انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق/ هلاکت ۲ قاچاقچی و دستگیری ۴ قاچاقچی

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان از ناکامی قاچاقچیان و کشف بیش از یک تن و ۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۴ نفر از سوداگران مرگ و هلاکت ۲ تن از آنان توسط مرزداران هنگ مرزی زابل و سراوان خبر داد.

انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر در مرزهای جنوب شرق/ هلاکت ۲ قاچاقچی و دستگیری ۴ قاچاقچی

به گزارش خبر فوری ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان ، سردار محمد ملاشاهی اظهار داشت: در راستای تشدید برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران این فرماندهی با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی زابل مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند بزرگ را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده مرزبانی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: چندین تیم پوششی و عملیاتی، پس از شناسایی مسیرهای تردد قاچاقچیان به اجرای هدفمند کمین پرداخته و با پشتیبانی اطلاعاتی و هدایت عملیاتی مرزبانی استان توانستند این باند بزرگ قاچاق مواد مخدر را منهدم کنند.

وی عنوان کرد: در این عملیات هدفمند که با درگیری مسلحانه و تبادل سنگین آتش بین مامورین و قاچاقچیان همراه بود سوداگران مرگ که در مقابل تاکتیک‌های عملیاتی و آتش پرحجم مرزداران توان مقابله نداشتند در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام ماندند و مرزداران این فرماندهی، موفق شدند ضمن هلاکت 2 نفر از قاچاقچیان و دستگیری 2 نفر دیگر از سوداگران مرگ،مقدار 650 کیلو و 250 گرم انواع مواد مخدر شامل 624 کیلو و 750 گرم تریاک، 4 کیلوگرم شیشه و 21 کیلو و 500 گرم هروئین را کشف کنند.

این مقام ارشد در فرماندهی مرزبانی استان به یک عملیات موفقیت‌آمیز دیگر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان نیز اشاره کرد و افزود: مرزبانان جان بر کف این فرماندهی در هنگ مرزی سراوان با اشراف اطلاعاتی، از قصد قاچاقچیان برای انتقال موادمخدر از ارتفاعات حوالی میل مرزی 130 آگاه شدند و بلافاصله با هوشیاری کامل به تشدید پوشش منطقه پرداختند. طی عملیاتی ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و دستگیری 2 نفر قاچاقچی مقدار 413 کیلوگرم تریاک را کشف کنند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از زحمات و مجاهدت‌های کارکنان هنگ‌های مرزی زابل و سراوان و همکاری صمیمانه دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، بیان کرد: سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان بدانند که مرزداران این فرماندهی با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با کمک مرزنشینان غیور با وحدت و اعتقاد قلبی به حفظ حریم امنیتی مرزهای جمهوری اسلامی ایران پرداخته و مقتدرانه با هرگونه تخلف و اقدامات غیرقانونی در مرز مقابله و برخورد می‌کنند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها