انتقاد نماینده ارامنه در مجلس از فیلم اکسیدان: لباس روحانیت ما را به سخره گرفتند؛ این هنجارشکنی است/ تشبیه اکسیدان به اقدام نشریه شارلی ابدو

کارن خانلری معتقد است: فیلم اکسیدان به ما القا می‌کند که هر کسی دینش را تغییر دهد؛ می‌تواند از کشور خارج شود و به مرور این باور در جامعه تلقین خواهد شد که افراد برای خروج از کشور دست به چنین اقدامی بزنند و قطعا این اقدام تبعات اجتماعی بدی دارد.

انتقاد نماینده ارامنه در مجلس از فیلم اکسیدان: لباس روحانیت ما را به سخره گرفتند؛ این هنجارشکنی است/ تشبیه اکسیدان به اقدام نشریه شارلی ابدو

به گزارش خبر فوری ، عده زیادی از جامعه ارامنه معتقدند که فیلم «اکسیدان» به آن‌ها توهین کرده است. این انتقادات به حدی افزایش پیدا کرده که عده‌ای خواستار توقیف این فیلم شدند، نماینده مردم ارامنه جنوب هم در این باره عنوان می‌کند که فیلم اکسیدان باعث ایجاد تبعات نامتعارف در جامعه خواهد شد.

دلخوری ارامنه از اکسیدان

کارن خانلری نماینده ارامنه شمال در گفت‌وگو با خبرفوری عنوان می‌کند که تعداد زیادی از افراد که این روزها به دفتر او مراجعه می‌کنند و از این فیلم شکایت می‌کنند، وی در ادامه بیان می‌کند: تعدادی از مراجعین من احساس دلخوری کردند و معتقدند که توهینی به آنها وارد شده است.

این نماینده مجلس در خصوص این فیلم می‌گوید: من بیشتر با هنجار شکنی که در این فیلم صورت گرفته است، مخالفم. همین هنجار شکنی درخصوص مهاجرت به کشور دیگر و تغییر دین.

وی این هنجار شکنی را در به چالش کشیدن لباس روحانیت و تمسخر به دین می‌داند اتفاقی که پیشتر در فیلم‌های هالیوودی درخصوص دین اسلام رخ داده بود.

بدآموزی‌های فیلم

بسیاری از تماشاگران فیلم‌های سینمایی معتقدند که فیلم‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در بدآموزی و بدفهمی مخاطبان داشته باشد. نماینده ارامنه هم معتقد است که این هنجار شکنی در این فیلم تبعات بعدی در جامعه خواهد داشت.

خانلری درباره این هنجار شکنی و تبعات آن معتقد است: این فیلم این معنی را در ذهن تداعی می‌کند که کافیست برای خروج از کشور دین را تغییر دهیم و می‌تواند در لباس روحانی مسیحی هم اقدام به چنین کاری کند.

نظر نمایندگان درباره توقیف این فیلم

در راستای نشر همین بدآموزی‌ها و هنجار شکنی‌ها، ١٧ نماینده مجلس در نامه‌ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار توقف اکران فیلم «اکسیدان» شدند.

خانلری درخصوص ورود سایر نمایندگان مسلمان به پرونده فیلم اکسیدان می‌گوید: چند سال پیش که یکی از نشریات فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام توهین کرد، اولین گروهی که نسبت به این اقدام زشت واکنش نشان داد، جامعه ارامنه بود.

وی ادامه می‌دهد: توهین به مقدسات تفاوتی به دین ندارد، و توهین به موحدین است.

این نماینده مجلس همچنین به اصل همزیستی بین ادیان اشاره می‌کند و معتقد است که این هنجار شکنی را حتی جامعه مسلمان هم درک کرده است.

توقیف؛ آری یا نه؟

بسیاری از افراد خواستار توقیف این فیلم شدند اما نماینده ارامنه درخصوص توقیف این فیلم بیان می‌کند: من قرار صحبت با تهیه کننده و کارگردان این فیلم دارم.

کارن خانلری معتقد به توقیف این فیلم نیست و اشاره می‌کند: اگر از نظر تکنیکی به فیلم آسیب نرسد خواهان حذف تعدادی سکانس از این فیلم هستیم، سکانس‌هایی که حذفشان به پیشبرد فیلم آسیب وارد نکند و حذفشان به بدنه اصلی فیلم آسیب نرساند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها