کاربران بازی‌های ویدئویی در آمریکا به اندازه ۵میلیون خودرو دی اکسید کربن تولید کردند

نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد، علاقه‌مندان به اجرای بازی‌های مختلف ویدئویی در آمریکا سالانه به اندازه ۵میلیون خودرو دی‌اکسیدکربن تولید می‌کنند.

کاربران بازی‌های ویدئویی در آمریکا به اندازه ۵میلیون خودرو دی اکسید کربن تولید کردند

تحقیقی که در این زمینه در آمریکا انجام شده نشان می‌دهد علاقمندان به بازی های ویدئویی در آمریکا هر سال رقم باورنکردنی 34 ترا وات ساعت انرژی را مصرف می‌کنند که برابر با مصرف 5 میلیارد دلار بودجه است.

در میان عوامل مختلفی که باعث گرمایش کره زمین از طریق انتشار گاز دی اکسیدکربن می شوند، سیستم های تهویه مطبوع گرم کننده و سردکننده، سیستم های روشنایی، یخچال ها و فریزرها و خشک کننده های لباس و در نهایت تلویزیون ها و تجهیزات مرتبط با آنها بیش تر از بازی های رایانه ای نقش مخربی دارند.

بخش عمده گاز دی اکسیدکربنی که به خاطر اجرای بازی های ویدئویی تولید می شود ناشی از استفاده از کنسول های بازی است. بعد از کنسول های بازی که سهم 66 درصدی دارند، رایانه های رومیزی با سهم 31 درصدی در رتبه دوم بوده و لپ تاپ ها با سهم تنها 3 درصدی در رتبه سوم قرار دارند.

این بررسی نشان می دهد در صورتی که وضعیت فعلی استفاده از بازی های ویدئویی ادامه یابد، روند تولید گاز دی اکسیدکربن از این طریق باز هم بیشتر می شود. این امر با گسترش استفاده از این بازی ها، از راه رسیدن نمایشگرهای قدرتمند فوق دقیق و غیره کاملا محتمل است. این مسأله به معنای مصرف 2560 کیلووات ساعت انرژی در هر سال از این طریق خواهد بود.

منبع: دیجیتال ترندز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها