پس از انتصاب یک زن در پست مدیریتی؛

علیرضا رحیمی: پست وزارتی پیشکش، اولین استاندار زن را معرفی کنید

در پی انتصاب یک زن به عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان اقلید نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در کانال تلگرامی خود نوشت پست وزارتی پیشکش، اولین استاندار زن را معرفی کنید.

علیرضا رحیمی: پست وزارتی پیشکش، اولین استاندار زن را معرفی کنید

علیرضا رحیمی نوشت : سعیده قادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اقلید شد.

خبر بالا اگر‌چه کوتاه بود اما اخیرا بطور وسیعی در رسانه ها منتشر گردید. در زمینه مدیریت زنان سئوالهایی به ذهن رسید که جای تامل دارد.

چرا انتصاب یک زن در منصب مدیریتی یک شهرستان همچنان و هنوز موجب موج شادی در زنان و بعنوان خبر ویژه در رسانه ها مطرح میشود؟
محرومیت و تبعیض شدید جنسیتی در حوزه مدیریت کشور باعث این حس شده یا گارد مردانه مدیران در مقابل ارتقا و درخشش زنان چنین فضایی ایجاد کرده است؟
اگر چه در کشورمان زنان توانمند و شایسته در حوزه‌های مختلف مدیریتی فراوانند و در مسئولیتهای مدیریتی لیاقت و موفیتهای خود را نشان داده اند اما فضا سازی گسترده بر مبنای صرفا جنسیت برای کسب سهمیه و فرصت بیشتر برای زنان در حوزه های مدیریتی شایستگی و تواناییهای ممتاز آنها را تحت الشعاع قرار داده است و این، ظلم به لیاقت و توان مدیریتی زنان بویژه استعدادهای نوشکفته و جوان در این حوزه است.
براستی از چه زمانی و چگونه بتدریج فضای کار در حوزه های اداری و مدیریتی
را تا حد خفه شدن برای زنان در سطوح مختلف تنگ کرده ایم تا اینچنین شاهد کمپین های مطالبات یکسان نگری، رفع تبعیض، دسترسی عادلانه به فرصتها (و در مواردی حتی اولویت بخشی) برای مشارکت موثرتر در بخشهای مدیریتی توسط زنان باشیم؟

این روزها ودر هیاهوی اسامی مختلف ساخته و مطرح شده برای مناصب کابینه سخن از حضور زنان در رأس وزارتخانه ها میرود.
با گارد مردانه حوزه مدیریتی کشور نسبت به زنان باید گفت پست وزارت پیشکش اولین استاندار زن را معرفی کنید.


کانال رسمی علیرضا رحیمی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها

      نظرسنجی
      به نظر شما "مهمترین افشاگری سال" کدام افشاگری بود؟