اینستاگرام بر ضد ایرانی‌های زرنگ!

در کشور ما اغلب استفاده از شبکه‌های اجتماعی با سایر کشورها متفاوت است.

اینستاگرام بر ضد ایرانی‌های زرنگ!

مهدی بذرافکن، کارشناس مدیریت تبلیغات فرهنگی- در کشور ما اغلب استفاده از شبکه‌های اجتماعی با سایر کشورها متفاوت است. نمونه‌اش تلگرام که از یک ابزار پیام رسان به محلی برای کسب درآمدهای میلیونی و میلیاردی خیلی ها تبدیل شد و بعضی ها از قِبل آن به نام و نان و نوایی رسیدند و انواع شرکت های ریز و درشت رسانه ای تأسیس کردند. انتشار تبلیغات در تلگرام تنها راه درآمد از این پیام رسان نبود و نیست. درآمدهای جانبی شرکت های فروشنده ممبر و لایک خود داستان دیگری است.

چه بسیار کانال هایی که برای کسب درآمد به خرید ممبرهای فیک و تقلبی پرداختند تا با نشان دادن «عدد» اعضای خود در کسب اعتبار و پشت بندش دریافت آگهی از رقیبان جلو بزنند. داستان اینستاگرام هم شبیه تلگرام است. اعتبار هر پیج به تعداد اعضای آن پیج و تعداد لایک های هر پست است.

اگر پیجی پرلایک باشد و پر از فالوور، معتبر است و اولویت اول برای کسب آگهی، در غیر این صورت از این خبرها نیست. در اینستاگرام هم همانند تلگرام شرکت هایی هستند که فالوور و لایک می فروشند. خوب هم می فروشند و خوب هم پول در می‌آورند؛ البته تا همین یک ماه پیش!

پس از آپدیت جدید اینستاگرام مدیران این شرکت تمهیدات ویژه ای برای فالوورهای فروشی اندیشیدند به طوری که کاروبار شرکت های فروش فالوور خراب شد. الان خیلی از شرکت های فروش فالوور یا قادر به انجام این کار نیستند یا اگر هم باشند آن قدر قیمتشان بالا رفته که دیگر مانند سابق از رونق برخوردار نیست.

فاجعه‌بارتر اما برای اینفلوئنسرهای ایرانی خبری بود که روز گذشته منتشر شد. مدیران اینستاگرام در تصمیمی درست می‌خواهند لایک های پست های اینستاگرام را مخفی کنند. این حرکت ابتدا از کشورهایی مثل استرالیا، ایتالیا، برزیل و ایرلند آغاز شد و از این هفته در آمریکا هم به صورت آزمایشی آغاز می شود. البته در این باره تاکید شده که تعداد لایک ها برای صاحب حساب کاربری قابل مشاهده است ولی از دید دیگر کاربران این شبکه اجتماعی پنهان خواهد ماند.

این ابتکار اینستاگرام برای حذف رقابت بالا بردن تعداد لایک در بین کاربران این شبکه اجتماعی انجام می شود. حالا در کشور ما که اینستاگرام استفاده های مهم تجاری دارد و بسیاری از پیج های خبری و غیر خبری با تعداد فالوورهای بالا بر اساس تعداد لایک هایشان اقدام به دریافت آگهی می کردند اکنون با چالشی بزرگ مواجه شده اند.

آیا این تصمیم مدیران اینستاگرام، استفاده از این اپلیکیشن گسترده را در ایران با تغییر روبرو خواهد کرد؟

آیا رونق و اعتبار بخشی از پیج های خبری «خوش آگهی» به خطر می افتد؟
آیا میدان رقابت برای سایر پیج های خبری ضعیف تر-از لحاظ تعداد فالوور- نیز فراهم می شود؟

این ها پرسش هایی است که پاسخ آنها در آینده ای نزدیک مشخص خواهد شد.

منبع: خبرآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سارا پاکدل
    0

    سلام چرا می‌خواین قیمت فالوور و لایک رو بالا ببرید؟ من خودم امروز ده کا فالوور فیک خریدم چهل هزارتومن و الان هم بجای ده کا یازده کا واسم فرستادن اسم سایتی که ازش خریدم رو نمیگم تا تبلیغ نشه ولی الان فهمیدم تنها عامل بالا رفتن قیمت ها رسانه هایی مانند شما هستند که ندانسته و ناآگاهانه خبری را به دروغ در اینترنت پخش میکنند و همین باعث میشود تا عده‌ای افراد سودجو قیمت خود را افزایش دهند.

    نظرات شما -
    • مسعود
      0

      میشه اسم سایت رو بهم بگی؟؟؟

  • Nasim
    0

    کاش زودتر عملی بشه ، خیلی خبر خوش حال کننده‌ایه چون ممکنه یه کم این خز و خیلای اینستا به خودشون بیان و بازار فروش لایک فیک هم داغون میشه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها