چگونه بعد از کنکور ادامه حیات دهیم؟

ابتدا باید به شما تبریک بگویم. شما یکی از غول‌های زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید و حالا وارد دنیای کنکورداده‌ها شده‌اید. حتی اگر نتیجه کنکورتان هم خوب نباشد بالاخره برای یکبارهم که شده با یکی از هیولاهای زندگی‌تان روبرو شده‌اید و فهمیده‌اید که این‌قدرها هم چیز عجیب و غریب خطرناکی نیست.

چگونه بعد از کنکور ادامه حیات دهیم؟

به گزارش خبر فوری و به نقل از مهر، اگر از آن دسته هستید که می‌خواهید باقی تابستان را با تکرار این کلمه سر کنید و برای رسیدن نتیجه کنکور روزشماری می‌کنید این گزارش را نخوانید. اما اگر نمی‌دانید با خلاء کنکورچه کنید و دوست دارید تابستانتان را خوش بگذرانید و به کارهایی برسید که زمانش را نداشته‌اید با ما همراه باشید.

روز کنکورتان را خاطره کنید

از دوستانی که درباره امتحان و درست یا غلط بودن سوالات حرف می‌زنند دوری کنید و حتی نخواهید صدایشان را بشنوید.

بهتر است چند همراه مثل خودتان پیدا کنید که دلشان نخواهد دوباره از کنکور و امتحان صحبت کنند.

اگر حوزه امتحان دور نیست بهتراست از پدر و مادرتان بخواهید که بعد از امتحان خودتان به خانه برگردید و بچه مدرسه‌ای بودن را همان‌جا تمام کنید.

بعد از خروج از حوزه امتحانی به اولین آبمیوه فروشی بروید و یک لیوان آبمیوه خنک بنوشید تا حسابی حالتان جا بیاید.

بعد از کنکور یک خاطره درست و حسابی بسازید. با دوستانتان قرار استخر بگذارید یا اینکه سینما بروید و یک فیلم خوب را که به خاطر کنکور نمی‌توانستید ببینید تماشا کنید.

اگر به خانه رفتید به جای خلوت کردن و داخل اتاق نشستن همیشگی در جمع خانواده باشید و سعی کنید به آنها کمک کنید. یک روز کار خانه می تواند حسابی فکرتان را از کنکور دور کند تا بفهمید سخت تر از کنکور هم وجود دارد!

حرف زدن درباره کنکور را قدغن اعلام کنید

اگر می‌توانید حتما یک سفر همراه خانواده بروید تا حال و هوایتان عوض شود. سفر با دوستان ممکن است دوباره بحث کنکور را پیش بکشد.

اگر نمی‌توانید سفر بروید سعی کنید برنامه‌های تفریحی بگذارید. استخر، بانجی جامپینگ، پینت‌بال می‌تواند گزینه‌های خوبی برای یک تفریح هیجان انگیز باشد.

تا چند روز اخبار نبینید. چون ممکن است با گزارش‌های حسینی بای و مواجه شوید. اما اخبار ورزشی می‌تواند حال و هوایتان را حسابی عوض کند.

اتاقتان را دوباره از نو بچینید تا شباهتی به روزهای قبل از کنکور نداشته باشد. اگر می‌توانید دکور اتاق تان را عوض کنید.

بعد از چند روز جواب سوالات کنکور در سامانه سنجش قرار می‌گیرد. خودتان را دوست داشته باشید و با خودتان این کار را نکنید که بروید گزینه‌هایتان را با پاسخ درست سوالات مقایسه کنید. این بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید.

اگر می‌توانید به خرید بروید و چند لباس رنگی تازه بخرید و ظاهرتان را حسابی سرحال کنید.

بعد از کنکور تجربه‌های تازه کسب کنید

همیشه دوست داشتید چه کاری یاد بگیرید؟ خیاطی؟ نجاری؟ حالا فرصت آن است که این علاقه‌ها را جدی بگیرید و دنبال کنید. حتی اگر مدتی کار کردن در یک فست فود به طور رایگان باشد تا بالاخره از راز آنها یاد بگیرید.

کتاب و فیلم می‌توانند همراهان بسیار خوبی برایتان باشند. کتاب و فیلم به شما این فرصت را می‌دهند که به جای یکبار چندین بار زندگی کنید.

یک مهارت هنری و ورزشی را انتخاب کنید و پای آن بایستید. طوری که تبدیل به یکی از المان‌های شخصیتی شما شود.

گشت و گذارهای بعد از کنکور و امتحان کردن علاقه‌هایتان فصت بسیار مناسبی‌ست که به رشته مورد علاقه‌تان فکر کنید تا انتخاب رشته هوشمندانه‌تری داشته باشید.

تصورتان از دانشگاه را واقعی کنید

حالا که کمی استرس‌ها و نگرانی‌هایتان فروکش کرده‌است. بهتر است قبل از رسیدن نتایج اولیه به رشته‌های مورد علاقه‌تان فکر کنید و بدانید آیا واقعا خودتان را در رشته‌ای که خواهان تحصیل در آن هستید موفق می‌بینید؟ یا اینکه اطرافیان روی شما تاثیر گذاشته‌اند. یا رشته موردنظر را به خاطر چیزی به جز علاقه انتخاب کرده‌اید.

شبکه‌های اجتماعی فاصله‌ها را حسابی کم کرده‌است. شما می‌توانید با تحصیلکرده‌های رشته‌های موردنظرتان در این شبکه‌ها روبرو شوید و دیده‌ها و شنیده‌های واقعی آنها از رشته موردنظر را با تصوراتتان مقایسه کنید تا تصمیم بهتری بگیرید.

بهتر است بروید واحدهای درسی رشته موردنظر را در اینترنت جستجو کنید و ببینید آیا توان رویارویی با چنین دروسی دارید؟ به طورمثال تصور علاقه‌مندان به رشته کامپیوتر با آنچه در واقعیت وجود دارد بسیار متفاوت است. پس بد نیست حداقل بخشی از دروس اصلی رشته موردنظر را دانلود کنید و بخوانید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها