روحانی چرا ترسید به دستگاه قضا برود؟پاسخ یکی از نزدیکان رییس جمهور به خبرفوری

«چند بار به دستگاه قضا دعوت شدم، اما ترسیدم بروم» این جملات را حجت الاسلام و المسلمین حسن‌روحانی، رئیس جمهور در سخنرانی خود در همایش سراسری قوه قضاییه به زبان آورد و خیلی ها را به این فکر انداخت که چه چیزی باید پشت پرده این ماجرا باشد. برای رسیدن به پاسخ این پرسش‌ها سراغ یکی از نزدیکان رئیس جمهور رفتیم.

روحانی چرا ترسید به دستگاه قضا برود؟پاسخ یکی از نزدیکان رییس جمهور به خبرفوری

رضا اکرمی،رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در گفتگو با خبر فوری درباره دلایل ترس رئیس جمهور از رفتن به دستگاه قضا می‌گوید:براساس آیات قران و روایت های اهل بیت باید گفت مبحث قضا با مال ، جان و آبروی مردم سر و کار دارد ، بنابراین قضاوت سمت سنگین و سختی است.

آن طور که اکرامی می‌گوید انسان تا واقعا اجبار و تعیین تکلیف برای او مسلم نشود،خیلی ضروت ندارد چنین سمتی را قبول کند.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری ادامه می‌دهد:در روایت اسلامی نیز داریم که قضات 4 گروهند و فقط یک دسته اهل بهشت هستند؛آنهایی که علم دارند و به حق قضاوت می کند.

روحانی کار در دادگستری و وزارت اطلاعات را قبول نکرد

او درباره اینکه رییس جمهور در چه دوره ای به دستگاه قضا دعوت شد،می افزاید:از زمانی که مرحوم آیت الله هاشمی تشکیل دولت داد به یاد دارم که آقای روحانی را به کار اجرایی دعوت کردند و ایشان معمولا اجنتاب می‌کرد.

رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به اینکه کارنامه قوه قضاییه را متوسطِ خوب می‌داند،یادآور می‌شود: رئیس جهور برای حضور در وزارت اطلاعات و دادگستری نیز دعوت شده بود،اما ایشان قبول نکردند.

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • م
    0

    خدا رو شکر که حداقل اونجا نرفت و الا ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها