آیا رابطه تلگرامی دو نامحرم مصداق رابطه نامشروع است؟

شاید برای بسیاری سوال ایجاد شده باشد که ارتباط پیامکی، ارتباط تلگرامی و ... می تواند از مصادیق رابطه نامشروع باشد؟ در ادامه یک وکیل دادگستری در این خصوص توضیح می دهد.

آیا رابطه تلگرامی دو نامحرم مصداق رابطه نامشروع است؟



به گزارش خبر فوری و به نقل از آفتاب یزد، این روزها پیامی در کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی به سرعت منتشر می‌شود که حاوی هشداری است و در آن نوشته شده؛ «دوستی‌های مجازی را شوخی نگیرید. دوست شدن زن با مرد در شبکه‌هاى اجتماعی مانند تلگرام می‌تواند مشمول ماده 637 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامى جمهورى اسلامى ایران‌، یعنى "رابطه نامشروع" باشد».

مصطفی ترک همدانی، وکیل پایه یک دادگستری در این رابطه می‌گوید:رابطه نامشروع الزاما باید از طریق فیزیکی و حضور جسمی صورت گیرد درحالی که در فضای مجازی چنین چیزی را شاهد نیستم. بنابراین ارتباط مجازی شامل قوانین ارتباط نامشروع نمی‌شود.

وی ادامه می دهد: انتشار اینگونه مصادیق مجرمانه اگر به صورت کلان باشد، یعنی بیش از 10 بار بازنشر شود، عنوان مجرمانه خاصی دارد. چه بسا کسی برای همکار یا دوستش مطلبی را به عنوان هشدار ارسال یا به عنوان یک مطلب جالب بازنشر کند ولی نیت او اشاعه فساد نیست بنابراین عنوان مجرمانه خاص محسوب نمی‌شود البته در حدودی که انتشار کثیر نکرده باشد.

همدانی معتقد است: اگر خانم یا آقایی با فردی در شبکه‌های مجازی ارتباط داشته باشد دارای وضعیت خاصی است، اینکه باید توجه داشته باشیم که افراد جامعه که بالغ هستند و تحت حضانت پدر و مادر نیستند، دارای حقوقی هستند که طبق آن می‌توانند از حق شهروندی، حریم خصوصی و آزادی اطلاعات استفاده کنند. بنابراین اینجا تفاوتی بین زن و مرد نیست.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها