واکنش یک عضو حزب موتلفه به احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات مجلس

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: با توجه به اینکه رای‌آوری هر جناح بدون ائتلاف امکانپذیر نیست و ائتلاف می‌تواند ضریب موفقیت را در انتخابات بالا ببرد.

واکنش یک عضو حزب موتلفه به احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات مجلس

حمیدرضا ترقی گفت: در چنین روندی ممکن است یک جریان سیاسی، تشکل یا مجموعه‌ای نخواهد یا آمادگی نداشته باشد در ائتلاف قرار گیرد اما راهبرد همیشگی اصولگرایان تشکیل ائتلاف بزرگ و تلاش در جهت شکل‌گیری آن در انتخابات است.

وی ادامه داد: "راهبرد تشکیل ائتلاف" مورد قبول و اعتقاد اکثریت اصولگرایان در انتخابات است و همین مهم برای انتخابات آتی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز دنبال می‌شود.

دبیر حزب موتلفه خراسان رضوی گفت: به نظر من حضور جریانهای سیاسی در این ائتلاف نسبت به دوره‌های پیش فراگیرتر و جامع‌تر است زیرا تشکلهای بیشتری در حوزه اصولگراین با این حرکت برای موفقیت در انتخابات همراهی می‌کنند.

وی خصوصیت انتخابات این دوره مجلس شورای اسلامی را پررنگتر بودن "شاخص‌محوری" نسبت به انتخابات دوره‌های پیشین توصیف و بیان کرد: با توجه به شرایط کنونی کشور و تغییراتی که می‌بایست متناسب با بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری در مجلس شورای اسلامی صورت گیرد این مهم بیش از پیش مدنظر قرار دارد.

واکنش یک عضو حزب موتلفه به احتمال کاندیداتوری قالیباف در انتخابات مجلس

ترقی افزود: همچنین با توجه به تجربه‌ای که نسبت به وضعیت گذشته به لحاظ نوع فعالیت در انتخابات داریم و آسیب‌شناسی وضعیت فعلی مجلس شورای اسلامی، به نظر می‌رسد باید دقت و مراقبت بیشتری نسبت به ویژگیها و شاخصهای یک نماینده تراز بیانیه گام دوم انقلاب مورد توجه اصولگرایان قرار گیرد.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم طیف سیاسی اصولگرا حضور به موقع خود را در انتخابات پیشروی مجلس شورای اسلامی با یک گفتمان جدید اعلام خواهند کرد.

نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی همچنین به گمانه‌زنی ها پیرامون حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات پیشرو اشاره و بیان کرد: مبنای اصولگرایان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی همان "شاخص‌محوری" است لذا تصمیمات به صورت جمعی اتخاذ می‌شوند. بر این اساس صحبتهای جاری کنونی درباره حضور چهره‌های شاخص اصولگرایی در انتخابات پیشرو، در واقع گمانه‌زنیهایی است که جریانهای سیاسی در سطح افکار عمومی مطرح می‌کنند.

وی گفت: هیچ کدام از این صحبتها در نشستهای اصولگریان و برنامه‌های داخلی "شورای وحدت" مورد بحث قرار نگرفته‌اند. هرگاه آن مسائل مطرح شوند، بطور طبیعی و به صورت رسمی از طریق سخنگوی شورای وحدت اعلام خواهند شد.

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها