افشای اطلاعات ۴۳۴ شرکت در «کدال»

معاون سازمان بورس از تفاهم با بانک مرکزی برای راه اندازی عملیات بازار باز خبر داد و گفت: اطلاعات ۴۳۴ شرکت در کدال افشا شد.

افشای اطلاعات ۴۳۴ شرکت در «کدال»

حسن امیری عصر امروز (دوشنبه ۲۷ آبانماه) در یازدهمین همایش فرصت های سرمایه گذاری گفت: در حوزه شفافیت در عرصه اقتصاد کشور، سازمان بورس اوراق بهادار پیشگام بوده و سعی بر این است که در مورد شرکت های پذیرفته شده در بورس و فرابورس میزان شفافیت ارتقا یابد.

معاون سازمان بورس اوراق بهادار افزود: طی سالهای اخیر شاخص شفافیت از رشد مناسبی برخوردار بوده و همزمان با آن طی سالهای اخیر شاخص ارائه به موقع اطلاعات مالی که در قیمت سهام هم اثرگذار است از ۴۳ به ۹۱ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: عدم ارائه اطلاعات از سوی ناشران طی سنوات اخیر از ۳۴ درصد به ۲ درصد در سه ماهه ابتدای سال ۹۸ رسیده است.

به گفته امیری متوسط تعداد روزهای تاخیر ناشران بورس نیز در ارائه اطلاعات از ۱۳ روز به ۰.۸ روز رسیده است و این باعث شده که شرکت های شفاف تر در بازار سرمایه رونق گیرند و معاملات سهام نیز از رشد برخوردار باشد.

معاون سازمان بورس اوراق بهادار خاطرنشان کرد: در اصلاح ماده ۶ سیاست های اصل ۴۴، بورس مکلف شده تا فضای رقابتی را در سطح کشور ایجاد کند که به این منظور نهادهای عمومی، صندوق های بازنشستگی و شهرداری ها نیز فعالیت خود را به نحوی انجام داده اند که اطلاعات مالی آنها در معرض دیدم عموم قرار گیرد.

امیری تصریح کرد: سامانه کدال طراحی شده و طی سه ماه گذشته ۴۳۴ شرکت اطلاعات خود را از طریق سامانه کدال افشا کرده اند.

وی گفت: ساختار مالی بانک محور یا بازار سرمایه محور در حالی مورد بحث قرار می گیرد که به نظر می رسد باید ساختار مالی کشور به گونه ای باشد که امکان قانون‌پایگی فراهم شده و لازمه این کار هم آن است که بتوان ابزارهای مختلفی را در بازار سرمایه تدارک دید که برخی از این ابزارها در حوزه بورس و فرابورس آماده بهره برداری شده است که در نهایت امکاناتی را فراهم خواهد کرد که شرکتها به منظور تامین مالی از ان استفاده کنند.


منبع: مهر

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها