گزارش میدانی از تاثیر گران شدن بنزین بر قیمت کالاها / نگرانی از آینده، فصل مشترک اظهارنظرها

شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور اعلام کرده که بر اساس مصوبه سران قوا قیمت هیچ کالا و خدماتی نباید افزایش پیدا کند، در صورتی که امروز شاهد افزایش قیمت بسیاری از اقلام هستیم.

گزارش میدانی از تاثیر گران شدن بنزین بر قیمت کالاها / نگرانی از آینده، فصل مشترک اظهارنظرها

زینب حقی: قیمت بنزین در اواخر آبان ماه سال جاری افزایش یافت و تاثیر این افزایش بر قیمت سایر کالاها قابل پیش‌بینی بود، هر چند که قرار بود مسوولین بر این امر نظارت کنند تا مانع از افزایش قیمت‌ها شوند و شورای عالی هماهنگی اقتصادی کشور اعلام کرده که براساس مصوبه سران قوا قیمت هیچ کالا و خدماتی نباید افزایش پیدا کند و در صورت دریافت مجوز قبلی هم، آن کالا یا خدمات باید فعلا به قیمت‌های سابق عرضه شود. ولی این روزها بعد از گذشت حدود دو هفته از افزایش قیمت بنزین شاهد افزایش قیمت‌ها در سطح بازار هستیم.

برای بررسی این موضوع خبر فوری به سراغ مردم کوچه و بازار و جمعی از فروشندگان رفت تا در بررسی میدانی این موضوع را بررسی کند.

میدان میوه و تره بار اشراق در تهران از جمله مراکزی بود که به سراغ آن رفتیم. سرپرست این میدان میوه و تره بار با بیان اینکه اجازه دادن اطلاعات به ما را ندارد، ما را به میدان اصلی میوه و تره بار واقع در بزرگراه آزادگان ارجاع داد. وی با بیان اینکه قیمت های مصوب میدان میوه و تره بار از سوی سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری تهران ابلاغ می‌شود، گفت: قیمت های موجود در این بازار ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و در طول هفته قیمت برخی اقلام پایین و برخی اقلام بالا می‌رود و برخی نیز ثابت می‌ماند و این موضوعی طبیعی است. مثلا قیمت مرغ در روز 15 روز گذشته ثابت مانده و یا قیمت لبنیات قبل از افزایش بنزین افزایش داشته است.

سپس به سراغ چند نفر از خریداران محصولات این میدان میوه وتره‌بار رفتیم . قالب کسانی که با آنها وارد گفت و گو شدیم قائل به افزایش قیمت ها از زمان افزایش قیمت بنزین بودند، خانمی می‌گفت: قیمت پرتقال تا قبل از افزایش قیمت بنزین 1900 تومان بود، ولی امروز 3100 تومان خریدم.

نکته جالب‌توجه در میان اظهارنظر مردم این بود که " صبر کنید تا گرانی‌ها مانده؛ بعد از این اتفاق خواهد افتاد !! "

فروشنده مغازه محلی که میوه و سبزی عرضه می‌کند، در این ارتباط به خبر فوری می‌گوید؛ پس از افزایش قیمت بنزین 30 تا 40 درصد قیمت ها افزایش یافته است. سیب‌زمینی، پیاز، گوجه و خیار و سبزیجات بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

وی افزایش این قیمت‌ها را از مبدا یعنی میدان میوه و تر بارمرکزی می‌داند و می‌گوید؛ هزینه حمل بار نیز به این قیمت‌ها اضافه میود و طبیعتا افزایش قیمت بنزین در این موضوع تاثیر داشته است.

فروشنده سوپرمارکت محلی نیز در گفت و گو با خبر فوری می‌گوید: فعلا قیمت بسیاری از اقلام تغییر نکرده است، چرا که ما به صورت روزانه لبنیات را خریداری می‌کنیم و قیمت لبنیات نیز قبل از افزایش قیمت بنزین از سوی کارخانه ها افزایش یافته بود، فعلا اقلامی چون سیگار و تخم مرغ افزایش قیمت پیدا کرده است. وی نیزهمچون بسیاری از مردم معتقد است؛ گرانی‌ها در آینده نزدیک خود را نشان خواهد داد.

یک راننده تپسی در این مورد به خبرنگار خبر فوری می‌گوید؛ بعد از افزایش قیمت بنزین کرایه های ما افزایش پیدا نکرده در حالی که قیمت لوازم یدکی ماشین افزایش داشته است، مثلا لوله اگزوز ماشین ما نیاز به تعویض داشت که تا قبل از این 45 تا 50 هزار تومان می‌خریدم ولی دیروز 150 هزار تومان پرداخت کردم یا سنسور ماشین که تا قبل از این 50 هزار تومان بود 140 تا 150 هزار تومان باید پرداخت کنم .

وی در خصوص برخی اخبار مبنی بر اینکه سهمیه سهمیه سوخت تاکسی‌های اینترنتی شب سه شنبه واریز شده است، ( بیشتر بخوانید ) نیز گفت: تاکنون برای من واریز نشده است. این در حالی است که کرایه تاکسی ها در سطح شهر افزایش چشم گیر داشته است.

از سوی دیگر بر اساس اخبار موجود پایانه‌های مسافربری، اجاره غرفه‌های خود را برای شرکت‌های مسافری مختلف بین سه تا پنج برابر افزایش داده‌اند.

بر اساس اسناد به دست آمده، حدود ۱۸ شرکت مسافری سواری‌های بین شهری در پایانه‌های مختلف شرق، غرب، جنوب و بیهقی مجبور شدند اجاره‌نامه‌ غرفه‌های خود را با نرخ جدید امضا کنند که براین اساس اجاره‌بهای غرفه‌های آن‌ها که پیش از این حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود، حالا به چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۷۰۰ تومان رسیده است. ( بیشتر بخوانید)

حال باید منتظرماند و دید که این افزایش قیمت‌ها تا کجا ادامه پیدا می‌کند و آیا مسوولین راهکاری برای کنترل قیمت ها اتخاذ خواهند کرد یا خیر.

شما نظر خود را در مورد افزایش قیمت‌ها پس از افزایش قیمت بنزین با ما در میان بگذارید.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 46
  • آرمان
    0

    اینم از نشانه های دیگر غیر معتمد بودن مسئولین .امروز درجه تنفر مردم ایران از مسئولین ایران به مراتب بیشتر از تروریست های بین المللی مثل آمریکا و اسرائیل هست که بد عهدی هم در سابقه خودشون دارن....

  • محسن
    0

    دوباره معلوم نیست تا عید چه بلائی بسر مردم بیارن

  • شهروند۱
    0

    مسئولین هیچ برنامه ای ندارند و نخواهند داشت ، یه بچه تازه بدنیا اموده هم میدونه افزایش قیمت سوخت بر روی همه اجناس تاثیر گذار خواهد بود ، اونهم ملاک های من درآوردی یارانه سوخت که به مردم کردن ،

  • ۰۰۰
    0

    خداوکیلی خودتون خجالت نمیکشید این همه بلا دارین سر مردم میارین

  • دکتر
    0

    کجایی آقای روحانی ،با آن کلیدت ...دیگر موقع آن رسیده که از کلیدت استفاده کنی .....آقای دکتر در خواب تشریف دارند

  • داودی
    0

    مرغ پخته هم میدانست که افزایش نرخ بنزین تاثیر گذار روی تمام اجناس و خدمات میشود اقایان مسئولینی که در مصاحبه و تریبونها دایم میگفتند دستور داده ایم دستور داده ایم هیچگونه اجناسی و خدماتی گران نمیشود یا واقعا لیاقت و کفایت اداره مملکت را ندارند ویا از خارج از کشور وارد این مملکت شدندو این کشور رانمیشناسند ویا طبق رویه غلط گذشته به انها گفتند این خزولات را بگوئید مردم را فریب دهید نتیجه میگیریم این میلیونها نفر ساکنین ایران که یک صدا فریاد میکشیدن و عصبی بودند حق داشتند و مدیریت و فهم و درک و اینده نگری مردم بیشتر از تصمیم گیران اجرائی فعلی مملکت بوده . این کلام رسول خداست بزرگترین گناه در نزد پروردگار همانا دروغگوئی است شخص دروغگو از امت من نیست . در مملکتی که ادعا میکنیم متعلق به رسول خداست و قوانین فقهی و ایدئولژی اسلامی در ان حاکم است نباید مسئولین دروغ بگویند. دروغگوئی وسیله حاکمان یک کشور سرنوشت ملتی را نابود میکند . مسئولینی که از مردم ارامش و ادب و متانت و بردباری و قبول اندیشه های خودتان را میخواهید نشان دهید واقعا رهرو رسول خدا و معصومین ع هستید اینقدر با زندگی و سرنوشت این مردم صبورو هوشمند بازی نکنید حداقل احادیث کتب اسمانی را بخوانید و تجربه بیاموزید که الان هم دیر است و چه شیرین سخنی گفتند سواره از پیاده خبر ندارد مسئولین عزیز این میزها به هیچکس وفا نمیکند اینقدر اطرافیان متمول خودتان را نبینید و تصمیم های هیجانی و احساسی بگیرید سرمایه های این مملکت مربوط به همین ملت است بذل و بخشش به دیگر کشورها نکنید اینقدر هزینه های بیجا به موسسات و ستادهای رنگ و ارنگ و من دراوردی در پایتخت و شهرستانها نکنید این مملکت و مردم انرابا بی کفایتی و سوء مدیریت تنبیه نکنید بدانید انرژی منفی اه و ناله مردم و حسرت به دلها کمر مملکت را میشکند. خانمان سوز بود آتش آهی گاهی -- ناله ای میشکند پشت سپاهی گاهی .

  • حقگو
    0

    من تاریخ اسفند۹۶امدن تهران خرید جهازدخترم مغازه دارها چ عزتی میذاشتن چه احترامی چایی می آوردن تخفیف ویژه به حرمت حجابم می گفتم تخفیف بدین ویژه تخفیف میدادن می گفتن برای ما دعاکن حاج خانم ولی اسفند۹۷وتیر۹۸ آمدم برای خرید تهران هرآن میترسیدم بخاطرحجابم ترور بشم وجرات نمی کردم بگم بخاطرخدا وپیغمبرتخفیف بدهید می ترسیدم واقعا می ترسیدم منو بزنند یابزندن فحش مردم تهران عوض شدن ببینید فقروگرانی چ بروز اعتقادت مرد میاره

  • بی نام و نشان
    0

    مرغ رئیس بی جمهور یک پا دارد --- مرغ رئیس بی جمهور آقای حسن روحانی که همیشه تخمهای بزرگ تورم آفرین می گذارد فقط یک پا دارد و بس. او پای مرغ خود را برای تحقق اهداف نا معلومی ((شاید بخاطر آزاده و انقلابی و خدا پرست بودن مردم ایران اسلامی)) مثل بختک شوم سفت و همیشه روی سینه ی بی نای آینده و سرنوشت این مردم بی پناه گذاشته و هیچ بازدارنده ی دلسوزی نیست که به داد این مردم مظلوم برسد . او این مردم مظلوم بی نا و بی نوا را بجز گاو همیشه شیر ده و دیوار کوتاه چیز دیگری نمی بیند. او تعیین سهم برای مردم در ثروتهای کلان ملی را حرام می داند ؛ و بسیار خوشحال می شود ده ها میلیون از این بنده گان مظلوم بی پناه را که از کشوری بی اندازه ثروتمند برخوردارند همیشه کشکول به دست و صدقه خور ببیند.

  • ناشناس
    0

    یعنی مثل همیشه سران قوا چرند گفته اند.

  • محمدی
    0

    خدالعنت کنه آدمه دروغگورو ریاکاررو خدالعنت کنه آدمه جاسوس رو خدالعنت کنه دهن بی صاحب رو خدالعنت کنه آدم لیبرال رو خدالعنت کنه رییس جمهورروحانی رو مشاوراشو تصمیم گیراشو افکارشو حرفاشو عملاشو خدالعنت کنه منبعدطرفداراشو خداخودت به دادمردم برس فقط خودت

  • علی پور
    0

    مردم ازروی شکم سیری اعتراض نمی کنند تاقبل ازگرانی بنزین درتامین معیشت مشکل جدی داشتیم الان باسه برابرشدن قیمت بنزین اوضاع فلاکت بار می شود وقتیکه ملت عملا باگرانی مجدد همه اجناس روبرو هستند هی شما نامسئول بگو اینطورنیست .همین فشارها به مردم عامل بروزناهنجاری است.وعملکرد مسئولین غیرقابل تحمل .حال بفرمایید چاره مردم چیست.شما گلویمان رامی فشارید مابایدبرای رهایی تلاش کنبم. چکارکنیم که به تلیش قبای شما برنخورد؟.وبه دست شما که برروی خرخره قرارگرفته خراش وارد نشود.چراآب راازسرمی گذرانید وبادست خودتان آب برآسیاب دشمن می ریزید.فریادسیاسی نیست ازروی فقراست

  • بی نام
    0

    مگر چیزی جز وعده های دروغین و اقدامات غیر کارشناسی در دولت روحانی دیده بودید؟ واقعا چه توقعی هست که افزایش نرخ بنزین اقلام اساسی گرون نشه؟ بی کفایت ترین و دروغ گو ترین سیاستمدار تاریخ کسی نیست جز آقای روحانی. ایشان تو این مدت کاری جز بی اعتماد کردن مردم انجام ندادن. کاری جز سخت تر کردن شرایط زندکی برای مردم انجام ندادن. ایشان با شعار دولت امید اومدن ولی کاری جز نا امید کردن مردم انجام ندادن. 40 سال از آمریکا و دشمنان ایران دروغ شنیدیم اینقدر اذیت نشدیم که این آقا با دروغاش مردم رو نابود کرد.

  • قاسم
    0

    دیگه حرف از گرانی مثل اعلام روزانه وضع اب و هوا شده با این فرق که اب وهوا گاهی پائین هم میان ولی گرانی مثل مرد سر حرفش وایساده داره میره بالا بالا بالاتر مردم هم دارن له له لهتر میشن هیچکس به بفکر نیست دولت هم که نداشته باشیم بهتره مجلس هم که اونم نداشته باشیم بهتره میمونه یه نفر که فکر میکنم همه مردم متفق القول هستند اونم نباشه بهتره

  • کاربر ناشناس
    0

    سلام به مسئولین فقط حرف میزنیدبیاین داخل بازار ببینیدگرانی کمرمردم برید خون مردم کردین تو شیشه.مردم شرمنده خانوادهاشون کردین اخه چه خاکی بسر بگیریم نداریم بخوریم .لطفاعمل کنید جلو گرانی وبیکاری بگیرید

  • حیدر
    0

    مسؤلین .مسولین. ما فقط بلدند حرف بزنند عمل درستی ازآنها برای مردم دیده نشده البته خوب حقوقهای خوبی می‌گیرند فلذا ازحال مردم خبرندارندخدا اخروعاقبت مارابخیرکنداگرحرفم بزنیم میشیم خرابکار اغتشاشگر

  • فرهنگی بازنشسته
    0

    این مملکت فعلا 3×3=10 قبل بنزین سهمیه ای سنسور را ماشینم پرسیدم گفت 80 همون بعد جریان بنزین گرفتم 110 بنزین بشه لیتری 10000 برا خیلیا بهشته می کشن رو جنساشون کار گر کارمند بیکار بازنشسته چیکار کنه تازه بی شرما برا پول 2 کیلو گوشت به اصطلاح یارانه معیشتی بوق و کرنا به تمام دنیا گذاشتن میدیم نمیدیم برن بدن به حقوق نجومی ها اقا زاده ها خدا که سر جاش پیغمبری هم از اینا راضی نیست .

  • رضا از اردبیل
    0

    سلام به مسولین بد قول تو را خدا به داد مردم برسین دیگه از خونوادهامون شرمنده شدیم جواب بچه هامونو نمیدونیم چی بگیم الان ۴ ماه تو خونه هیچی نداریم تو را به ارواح خون شهیدان به داد مردم برسید خودتون از خونوادهاتون شرمنده نیستین نمیدونین شرمندگی چقد سخته

  • سلام
    0

    ما دوتا دشمن داریم‌، یکی آمریکا و یکی دولت بی تدبیر

    نظرات شما -
    • رضوان
      0

      من نمیدانم این چه جور استکبار ستیزیه که دولتها همواره بعد ارانقلاب پول ملی رو ذلیل وپول امریکارو عزیزتر کرده اند،....دولتها فکرکنم یه چیزی میزنن وگرنه ذلیل کردن پول ملی یعنی ایران ستیزی، نه استکبار ستیزی!!!!!

  • انسانم آرزوست
    0

    انسان بی سواد هم میفهمه وقتی قیمت سوخت بالا میره به تبع اون همه چی گرون میشه ولی کارشناسای کارررربلد دولت نفهمیدن... حالا کی بود کی بود من نبودم !!!!!

  • هادی بی نظر
    0

    طبق گفته وزیر بی صمت : نباید بشه ولی شده!

  • Zazy
    0

    با عرض سلام خدمت مردم همیشه در صحنه. اقایون وقتی دولت و نظام براتون کاری نمیکنه. شما هم نباید واسه دولت و نظام کاری بکنید. مردم ایران از ماست که بر ماست خودتون این بلا رو به سر خودتون اوردین. الان هم دوباره میریزین پای صندوق رای به یه مشت لاشی دروغگو رای میدین که شاید یه کاری واستون بکنه. تا خودتون تغییر نکیید وضع همینه و این کاری که این نظام و دولت با دین مردم کرد امریکا و سلسله قاجار و پهلوی نتونست انجام بده که اینا‌ تو دوسال انجام دادند.

  • Zazy
    0

    با عرض سلام خدمت مردم همیشه در صحنه. اقایون وقتی دولت و نظام براتون کاری نمیکنه. شما هم نباید واسه دولت و نظام کاری بکنید. مردم ایران از ماست که بر ماست خودتون این بلا رو به سر خودتون اوردین. الان هم دوباره میریزین پای صندوق رای به یه مشت لاشی دروغگو رای میدین که شاید یه کاری واستون بکنه. تا خودتون تغییر نکیید وضع همینه و این کاری که این نظام و دولت با دین مردم کرد امریکا و سلسله قاجار و پهلوی نتونست انجام بده که اینا‌ تو دوسال انجام دادند.

  • رضا
    0

    لعنت بر هفت جد و آباد باعث و بانیه این گرونی که کمر مردم رو خم کرده . جالب اینجاست که همه هم تقصیر رو به گردن هم میندازند....

  • مسعوو کردی
    0

    سلام ما کرج عظیمیه هستیم امروز رفتم نان لواش گرفتم ۱۰۰تومن گران کردن وسایر نانوایی ها داخل مغاره شان حداقل صد تومن به راحتی ایتکیت کردن لطفا بررسی فرمایید

  • مهدی باقری
    0

    سلام،تو این مدتی که بنزین گرون شده هر چی میریم بخریم قیمتش تغییر کرده،گوجه کیلویی ۲۰هزار تومان،میوه گرون شده،تخم مرغ گوشت مرغ،من یه کارگرم مگه چقدر حقوق میگیرم،دیگه خسته شدیم از این همه گرونی،کسی هم به فکر ما نیست

  • ناشناس
    0

    واقعا معلوم نیست در این مملکت کی باید به داد کارگر زحمتکش ،بازنشسته به خصوص از نوع فرهنگی برسه حیف معلمین زحمتکش مثل پدر من که یک عمر خاک گچ و تخته سیاه خورد ،ریه خودش خراب کرد الان باید این وضعیت نداری وگرانی تحمل کنه با بچه بیکار و شرمنده عروس و بچه و نوه باشن فقط میدونن روز معلم شعار بدن معلمی شغل انبیاست آخه معلمین باهوا زنده هستن که همونم سالمش در این مملکت وجود نداره

  • علیرضا
    0

    با سلام در مشهد بیشترین گرونی رو گوجه، سبزیجات، سیب زمینی، پیاز ، برنج و روغن و در برخی لبنیاتی ها قیمت کلا ها گران همچنین کرایه درون شهری مسافر بر ها دو برابر شده ، وضعیت خوبی نیست قرار بود از بسیج کمک بگیرید و نیسان ها و وانت ها الکتورنیک شوند پس چیشد وعده هایتان،

  • نازنین کارخانه
    0

    هیچ کس به فکر ما مردم نیست که داریم چه وضعی رو تحمل میکنیم،هر روز بدتر داره میشه،دیگه نمیشه نه چیزی خرید نه تفریحی کرد،اخه آنقدر افزایش قیمت!!!!!!؟؟؟؟دیگه تا کی،هیچ کس هم پاسخ گو نیست

  • عبداله
    0

    یکی جلوی مسئولین بی کفایت را بگیره که دارن گل به خودی میزنن!

  • حسین
    0

    مسکن مهر و قبل از بنزین 260 تا 270 میلیون تومان بوده ولی الان به بالای 300 میلیون تومان رسیده

  • رضا
    0

    دیگر امیدی به بهبود وضع اقتصادی نیست صاحبان ثروتهای باد اورده بدعادت شده اند ترک عادت هم که مرضه،کسی هم توانایی برخورد ندارد اگر هم برخوردی هست فقط درحد نمایشه،...فاتحه

  • زهرا
    0

    خدا از سرتقصیر مسئولین نگذره ک با دروغ و کلک سر نردم بدبخت وبا پنبه میبرن گزارش گران محترم خبر فوری شماهم صحبتهای دروغ اینارو کمتر پخش کنید لطفا وزیر بهداشت غلط کرد ک گفت دارو گران نشده و نمیشه من سی چهل روز پیش دارو گرفتم هفت هزارتومن دیروز همون دارو باهمون مقدار گرفتم دوازده هزارتومن یه داروی خاص دیگم استفاده میکنم سری قبل هفتادو هزارتومن بوده الان هشتادوهشت تومن شده اینا چقد دیگ میخان مردم نفهم فرض کنن و دروغ بگن خدا لعنتشون کنه

  • ارش
    0

    بخداحق مردم ما این نیست مگه چه گناهی کردن که که اینهمه ظلم و زورگویی رو تحمل کنند.عوض اینکه تو این تحریمها کمک حال مردم باشند خودشون دارن به مردم ظلم میکنند.کرایه ها که گرون شده هیچ مسکن شده هیچ امروز رفتم سوپر خرید همه جنس ها گرون شده هیچ تازه میگه هرچی میخوای ببر چند روز دیگه گرونتر هم میشه.اخــه باید بکی بگیم کجای دنیا سرانش با مردم خودش این کارو میکنن .کارد به استخون مردم رسیده بس بس دیگه.....

  • رحمان
    0

    سلام؛همه ی اجناس باگران شدن بنزین به مرور گران میشه؛خدمات فنی تعمیرات، خدمات پزشکی همه چی وهمه چی.همه ی شماهاو۸۳میلیون ایرانی را فروردین۹۹میبینم؛اونوقت که تازه قیمت بنزین درست وحسابی خودشانشون میده که باهاتون چیکارکرده عزیزان....

  • فرج حمدالهی
    0

    بنزین قرارنیست چیزی را گران کند، فقط قراراست خرج دانسینگ جوانان لبنانی وفلسطینی وشیخ حسن. نصرالله و حوثی ها و افغانها و مدلینگ زن فرانسوی بشاراسد و همه وهمه، بجزهرچه ایرانی بیکار و کلیه فروش و زباله گردو مسافرکش و هرچه ایرانی بدبخته، تامین کند.

  • احمد کاشانی مفرد
    0

    سلام گرانی بنزین کمر مردم شکسته کرایه ۱۰۰۰شده ۳۰۰۰ کرایه ۲۰۰۰شده۵۰۰۰خط زابل ..زهک...۳۰۰۰۰شده ۴۵۰۰۰زابل .زاهدان ...گوجه شده ۱۳۰۰۰....مرغ۱۴۵۰۰ کرایه دردرون شهری دوبل شده ...همه چیز گران شده من پاره وقت

  • ح ح
    0

    کشوری که رئیس جمهورش دروغگو وبهریش تمام مردمش بخونه فاتحه خوندس خدایا به حرمت رهبر و خون شهدا شر این افراد و کم کن

  • علی اروجی
    0

    سلام عزیزان،من یه سقف ورق پوش اجرا کردم ،ورق طرح سفال متری ۴۴هزار تومان بود بعد گرونی بنزین متری ۵۱ هزار تومان شد،یعنی با این وضعیت مملکت زندگانی نمیشه کرد باید زنده مانی کرد هموطنان عزیز.

  • جعفر
    0

    جواب این همه گرانی وفسادو از این به بعد در انتخابات خواهید دید.

  • Babak
    0

    دولت بی تدبیری و ناامیدی، با تصمیماتش قشر ضعیف رو له کرد

  • شهروند تنها
    0

    سلام ۲روزپس ازگرونی بنزین همسرم بیکارشدچون صاحب کارش گفت دیگه واسش نمیصرفه الان توی این فصل بیکارشده وهرجامیره میگه فعلااستخدامی ندارن اخه ما بایدچیکارکنیم ماهی ۱میلیون وخورده فقط قسط میدیم کرایه خونه شارژساختمون پول اب برق گاز وجدا پول خوراکمون چی میشه ازکجابیاریم الانم سوارهرتاکسی میشه کرایه بیشترمیگه هرسوپرمارکتی که میری ۵۰۰تومن کشیده روی هرجنسی گوجه امروزکیلویی۱۲بوداخه چیکارکنیم بااین گرونی بیکاری اونم الان ک بنزین اوضاع بدترو خیلیاروبیکارکرده

  • ناشناس
    0

    ی ادم حسابی ب اسم میرسلیم که یکی از بزرگترین نخبگان کشوره اومد کاندید شد یا همون قالیباف که 4تا کاره درست حسابی کرده بود اومد کاندید شد اکثر شماها که بدو بیراه میگید به همون میرسلیم میخندیدید دوس داشتید فقط ی لباس باز تر بپوشید این اقارو رای دادیدو گذاشتید راس کار حالا بچشید بی تدبیریو دقیقا هر دو حزب دو نفرو راس لیست خودشون نشون دادن جناب روحانی و اقای رییسی امیدوارم اینبار دگ تجربه شه براتون حالا که درک کردید هردو چه به روزتون اروردن دگ رو حساب احساسات رای ندید

  • عاکف بهدادفر
    0

    سلام..من در تعجبم که چگونه است دولت مطاع خودشو با 50/'افزایش بمن بدهد وتوقع نداشته باشد مطاع مردم حداقل30/'افزایش ندهد..بابا بخدا این با هیچ علمی قابل بیان نیست جز علم زور...

  • زهرا
    0

    کی میگ چیزی گرون نشده والا قیمت میوه و سبزیجات دوبل شده گل کلم هفته پیش ۱۲۰۰ بود امروز ۴۰۰۰ تومن روغن اویلا قیمت جدیدش۱۵۰۰ بیشتر شده بقیه جنسام حتما گرونتر شده اگرم کسی تاحالا دست نگه داشته باشه مطمئنا گرون میکنه جنسا سالی چندبار گرون میشه ولی حقوق ودستمزد کارگر بدبخت یبار درسال اضافه میشه خدا باعث بانیشو لعنت کنه

  • شهرام
    0

    آقایان رییس قوا که الکی حرف مفت می‌زدند در حالی که نمی‌توانند جلوی گرانی را بگیرند حالا جواب بدن و تمام اشخاصی که از این تصمیم احمقانه حمایت کردند جوابگو باشید . چون بزودی به زور جوابگو خواهید شد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها