واکنش نماینده مردم صومعه سرا به اصلاح قیمت بنزین

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: در این تصمیم‌گیری نه به نگرانی مردم، نه به ضررهای این عمل و نه به ضررهایی که به مردم وارد می‌شود که همیشه دغدغه رهبری بوده است توجه نشد

واکنش نماینده مردم صومعه سرا به اصلاح قیمت بنزین

به گزارش خبر فوری ، کاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری و همچنین نوع عملکرد سران قوا در تصمیم‌گیری‌های اخیر به خصوص بحث بنزین مواردی قابل توجه است. آقا فرمودند بنده در این موضوع سررشته و تخصص کافی ندارم و من گفتم اگر سران قوا تصمیم بگیرند حمایت می‌کنم. ایشان سران قوا را قابل اعتماد و امین خود و مردم دانسته و به نظرات آنها احترام می‌گذارد که این نشان از جایگاه بالای ولایت فقیه دارد که بزرگترین نعمتی است که خود را سپر تصمیمات سران قوا می‌داند. به همین جهت مسئولین و سران قوا نباید با غفلت از این فرصت‌ها به جایگاه ولی فقیه و مردم بی‌توجه باشند. در این موضوع حساس بدون توجه به زمان و مشکلات معیشتی مردم و حتی بدون توجه به نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی این کار ناپخته را انجام دادند. این نیز نوعی بی‌احترامی به خانه ملت و ملت شهیدپرور ایران است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مگر در این باره در چند مرحله استمزاج از نمایندگان را ملاحظه نکردید؟ آنها در این شرایط موافق این عمل نبودند. با کمی تامل می‌توان فهمید در این نوع رفتارها به تخصص توجهی نشده، چرا که بهترین مکان برای رسیدگی این موضوع‌ها کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی و صحن خانه ملت است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آیا بهتر نبود و بهتر نیست مسئولین شورای عالی هماهنگی - اقتصادی به جای پرداخت پول نقد و به موجب آن از بین بردن پول ملی، آسیب‌زدن به نقدینگی کشور و رشد و افزایش نقدینگی و افزایش قیمت‌ها با مشورت مجلس شورای اسلامی و سایر قوا نسبت به کاهش قیمت‌ها تلاش کنند؟ نه افزایش نقدینگی، آیا دولت با پرداخت این مبلغ به خانوارهای کم‌درآمد یعنی دادن ۵۰ هزار تومان به یک نفره‌ها و نهایتا ۲۰ هزار تومان برای هر کدام ۸ یا ۹ نفره‌ها یا با افزایش آن می‌تواند گرانی و تورم را کاهش دهد یا نه؟

دلخوش اظهار کرد: آیا عزیزان که شعار جلوگیری از گرانی می‌دهند یا برخی از دستگاه‌ها که این چند روز حرف مفت می‌زنند بررسی کرده‌اند که این مدت به چه میزان قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است؟ اکنون برخی دلالان و فرصت‌طلبان باعث افزایش بی‌رویه قیمت در سایر خدمات و کالاها شده و می‌شوند. چه کسی باید پیگیر و پاسخگوی این موضوع باشد. دولت باید مصمم‌تر برای کنترل قیمت‌ها قدم بردارد. امید است در این راه غفلت نکند. آیا تضمینی وجود دارد که این مبلغ که امروز برای خانوارها واریز می‌شود ادامه پیدا کند؟ چون تجربه اینگونه نشان نمی‌دهد. آیا با سه نرخی شدن کالاهایی مانند بنزین فساد اقتصادی کاهش پیدا می‌کند یا بیشتر می‌شود؟ مگر بعد از انقلاب تجربه نکردیم که کالاهای کوپنی فساد ایجاد کرد؟ ارزی که چند قیمتی شد فساد ایجاد نکرد؟ تجربه نشان داد هر زمان کالایی چند نرخی شد رانت‌خواران و فاسدان اقتصادی از آن محل سوء‌استفاده کرده و کار را برای دستگاه‌های نظارتی - امنیتی و سایر قوا سخت‌ کرده‌اند.

وی در پایان اضافه کرد: دولت برای کنترل توزیع بنزین با سه قیمت ۱۵۰۰ تومان، ۳۰۰۰ تومان و ۳۵۰۰ تومان چه برنامه‌ای دارد؟‌ آیا ۶۰ لیتر در ماه یعنی روزی دو لیتر به خصوص با این مشکلات اشتغال کافی است؟ آنها که با مسافرکشی نان بر سر سفره زن و بچه‌ می‌برند و وسائل نقلیه عمومی ندارند چه کنند؟ آیا به دنبال توزیع ارز ۴۲۰۰ تومانی که حتما با نیت خیر بوده کالاها و خدمات با همان قیمت تحویل مردم داده شد؟ یا چند نرخی شدن ارز منابع کشور را دچار مشکل کرد؟ رهبر معظم انقلاب با تدبیر هوشمندانه مثل همیشه راه مردم عزیز که صاحبان اصلی نظام و انقلاب هستند را از اشرار که به اموال عمومی مانند بانک‌ها آسیب می‌زنند، جدا دانسته است.

منبع: ایسنا

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سید
    0

    دو روز دیگه میای التماس برا رای

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها