شکست طرح عدم کفایت روحانی در بهارستان 

هنگامی که جلسه به صورت علنی دنبال شد، یکی از نمایندگان تندروی قم با تحریر نامه‌ای مبنی بر طرح عدم کفایت رییس‌جمهور سعی کرد از نمد گرانی بنزین و حواشی آن کلاهی برای تندروهای پارلمان درست کند که در واقع تیرش به سنگ خورد

شکست طرح عدم کفایت روحانی در بهارستان 


جلسه علنی روز یکشنبه26 آبانماه را می‌توان از حساس‌ترین روزهای تقویم کاری مجلس دهم دانست. التهاب ناشی از افزایش قیمت بنزین شعله‌های خشم مخالفان دولت در خانه ملت را دوچندان کرده بود. تا قبل از شروع جلسه علنی، زمزمه‌هایی جدی بین اعضای دو فراکسیون ولایی و امید برای سبقت در طرح‌های2 و3 فوریتی برای بازگشت قیمت بنزین به نرخ هر لیتر 1000 تومان شنیده می‌شد. با شروع کار مجلس و حضور دبیرکل شورایعالی امنیت ملی در صحن به تصمیم هیئت رییسه جلسه علنی به غیر علنی تبدیل شد.

سخنان تعیین‌کننده علی شمخانی و سپس با قرائت نامه مقام معظم رهبری برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی تب مجلس فرو کاست و دو فراکسیون ولایی و امید از طرح‌های فوریتی خویش منصرف شدند. نمایندگان اصولگرای تندرو با تدبیر رهبری نتوانستند صحن علنی مجلس در روز یکشنبه را به کارزاری انتخاباتی و با رویکرد تخریب دولت تبدیل کنند، در ادامه کار مجلس و هنگامی که جلسه به صورت علنی دنبال شد، یکی از نمایندگان تندروی قم با تحریر نامه‌ای مبنی بر طرح عدم کفایت رییس‌جمهور سعی کرد از نمد گرانی بنزین و حواشی آن کلاهی برای تندروهای پارلمان درست کند که در واقع تیرش به سنگ خورد. فراکسیون ولایی که حدود50 عضو دارد و پیش بینی می‌شد که اکثریت قابل توجه این کمیسیون از طرح عدم کفایت روحانی استقبال کنند، اما در پایان جلسه علنی روز یکشنبه تعداد امضاهای طرح عدم کفایت رییس‌جمهور حتی به عدد 10 نرسید! اینکه تندروهای پارلمان حتی در داغ‌ترین روز بهارستان و با دوپینگ حاشیه‌های افزایش قیمت بنزین نتوانستند بر دولتیان فائق آیند و در بازی شطرنج سیاسی کیش و مات شدند، حاوی پیام خاصی است که اگر افراطیون، اندکی به احوالات خودشان فکر نمایند، اینطور نیست که بتوانند در 2 اسفند98 با نشستن بر پشت فرمان اتومبیل تبلیغات علیه دولت و پروپاگاندای حمایت از محرومین و اقشار ضعیف براحتی جواز حضور در پارلمان یازدهم را از مردم بگیرند.

اگرچه دولت دوازدهم منتخب مردم در 29 اردیبهشت با رای 24 میلیونی ایرانیان به روی کار آمد اما بعلت عملکرد ضعیف تیم اقتصادی‌اش، قریب به اکثریت حامیان انتخاباتی روحانی امروز در فاصله 2 سال مانده به عمر این دولت در صف منتقدان جدی دولت هستند اما با وجود این رویگردانی مردم از روحانی، تحولات امروز مجلس نشان داد که اصولگرایان در برزخ انتخابات آینده واقعا در حل مشکل بزرگ مقبولیت مردمی حرفی برای گفتن ندارند. شعار به زیر کشیدن روحانی و بنی‌صدری کردن سرنوشت روحانی سناریویی بود که تندروها برای پیروزی در انتخابات روی آن حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، اما وقتی از 50 نماینده اصولگرای ولایی فقط 7 یا8 نفر نامه طرح عدم کفایت روحانی را امضا می کنند چگونه می‌خواهند در روز انتخابات مجلس یازدهم با شعار ناکار آمدی دولت، مردم را متقاعد کنند که جماعت اصولگرا را به خانه ملت بفرستند؟

منبع: مستقل آنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • محسن
    0

    توزیع وجوه افزایش قیمت بنزین بین همه ، یعنی هدر رفت منابع و ایجاد نقدینقی توررم زا ! این پول باید فقط بین اقشار کم درامد توزیع شود تا تاثیری واقعی بر زندگیشان داشته باشد . دولت باید این تصمیم بزرگ و خطیر و پر هزینه را با شجاعت به سرانجام مفید و موثری برساند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها