کنایه نماینده اصلاح‌طلب مجلس به روحانی؛ چه خوب كه مهربانی هر دوسر بود

کابینه دوازدهم در کدام وزارتخانه ها باید دچار تغییر و تحول شود و مناسبات رئیس جمهور با فراکسیون ها خصوصا فراکسیون امید چگونه باید باشد؟ سوالاتی که دو نماینده اصلاح طلب و اصولگرای مجلس به آن پاسخ داده اند.

کنایه نماینده اصلاح‌طلب مجلس به روحانی؛ چه خوب كه مهربانی هر دوسر بود

حجت الاسلام احمد مازني، عضو فراكسيون اميد مجلس شوراي در مورد رايزني‌ها دولت با فراكسيون متبوعش براي تشكيل كابینه دوازدهم به خبرنگار نامه نيوز گفت: فعلا كار دو سويه اي بين فراكسيون و دولت در مورد كابينه شكل نگرفته است، شايد هنوز زمان آن فرانرسيده است. كار در فراكسيون اميد به صورت شفاف در حال انجام است و اولين قدم نيز اين بوده است كه پرسشنامه اي تهيه شده است و اعضاء فراكسيون نيز در مورد وزراء موجود اظهار نظر مي كنند.

وي سپس شعری را به کنایه خطاب به دولت خواند و گفت: "چه خوب كه مهرباني هر دوسر بود / زيك سر مهرباني دردسر بود" ما نيز انتظار داريم كه آقاي روحاني به نظرسنجي كه در فراكسيون در حال انجام است توجه كند و هم به صورت مشخص انتظارداريم قبل از تصميم گيري مجلس و بوي‍‍‍ژه فراكسيون اميد را مشاوران خودش در تصميم سازي بداند.

مازني با بيان اينكه دولت يازدهم نمره قبولي مي آورد ولي معدلش خوب نيست گفت:ما انتظار داشتيم دولت تعامل بيشتري با فراكسيون داشت و اينكه اين تعامل دوسويه باشد.

وي خاطرنشان كرد:علت اين تعامل تقريبا يك سويه ضعف در مديريت مجلس دهم بود چراكه مديريت اين مجلس جمع مستقلاني را درست كرده است كه هرجا لازم بود فرمان را به راست مي‌برد و هر جا كه لازم بود فرمان را به چپ مي چرخاند، البته خود آقاي روحاني به دليل خصوصيات شخصي فقط براساس قانون عمل مي كند يعني فردي را معرفي مي كند و سپس لابي هاي خود را شروع مي كند در حالي كه قاعده اين است كه قبل از معرفي افراد با نمايندگان مشورت كند و گزينه هاي مختلف را مطرح كند و سپس آنها را معرفي كند.

مازني در مورد اينكه تا چه اندازه اين نوع برخورد دولت با فراكسيون را متوجه ضعف رياست فراكسيون مي دانيد، گفت:مجموعه فراكسيون و رئيس فراكسيون تمام قد در دفاع از روحاني ايستادگي و حمايت كردند و بيشتر از اين بايد احتمالا آقاي عارف شهيد مي شد كه اثبات مي كرد از دولت حمايت مي كند.

وي تاكيد كرد: بيشترين تاثير و نقش را فراكسيون اميد كه آقاي عارف رياست آنرا عهده دار هستند براي جلب افكار عمومي براي گرايش به روحاني داشتند و حتي در شوراي سياست گذاري نيز اين نقش را مي توانيم به وضوح ببينيم و اگر بخواهيم امتيازي بدهيم بيشترين امتياز به فراكسيون اميد داده مي شود كه مديريت آن را آقاي عارف به عهده دارد.

اين عضو فراكسيون اميد گفت:ما انتظارداريم در حال حاضر كه ازاين طريق اقدامات يكسويه انجام مي شود و مشورت هاي براي ارائه به وي آماده مي شود آقاي روحاني نيز براي ارتباط و ديدار با نمايندگان عضو فراكسيون پيشقدم شود.

وي در مورد احتمال استفاده از نمايندگان عضو فراكسيون اميد در كابينه بيان كرد:مقام و شان نماينده بالاتر از وزراء است و براي نمايندگان مجلس شايسته نمي دانم كه سنگر مجلس را براي وزارت رها كنند .

مازني ادامه داد:بسياري از افراد توانمند و همسو با دولت در حال حاضر وجود دارند كه مي توانند وزير شود بساري از افراد كه در ليست 21 نفره تهران براي شوراي شهر قرار نگرفتند افرادي هستند كه در مقطع زماني براي رياست جمهوري كانديدا شدند و قطعا اين افراد پتانسيل بالايي براي عضويت در كابينه دارند و دليلي ندارد دولت از نمايندگان مجلس در كابينه استفاده كند چراكه اين موضوع نيزباعث مشكلاتي در كشور مي شود.

وي تاكيد كرد:از ديگر فراكسيون هاي مجلس نيز مي خواهم كه نماينده اي را براي كابينه دوازدهم پيشنهاد ندهند و از رئيس جمهور نيز مي خواهم كه از افراد بيرون از مجلس كابينه خود را ببندد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟