باید به ارزش واقعی خودش برسه تا حقوق جوابگوی هزینه‌ها باشه..اونی که میگه افزایش داشته باشه یا کارمند دولتی هست و یا کارگر استخدام دائم وگرنه روزمزدی و قراردادی با بالاتر رفتن حقوق باید خونه‌نشین بشن..من خودم کارگر قراردادی هستم و مجبورم زیر حقوق قانونی بیمه تن به کار بدم تا اخراج نشم

  • علی شرفی
    0

    کارگر همیشه بدبخت بوده وهست، وخواهد بود، سیر از گرسنه خبر ندارد،، سوار از پیاده

  • کارگر
    0

    با سلام . دوست عزیز همه می دانیم نماینده کارگری و امثال این همه دستشون با بقیه تو یک کاسه است.دولت سالی حدود ده تا بیست درصد افزایش حقوق می ده.این فیلما رو نمی خواد بازی کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها