کدام کشورها شادترین مردم را دارند؟ / فنلاند، دانمارک، نروژ، ایسلند و هلند در صدر شادترین مردم جهان

میزان شادی یا ناراحتی مردم یک کشور بر اساس معیارهایی از پیش تعیین‌شده سنجیده می‌شود. مردم کشورهای فنلاند، دانمارک، نروژ، ایسلند و هلند از مردم سایر نقاط دنیا شادتر هستند.

کدام کشورها شادترین مردم را دارند؟ / فنلاند، دانمارک، نروژ، ایسلند و هلند در صدر شادترین مردم جهان
گروهی از محققان از آوریل 2002 تاکنون سالانه گزارشی ارائه می‌دهند که سطح شادی مردم دنیا را تخمین می‌زند؛ «گزارش جهانی شادی» در سال 2019 نشان داده فنلاند شادترین کشور جهان است.

این گزارش با در نظر گرفتن 6 متغیر مشخص این نتایج را به دست آورده است. متغیرها عبارت‌اند از: میزان تولید ناخالص داخلی، حمایت اجتماعی، طول عمر مفید، حق انتخاب در زندگی، بخشش و درک فساد اخلاقی درونی و بیرونی.

محققان این متغیرها را در همه کشورهای جهان با کشوری که در اصطلاح کابوس‌آباد (نقطه مقابل مدینه فاضله) نامیدند مقایسه کردند. این کار باعث شد محققان نتایج به‌دست‌آمده را بر اساس معیارهای مشخصی تعیین کنند.

فنلاند که کشوری اروپایی است شادترین کشور جهان لقب گرفته است. پنج کشور شاد جهان همه اروپایی هستند. پس از فنلاند کشورهای دانمارک، نروژ، ایسلند و هلند شادترین مردم را دارند.

گزارش جهانی شادی در سال 2019 با توجه به متغیرهای 6گانه‌اش کمترین نمره را به کشور سودان جنوبی داده است. سودان جنوبی میزان طول عمر کم و تولید ناخالص داخلی پایین دارد، اما درصد بخشش در این کشور مطلوب است و به نظر می‌رسد مردم از حمایت اجتماعی خوبی برخوردار باشند که این مساله بسیار جالب است.

حال خوب است به بررسی دقیق‌‍تری از این پنج کشور شاد بپردازیم:

فنلاند

فنلاند

فنلاند بنا بر گزارشی که در سال 2019 تهیه شد، شادترین کشور جهان شناخته شده است. امتیاز فنلاند از 10 حدود 7.769 است. میزان تولید ناخالص داخلی آن زیر 2.5 و احساس حمایت اجتماعی را در این کشور نیز 2.5 تخمین زده‌اند.

دانمارک

دانمارک

دومین کشور شاد دنیا در این لیست دانمارک است که از 10 نمره 7.6000 گرفت. امتیازهایی که دانمارک در بررسی متغیرها کسب کرده تقریباً شبیه فنلاند است فقط میزان بخشش و درک فساد اخلاقی در دانمارک کمتر است.

نروژ

نروژ

نروژ سومین کشور شاد دنیاست. امتیاز نروژ حدود 7.554 از 10 است. میزان بخشش در این کشور از کشورهای فنلاند و دانمارک بیشتر است.

ایسلند

ایسلند

امتیاز ایسلند حدود 7.494 از 10 است و چهارمین کشور شاد دنیا لقب گرفته. میزان درک فساد اخلاقی در این کشور بسیار پایین است در حالی که سیستم حمایتی آن بسیار بهتر از چهار کشور دیگر است.

هلند

هلند

هلند پنجمین و آخرین کشور شاد در سراسر جهان است. امتیاز هلند حدود 7.488 از 10 است. این کشور در طول سالیان گذشته پیشرفت کمی در معیارهای شادی داشته و هنوز نتوانسته به فنلاند برسد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • زندگی
    0

    جمهوری اسلامی شاد ترین حکومت جهان است

  • برعکس
    0

    ایران مرفه ترین و بهترین و شادترین شادترین مردم را دارد (یعنی برعکس)

  • کاربر ناشناس
    0

    فقط ایران بخاطر گرانی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها