میلیاردرها برای خرید مفت اموال نفتی و گازی دندان تیز کردند!

در شرایطی که اوضاع صنعت نفت سرمایه‌گذاران را فراری داده است، میلیاردرها در مناطق نفت و گاز آمریکا به دنبال خرید اموال نفتی و گازی به قیمت ارزان هستند.

میلیاردرها برای خرید مفت اموال نفتی و گازی دندان تیز کردند!

سام زل با تام باراک جونیور برای خرید اموال نفتی در کالیفرنیا، کلرادو و تگزاس به قیمت بسیار ارزان از شرکتهایی که تلاش می کنند از دوره کمبود اعتبار مالی پیش بیفتند، متحد شده‌اند. جری جونز که مالک دالاس کابویز است، اعلام کرده شرکت کام استاک ریسورسز وی سرگرم مذاکره برای خرید اموال گاز طبیعی از شرکت چزاپیک انرژی در لوییزیانا است.

سام زل در گفت‌وگو با بلومبرگ این وضعیت را با وضعیت املاک در اوایل دهه ۱۹۹۰ مقایسه کرد که ساختمانهای خالی همه جا بود و کسی برای خرید وجود نداشت.

آمریکا به مدد انقلاب شیل به بزرگترین تولیدکننده نفت جهان تبدیل شده است. با این حال سرمایه گذارانی که عامل این رشد بوده اند، هیچ سودی نبرده اند و شرکتهای حفاری نفت و گاز مستقل پس از سالها پولی که خرج کرده و در قبال آن سود ناچیزی به سهامداران پرداخت کرده اند، از سال ۲۰۱۴ بیش از ۴۰ درصد افت کرده اند. وام دهندگان پس از وامهای ارزانی که به رونق این صنعت کمک کرد، احتیاط بیشتری پیدا کرده اند. بر مبنای یک نظرسنجی از موسسات مالی و همچنین شرکت‌های نفت و گاز از سوی شرکت "هاینس و بون"، شرکت‌های حفاری شیل پرمیان ممکن است با کاهش میزان اعتبار موجود برای تولیدکنندگان و علاقه مندی بالا به منابع جایگزین سرمایه روبرو شوند. به عبارت دیگر وام دهندگان چندان روی خوشی به آنها نشان نمی‌دهند.

در این بین، قیمتهای نفت و گاز هم پایین آمده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قیمتهای پایین به روند افت نفت شیل دامن زده است. رشد تولید نفت شیل آمریکا با کاهش قیمت‌ها که شرکت‌های حفاری را با مشکلات مالی روبرو کرده، متوقف شده است. کندی رشد تولید نفت آمریکا در طول سال ۲۰۱۹ نمایان شده اما جدیدترین دور افت قیمت‌های نفت، ضربه دیگری بر شرکت‌های دچار کمبود نقدینگی وارد کرده است. قیمت‌های سهام بسیاری از شرکت‌های اکتشاف و تولید به شدت ریزش کرده است به عنوان نمونه سهام شرکت "دوون انرژی" ۲۰ درصد از اواسط سپتامبر افت کرده و سهام "پایونیز نچرال ریسورسز" بیش از ۱۳ درصد کاهش داشته است. بسیاری از شرکت‌های دیگر افت مشابهی را تجربه کرده‌اند.

شمار دکلهای حفاری فعال نفت در آمریکا کاهش پیدا کرده و برخی از بزرگترین تولیدکنندگان مستقل برنامه هایشان برای رشد تولید را کمتر کرده اند. شرکت‌های حفاری شیل بدون سرمایه، مجبورند در بودجه‌ای که برای هزینه برنامه ریزی کرده‌اند صرفه جویی کنند که به معنای حفاری کمتر و در نتیجه تولید کمتر از حد انتظار نفت آمریکا خواهد بود. همچنین به معنای ادامه روند افزایش ورشکستگی‌ها است. تا پایان سپتامبر ۱۹۹ ورشکستگی شرکت‌های نفت و گاز در آمریکای شمالی از سال ۲۰۱۵ وجود داشته و شرکت‌هایی که امسال ورشکسته می شوند بالاترین میزان از سال ۲۰۱۶ بوده‌اند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها