باخت به عراق در ثانیه‌های آخر / ناکامی ادامه‌دار یاران ویلموتس + فیلم گل‌ها

در دقیقه یازده، مهند علی با ضربه ای محکم دروازه بیرانوند را باز کرد. در دقیقه ۲۴ احمد نوراللهی با شوتی محکم بازی را به تساوی کشاند. در دقیقه ۹۱ بازیکن تعویضی عراق، گل دوم را به ایران زد و بازی به سود عراق به پایان رسید.

باخت به عراق در ثانیه‌های آخر / ناکامی ادامه‌دار یاران ویلموتس + فیلم گل‌ها

سردار آزمون، مهاجم ملی پوش کشورمان شب گذشته پیش از آغاز آخرین تمرین تیم ملی برای دیدار با عراق با صفا هادی، مدافع تیم ملی عراق خوش و بش صمیمانه ای داشت که این رفتار بازتاب گسترده ای در فضای مجازی و رسانه های عراق داشت.

سایت «اسپورت» با انتشار تصاویر سردار با مدافع عراقی نوشت: تصویر زیبایی از صفا هادی، بازیکن تیم ملی با سردار آزمون، مهاجم تیم ملی ایران بعد از تمرینات. ما اهل صلح و محبت هستیم و فوتبال پیامی برای صلح است.

سایت «السومریه نیوز» عراق نیز در بازتاب این تصویر نوشت: صداقت و دوستی از تنش بازی تیم ملی عراق و ایران می کاهد.

آخرین تمرین تیم‌های ملی ایران و عراق در ورزشگاه امان برگزار شد.

پیش از تیم ملی ایران نیز تیم عراق در این زمین به تمرین پرداخت. در هنگام خروج عراقی‌ها از زمین، کاروان حامل بازیکنان تیم ملی به ورزشگاه رسید تا بازیکنان دو تیم برخورد گرمی قبل از این بازی مهم داشته باشند.

بازی ایران و عراق امروز پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ در امان اردن برگزار می‌شود.

fottttbal1.jpg

fottttbal3.jpg

fottttbal4.jpg

fottttbal5.jpg

fottttbal6.jpg

بیش از ۳ ساعت مانده به بازی هواداران عراقی پشت درهای ورزشگاه امان تجمع کردند تا وارد ورزشگاه شوند. عراقی های مقیم اردن استقبال زیادی از این بازی کردند.

تصویری از بلیت دیدار حساس ایران و عراق را مشاهده می کنید.

تصاویری از بازیکنان تیم ملی در هتل گراند حیات، محل اقامتشان پیش از دیدار مقابل عراق را مشاهده می کنید.

تیم ملی کشورمان ۲۸ بار مقابل عراق بازی کرده که ۱۶ بار در این دیدارها برنده شده و ۷ بار به تساوی رسیده و ۵ بار نیز شکست خورده است.

در عراق، هواداران عراقی در میدان التحریر بغداد به تماشای خیابانی بازی نشستند:

ترکیب اولیه تیم ملی فوتبال عراق در بازی امروز مقابل ایران مشخص شد.

سرکو کاتانچ برای این بازی ترکیب زیر را روانه میدان می کند:

محمد حمید، سعد ناطق، احمد ابراهیم، ریبین سولاقا، علاء مهاوی، علی عدنان، امجد عطوان، صفاء هادی، همام طارق، بشار رسن و مهند علی.

پیش از آغاز دیدار ایران و عراق پرسپولیسی‌های تیم‌های ملی ایران و عراق با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 17 و 30 دقیقه در ورزشگاه بین‌المللی عمان به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

* حدود 3 الی 4 هزار نفر از علاقمندان به تیم ملی فوتبال عراق در ورزشگاه حضور داشته و از تیم ملی کشورشان حمایت می‌کند.

* مهدی طارمی بازیکن تیم ریو آوه با بشار رسن هافبک پرسپولیس قبل از شروع مسابقه خوش و بش کرد.

* رسن هافبک تیم ملی عراق با محمدحسین کنعانی‌زادگان و محمد نادری برخورد جالبی داشت و در کنار آنها عکس یادگاری نیز گرفت.

* سردار آزمون که روز گذشته در پایان تمرین تیم ملی با صفا هادی و بازیکنان عراق روبرو شده بود امروز با چهره خندان به استقبال هافبک تیم ملی عراق رفت و مشغول صحبت با وی شد.وی با تمامی بازیکنان عراق خوش و بش کرد.

علیرضا بیرانوند مثل همیشه وظیفه حراست از دروازه تیم ملی ایران را برعهده دارد؛ مرتضی پورعلی‌گنجی که در آخرین تقابل ایران و عراق در جام ملت‌های 2019 نیمکت‌نشین بود، امروز با تصمیم ویلموتس بازی می‌کند و محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز جایگاه ثابت خود در جمع نفرات اصلی را حفظ کرده است.

رامین رضاییان پس از بازی‌های درخشانی که در ترکیب الشحانیه قطر و نمایش بالای آمادگی خود داشته، مدافع راست ایران است و در سمت چپ خط دفاعی نیز میلاد محمدی تند تیز و پُرتلاش برابر عراق بازی می‌کند.

کمربند میانی زمین ایران مقابل عراق را امید ابراهیمی و احمد نوراللهی خواهند بست و به‌عنوان دو هافبک دفاعی در ترکیب حضور دارند و کمی جلوتر از آنها مسعود شجاعی به‌عنوان هافبک میانی- هجومی بازی می‌کند.

محمد محبی پس از نمایش امیدوار کننده در دو بازی گذشته تیم ملی و عملکرد خوبی که در سپاهان داشته، بازهم مرد منتخب ویلموتس است که به‌عنوان وینگر راست برابر عراق به میدان می‌رود و مهدی طارمی نیز با رهایی از بند مصدومیت به این بازی مهم رسیده تا وینگر چپ ایران باشد و در حملات به سردار آزمون، مهاجم راس تیم ملی کمک کند.

ترکیب تیم ملی ایران برابر عراق به صورت زیر است:

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، رامین رضاییان، میلاد محمدی، امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، محمد محبی، مهدی طارمی و سردار آزمون

گزارشگر این بازی جواد خیابانی است. گفته می‌شد گزارش این بازی به عادل فردوسی‌پور واگذار شده است.

در مراسم ابتدایی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق، هنگام پخش سرود ملی کشورمان، برخی تماشاگران حاضر در ورزشگاه بین‌المللی امان در اقدامی غیراخلاقی، سکوت را رعایت نکردند.

این اتفاق در دیدار تیم ملی کشورمان مقابل بحرین هم رخ داده بود. در آن مسابقه هم هواداران بحرینی هنگام پخش سرود ملی ایران، اقدام به ایجاد سر و صدا کرده بودند.

ساعت ۱۷:۳۰ بازی ایران و عراق شروع شد.

دقیقه ۳: عراقی ها که بازی را تهاجمی شروع کرده بودند و از حمایت تماشاگران پرتعداد خود برخوردار بودند چند حمله را روی دروازه ایران طراحی کردند که صاحب یک ضربه کرنر هم شدند اما نتوانستند دروازه بیرانوند را تهدید کنند.

دقیقه ۵: خطای محمد محبی روی بایکن عراق یک ضربه ایستگاهی را نصیب این تیم کرد که ارسال بلند بشار رسن در موقعیت آفساید به بازیکن این تیم رسید و ثمری برای تیم میزبان نداشت.

دقیقه ۸ : مسعود شجاعی پشت محوطه جریمه روی صفا هادی مرتکب خطا شد که داور با تاخیر در سوت خود دمید تا عراقی ها صاحب یک موقعیت خوب برای زدن یک ضربه ایستگاهی شوند. این ضربه را عدنان زد که از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۱۱: بشار رسن توپی را از جناح راست محوطه جریمه روی دروازه ایران ارسال کرد که ضربه اول بازیکن عراقی را بیرانوند گرفت اما در برگشت مهند علی با ضربه ای محکم دروازه بیرانوند را باز کرد.

تذکرات AFC فایده‌ای نداشت ؛ پس از ثبت گل اول تیم ملی عراق مقابل ایران و هنگام خوشحالی مهند علی، صفا هادی، بازیکن تیم ملی عراق یک ماسک از یکی از افراد حاشیه زمین گرفت و به صورتش چسباند. این اقدام به نشانه اعتراض به برخورد با تظاهرات‌کنندگان عراقی بود.

دقیقه ۱۴: ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی پشت محوطه جریمه عراق شد اما شجاعی این ضربه را به بی دقتی به بیرون فرستاد تا ثمری برای تیم ملی نداشته باشد. یک دقیقه ارسال بلند خط دفاعی برای سردار آزمون با اشتباه دروازه بان عراق در بیرون آمدن همراه شد اما توپی که از بالای سر دروازه بان عبور کرد با فاصله اندکی از کنار تیر عمومی دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: خطای بازیکن عراق روی رامین رضاییان یک ضربه ایستگاهی از جناح راست محوطه جریمه را نصیب ایران کرد که ارسال مسعود شجاعی را مدافعان حریف دفع کردند. در این دقایق ایران تیم برتر میدان شد و حملاتی را روی دروازه میزبان پی ریزی کرد.

دقیقه ۲۴: حرکت خوب محبی از جناح راست محوطه جریمه و پاس رو به عقب او به احمد نوراللهی رسید که شوت محکم این بازیکن به گل نخست ایران تبدیل شد.

پس از این گل عراقی ها رو به خشونت آوردند و با خطا روی رامین رضاییان کار را به درگیری فیزیکی کشاندند و دقایقی بازی متوقف شد.

دقیقه ۳۰: بازی به تعادل کشیده شد و هر چند ایران بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشت اما توپ بیشتر در مرکز زمین در گردش بود.

دقیقه ۳۶: بشار رسن با عبور از چند بازیکن ایران به پشت محوطه جریمه رسید و قصد یک - دو با طارق همام را داشت که با خطای کنعانی زادگان مواجه شد اما این ضربه ایستگاهی با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۳: کاپیتان تیم ملی فوتبال عراق پشت محوطه جریمه تیمش روی نوراللهی مرتکب خطا شد تا ایران صاحب یک ضربه ایستگاهی شود. این ضربه را رامین رضاییان زد که توپ پس از برخورد با تیر عمودی دروازه به بیرون رفت. در این صحنه دروازه بان عراق به تیر دروازه برخورد کرد و مصدوم شد.

دقیقه ۴۵: خطای مرتضی پورعلی گنجی روی بازیکن عراق یک ضربه ایستگاهی در میانه های زمین در اختیار میزبان این دیدار گذاشت که بشار رسن توپ را درون محوطه جریمه ارسال کرد اما بیرانوند روی سر همه این توپ را مهار کرد تا نیمه اول با تساوی یک به یک خاتمه پیدا کند.

نیمه اول با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

دقیقه ۴۷: دروازه بان تیم ملی فوتبال عراق در همان شروع نیمه دوم به دلیل مصدومیت تعویض شد .

دقیقه ۴۹: مسعود شجاعی کاپیتان ایران به خاطر خطا روی بازیکن حریف از داور سریلانکایی کارت زرد گرفت.

دقیقه ۶۰: حرکت بازیکن عراق درون محوطه جریمه ایران با سرنگونی این بازیکن همراه شد که عراقی ها اعتقاد به پنالتی داشتند اما داور سریلانکایی چنین نظری نداشت. با این حال به مرتضی پورعلی گنجی به دلیل اعتراضی که داشت کارت زرد نشان داد . سرمربی تیم ملی عراق هم به خاطر اعتراض روی همین صحنه از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه ۶۵: به زمین آمدن وحید امیری و محمد نادری هم نتوانست تا این دقیقه تاثیری روی روند بازی ایران داشته باشد. دو تیم هیجان نیمه اول را نداشتند و اکثر توپ ها بااشتباهات بازیکنان لو می رفت.

دقیقه ۷۰: دو تیم بازی پربرخوردی را در این دقایق به نمایش گذاشتند و خبری از موقعیت‌های گل نبود.

دقیقه ۷۶: زننده گل عراق تعویض شد.

دقیقه ۸۰: داور کارت زرد دوم را به مسعود شجاعی به خاطر بازی خطرناک نشان داد و مسعود شجاعی از بازی اخراج شد.

دقیقه ۸۶: نفوذ محمد محبی از جناح راست یک موقعیت خوب را برای ایران فراهم کرد اما این بازیکن توپ را مستقیم به سمت دروازه عراق شوت کرد که دروازه بان آن را به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۹۲: عراق صاحب یک ضربه کرنر شد که ارسال توپ با غفلت مدافعان ایران همراه شد و مهاجم حریف با یک ضربه سر دروازه بیرانوند را برای بار دوم باز کرد.

بازی با نتیجه دو بر یک به سود عراق به پایان رسید تا ایران در رتبه سوم گروه باقی بماند.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 25
  • ملت
    0

    ما تو همه پرویی دزدی چپاول حق الناس خوردن دروغگویی اولیم جمع کنید این مسخره بازی رو یه عده وطن فروش که به چپاول و غارت مشغولن دیکه چطور برا سرزمینشون غیرت خرج میکنن

    نظرات شما -
    • Amir
      0

      حقش باخت بودنمیدانم مسعودشجاعی کی میخواد بازنشته بشه وچرامربی تادقیقه های اخر میذارش توزمین مگه این سالها چقدرگلزنی کرده برامون

  • محمد
    0

    خبر

    نظرات شما -
    • ملت
      0

      از نمک خور نمکدان شکن ها چه خبر

  • حسین توکلی
    0

    بی غیرتا

  • حافظی
    0

    به قول اون فیلم کارتونی گالیور، منننن خودم ممممیدونستم که خدای کامبوج ناکارمون میکنه

  • محمد
    0

    واقعا مربی بزرگی اورید دستتون درد نکنه فقط کیروش

  • طرفدار
    0

    هنوز مشکل اینو داریم ک این بازیکنا با احساس بازی میکنن مسعود شجاعی واله ک داره فسیل بودن رو رد میکنه چرا دعوت میشه خدا داند

  • م.ر
    0

    این مربی از روز اول هم استخدامش اشتباه محض بود و یک مربی پروازی و پولکی است وبه هیچ وجه بازی حساس ما برایش اهمیت نداشت وگرنه برای این بازی دندان روی جگر میگذاشت و بخاطر پولش وقت تیم ملی را تلف نمیکرد.باید هر چه زودتر باهاش تسویه کنند چون با این آدم در آینده هم به جایی نمیرسیم

  • arash
    0

    حالا کی باید جوابگو باشه ؟ فدراسیون - بعضی به اصطلاح کارشناسان مغرض که به عنوان نمونه یکوشون همین امشب مهمون برنامه شبکه سه بود- یا طرفداران متعصب و بی منطق یک تیم باشگاهی یکی پاسخ منو بده !!!!!!!!!!

  • پانته آ
    0

    دیگه کشوری که این وضعشه از بازیکناش چه انتظاری میره اونا که همه پولاشونو میگیرن و زندگیشون روبه راهه غیرتم که ندارن استعدادم که ندارن همشون سفارشی اومدن تیم ملی و معروف شدن وگرنه یعنی تو ایران 80 میلیونی چنتا استعداد پیدا نمیشه؟راهشون نمیدن.اون ووریا غفوری رو گذاشتن کنار سیاسی.اونوقت آزمون که این پاش به اون پاش میگه گه نخور نوک حمله وایساده پشه میپرونه .بیرانوندم که بیخودی گندش کردین .قدرکیروشو ندونستین حداقل تیم اینجوری نمیباخت مساوی میگرفت. من که خوشحالم از باختشون.این خفت مال اون یارده تاست نه ما.اونان که افتضاح بازی کردن. بعدشم تا وقتی آخوندا هستن ایران پرچمش بالا نمیره.

  • مجید عباسیان
    0

    باخت تیم‌ملی ایران تقصیر تجار ایرانی چون اگه به این بازیکنان ما قول یک کانکس ۳*۳ هم میدادن الان ما بازی رو برده بودیم

  • علی زارع
    0

    فرق مربی حرفه ای و اماتور اینجا مشخص میشه (حضور مسعود شجاعیان برای چی بود ؟) استاد اسدی الان با این سنش بهتر از شجاعیانه

  • سفیر
    0

    دیگه چقدر باید واسه این بازی که همه چیش مافیاییه هزینه رو گرده این ملت بدبخت بذارین جمع کنید این بازی مسخره رو

  • ا.ع
    0

    این از وضع افتضاح مملکت و اینم از فوتبال آشغالی ایران این فیفا چقدر احمقه که ایران رو بعنوان تیم اول آسیا انتخاب کرده حیف از این پولهایی که دولت به زور از جیب ما درمیاره و خرج این فوتبال کثیف میکنه

  • غلامرضا بنایی
    0

    تا وقتی پول این مملکت را برا چند بچه پرو که از قبال فوتبال به همه چی رسیدن و از امکانات بی حدی برخوردار شدن خرج کنن همینه غرور ملی به راحتی شکسته میشه و ما مردمیم که ناراحت میشیم اونا که عین خیالشون نیست با با پول این فوتبال الکی ایران را خرج زیر ساخت کشور کنین حیف یه هزار تومنی که به اینا میدن

  • pedram
    0

    بیچاره کیروش هیچکس قدرشو ندونست. سالها به هیچ تیم آسیایی نباخت ولی با یه شکست ایران مقابل ژاپن که مقصر بازیکنان بودن برای همیشه کنار گذاشته شد. فدراسیون فوتبال ایران فراموش کرده بود که وقتی کیروش اومد ایران شده بود گربه سیاه عربستان و کره جنوبی. حالا به عراق میبازه و بحرین که همش اندازه یکی از استانهای ما نیست ایران رو با خفت یک هیچ میبره! فدراسیون فراموش کرده بود ایران توی جام جهانی چطور درخشید و اگه اون گل مقابل اسپانیا رو برای ایران قبول میکردن ایران صعود میکرد و آبروی فوتبال اسپانیا میرفت! فراموش کرده که اگه توی جام ملتها به ژاپن باختیم ژاپن خیلی خرج کرده و بهترین ورزشگاهها رو داره. فراموش کرده بود که همین ژاپن توی جام جهانی تنها تیم آسیا و اقیانوسیه بود که از گروهش صعود کرد و حتی تا دقیقه 65 دو بر صفر از بلژیک تیم قدرتمند جام جهانی جلو بود و چیزی نمونده بود که بلژیک رو حذف کنه! یادش بخیر که کیروش همون موقع گفت بضاعت تیم ملی فوتبال ایران همینه و حالا بعد از حدود یکسال تازه میفهمیم چی به سره فوتبال ایران اومده و با رفتنش حداقل 10سال فوتبال ایران به عقب برگشته! فکر با این نتایج بسیار مفتضحانه ایران حتی به عنوان تیم دوم هم از جدول صعود نکنه و رنگ جام جهانی 2022 قطر رو نبینه

  • مهناز موسوی
    0

    تورا خدا بی خیال پول بیت المال را تلف نکنید فوتبال ایران هیچی نمیشه توخون ما ایرانیا فوتبال نیست ما که راضی نیستم پول بیخودی به بازیکنا میدید

  • داود
    0

    قدر کیروش رو خیلی ها ندوستند تیم کیروش دفاعی بود اما ضد حمله هم داشتیم دیگه جام جهانی دیدیم در بالاترین تورنمنت جهان تو گروه خودمون بی دست پا نبودیم و بازی با اسپانیا اگر لایی امیری به پیکه بعد سانترش اگر این طارمی ضربه سرشو دقیق میزد با همین تیم سراسر دفاعی که اقایان کارشناس کلی جبهه میگرفتند علیه کیروش مساوی رو میگرفتیم درسته مالکیت توپ امار بسیار پایینی داشت تو دوره کیروش ولی حداقل در سطح اول جهان کمترین باخت رو داشتیم این خیلی مهمه اما الان دیدید که فوتبال ایران برگشت به چندین سال قبل و از حالا تب اگر و اما بالا میگیره که ایا تیممنون حداقل توی این گروه مقدماتی بالا میره یا نه و از طرفی بازیکنان هم میلیادر هستند و بی احساس ولی وقتی مربی محکم و سخت گیری مثل کیروش بالا سرشون بود مجبور بودن بازی کنن نمیگم عرق ملی بازیکنان ندارن اما خب اون بازی محکم رو بازی نمیکنن خلاصه اینم از سرنوشت دردناک فوتبال ما حتی اگر به زور اگر و اماها تیم از این گروه بالا بره توی مراحل بالانر قطعا زنگ تفریح هستیم... خدایا خودت کمک کن... یاحق

  • بهروز
    0

    من که خودم از وقتی خیابانی بدشانس اومد جای عادل و ویلموتس اومد جای کیروش فاتحه تیم ملی رو برای همیشه خوندم !

  • pedram
    0

    وقتی مربی حرفه ای جهان یعنی کیروش رو که دوبار با اقتدار ایران رو پشت سرهم به جام جهانی برد خیلی راحت کنار میذارن وقتی برای ورزش ایران اصلاً هزینه نمیکنن( منظورم ساخت ورزشگاه مناسب و امکانات دیگر هستش ) وقتی بعد از بیست سال برنامه پرمخاطب نود که تمام اشکالات فوتبال رو به خوبی موشکافی میکرد براحتی کنار گذاشتن خب نتیجه فوتبال بهتر از اینهم نخواهد شد. مطمئن باشید با این روشی که داریم پیش میریم توی ورزشگاه آزادی هم از بحرین و عراق نتیجه نخواهیم گرفت. به نظر بنده و بسیاری از دوستان تنها راه نجات ایران بازگشت کیروش و برنامه نود هستش وگرنه حذف ایران در مرحله گروهی مقدماتی حتمیه. میگید نه؟! بشینید و تماشا کنید. یا علی

  • پیمان هاتف
    0

    باعرض سلام وتاسف فراوان بابت دومین شکست پیاپی تیم ملی ایران بااین افتضاهی که ازبازی بابحرین شروع شدواشتباهات بزرگ ویلموتس از شجاعی که توان سی دقیقه فوتبال درسطحه تیم ملی رو داره بصورت فیکس وتعویض نکردنش کمربند وکمرتیم ملی شکست ومتاسفانه جام جهانی از دست رفت.حتی ضعیفترین مربی وطنی هم همچین افتضاهی به بار نمی آورد حالا امید تمام دوسداران تیم ملی به باد رفت وپولمونم حروم ویلموتس کردیم که نهایت تابازی بعد اخراج وکل پولشم میگیره .متاسفم

  • ابوذر نصری
    0

    نه کارشناسهای فوتبالی ما خوبن نه مربی هایی که واسه کیروش عزیز دسیسه چیدن بهترین سالها رو با کیروش داشتیم حالا هم با ویلموتس که هیچی نیست این سالهای خوب رو از دست میدییم جام جهانی :کیروش

  • مهدی شاهمردی
    0

    نبود برنامه نود باعث شده تا آقایان فدراسیون نشین هر کاری دوست داره بکنن بدون ترس از اینکه کسی کارهاشون و منعکس میکنه و انتقاد میکنه از رفتار های غیر حرفه ای اونها. شما دقت کنید تو این یکسال اخیر چقدر درگیری بین تماشاگران تو ورزشگاه ها زیاد شده. چون دیگه برنامه ای نیست که این مسائل و منعکس کنه و فرهنگ سازی کنه. همون برنامه نود میتونست بعداز باخت بحرین یک انگیزه ی سراسری از تمام مردم ایران برای شکست دادن عراق درست کنه. و به علت و ریشه یابی شکست ایران بپردازه تا در بازی دوم تکرار نشه واقعا متاسفم برای کشورم.

  • هادی
    0

    ویلموتس اینکاره نیست. اصلا مربی با دانشی نیست. مسعود شجاعی نباید به تیم ملی دعوت شود. چندبار است که با ندانم کاری اخراج میشه و کار دست تیم ملی میده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها