آخرین وضعیت درمانی کشتی‌گیر مصدوم از زبان پزشک معالجش

پزشک و مسئول تیم توان‌بخشی

آخرین وضعیت درمانی کشتی‌گیر مصدوم از زبان پزشک معالجش

سید مجید اخوان حجازی ضمن تشریح آخرین وضعیت میثم زارع، کشتی‌گیر کرمانشاهی ضمن بیان اینکه اقدامات درمانی، ارزیابی‌های پزشکی و اقدامات مورد نیاز بیمار بعد از آسیب نخاعی انجام شده و مشاوره‌های لازم برای جراحی اعصاب و روانپزشکی، مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی، جراحی ارتوپد و... نیز در اختیار او گذاشته شده است گفت: درمان این بیمار و توانبخشی وی برای ۳ دوره ۲۱ روزه در بیمارستان ادامه خواهد داشت.

وی یادآور شد: این کشتی‌گیر ۲۶ مهرماه امسال بدنبال حادثه رانندگی و تصادف از ناحیه ستون فقرات گردنی آسیب و سپس به بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منتقل شده و جراحی‌های لازم برای او انجام شده است.

اخوان حجازی با بیان اینکه بعد از انجام عمل جراحی و ثابت شدن مهره‌های گردن، این کشتی‌گیر ۲۰ ساله از بیمارستان مرخص و به منزل منتقل شده است، توضیح داد: این بیمار بعد از حدود ۲ هفته به دلیل عدم دریافت اقدامات توانبخشی و پزشکی لازم دچار زخم شده و به این ترتیب روند درمان وی با مشکلات دیگری نیز همراه شده است.

به گفته رئیس بخش آسیب‌های مغزی و نخاعی بیمارستان توانبخشی رفیده، زارع دو روز قبل با همکاری معاونت درمان دانشگاه علوم بهزیستی با آمبولانس به تهران منتقل شده و امروز روز دوم بستری وی در بخش آسیب‌های مغزی و نخاعی این بیمارستان است.

پزشک تیم و مسئول تیم توانبخشی این کشتی گیر افزود: اقدامات درمانی، ارزیابی‌های پزشکی و واقدامات مورد نیاز بیمار بعد از آسیب نخاعی انجام شده و مشاوره‌های لازم برای جراحی اعصاب و روانپزشکی، مشاوره‌های تغذیه و رژیم درمانی، جراحی ارتوپد و... نیز در اختیار او گذاشته شده است. امیدواریم با فیزیوتراپی و کاردرمانی برنامه ریزی شده، بیمار را به سطحی از استقلال و بازگشت او به شرایط قبل از حادثه تصادف برسانیم.

اخوان حجازی با اشاره به اینکه اقدامات کاردرمانی و فیزیوتراپی از دیروز آغاز شده است، اظهار کرد: این بیمار روند طولانی مدتی در درمان خواهد داشت. این قهرمان ملی ظاهرا بیمه نیست و از طریق فدراسیون هم بیمه‌ای دریافت نکرده است. با این حال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در این زمینه کمک خواهد کرد و امیدواریم از خود فدراسیون نیز کمک‌هایی دریافت کنیم. خیران هم همیشه در بیمارستان رفیده حضور دارند و امیدواریم در مورد این کشتی‌گیر نیز مساعدتهای لازم را داشته باشند.

به گفته وی، درمان این بیمار و توانبخشی وی برای ۳ دوره ۲۱ روزه در بیمارستان ادامه خواهد داشت. این بیمار چهره ورزشی و مدال آور بوده و امیدواریم افرادی که ایشان را دوست دارند یا از طریق فضای مجازی یا به شکل مستقیم با وی در ارتباط بوده‌اند، دور از حواشی، از جنبه روانی از وی حمایت کنند.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها