دکتری که دکتر نیست!

در مدرکی که داورزنی در همان ابتدای حضورش ارائه داده، ابهامات عجیبی وجود دارد.

دکتری که دکتر نیست!

وزارت ورزش و جوانان پیش از تعطیلات هفته گذشته اعلام کرد، انتخابات فدراسیون والیبال 29 آبان برگزار می‌شود؛ این در حالیست که هنوز اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده، اعلام نشده است. البته، براساس قانون، وزارت ورزش باید 15 روز قبل از شروع انتخابات اسامی نامزدها را اعلام کند تا آنها بتوانند فرصتی برای تبلیغات داشته باشند.

ثبت‌نام از نامزدهای ریاست فدراسیون والیبال 24 شهریور ماه به پایان رسید اما با وجود گذشت یک ماه و نیم، وزارت ورزش و جوانان اسامی نامزدهای تایید شده را اعلام نکرد تا دوباره شائبه‌های انتخاباتی پررنگ‌تر شود.

برخی عدم اعلام زمان انتخابات و البته عدم اعلام تائید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات فدراسیون والیبال را به حضور محمدرضا داورزنی معاون وزیر نسبت می دهند. سکوت وزارت ورزش در این زمینه نیز به شایعات دامن زده و منتهی به شائبه مهندسی این فرآیند شده است.

* دکتری که دکتر نیست!

در این روزها که فاصله کمی به برگزاری انتخابات والیبال مانده، شایعات دیگری هم درباره محمدرضا داورزنی به گوش می‌رسد. شایعاتی که مدعی هستند وی فاقد مدرک تحصیلی دکتری است! منابع خبری تاکید می کنند که وی در زمان ثبت‌نام برای حضور در انتخابات فدراسیون والیبال هیچ مدرک تحصیلی ارائه نکرده؛ اگرچه در این زمینه به سبقه مدیریتی خود استناد کرده چرا که قانون می‌گوید مدیران حاضر در فدراسیون ها اعم از رئیس، نایب رئیس و دبیرکل که پیش از این دارای سمت در بدنه فدراسیونها بوده اند، نیاز به ارائه مدارک به هنگام ثبت نام برای دوره بعدی ندارند.

داورزنی نیز از به همین قانون استناد کرده اما ابهام در مدرکیست که در همان ابتدای حضورش ارائه داده و بر طبق آن خود را دکتر معرفی کرده. این در حالیست که در حکم کارگزینی داورزنی در وزارت ورزش و جوانان، مدرک تحصیلی او کارشناسی ارشد ذکر شده؛ نه دکتری.

مدارک سوابق تحصیلی داورزنی نشان می‌دهد در سال 90 از دانشگاه American university of London دکترای مدیریت منابع انسانی خود را دریافت کرده است. از همین رو به وی عنوان "دکتر" اطلاق می شود. اما ابهام اصلی اینجاست؛ اگر داورزنی مدرک دکترا دارد، چرا در حکم کارگزینی جدید مربوط به سال 98 که توسط ژاله فرامرزیان به امضا رسیده، این مدرک ذکر نشده است؟

جالب اینکه دانشگاهی که داورزنی مدرک دکترای خود را از آن اخذ کرده نیز یک دانشگاه مکاتبه ای و غیرحضوری است. AUOL در ابتدا در سال 1984 با عنوان دانشکده علوم و فناوری آمریکا تاسیس شد که یک مرکز آموزش بین‌المللی از راه دور است. این موسسه به صورت مکاتبه‌ای فعالیت می کند.

* انتخاباتی که انتخابات نیست!

محمدرضا داورزنی از سال 85 به عنوان رئیس فدراسیون والیبال، در این رشته آغاز به کار کرد اما با رفتن نصرالله سجادی، پست معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش را در اختیار گرفت. با رفتن وی از فدراسیون والیبال، احمد ضیایی به عنوان رئیس جدید انتخاب شد اما با اجرایی شدن قانون منع بکارگیری بازنشسته‌ها در وزارت ورزش، از آبان سال 97 این فدراسیون با سرپرستی اداره می‌شود. افشین داوری چند ماهی را به عنوان سرپرست مشغول به کار شد اما با آغاز ثبت‌نام نامزدهای ریاست فدراسیون، فتاحی به عنوان سرپرست جدید معرفی شد.

بعد از ثبت‌نام داورزنی برای ریاست فدراسیون والیبال، این موضوع با انتقادات فراوانی مواجه شد. نمایندگان مجلس نیز با انتقادات تندی که در واکنش به این موضوع داشتند، نگرانی خود را اعلام کردند.

برخی کارشناسان و نامزدهای ریاست فدراسیون بر این عقیده هستند که با نامزدی داورزنی، عدالت بین نامزدها برقرار نخواهد شد. با توجه به حضور او در سمت معاونت وزارت ورزش و جوانان، قطعا کفه ترازو به سمت او خواهد بود و عملا انتخابات یکسویه و یکطرفه ای را شاهد خواهیم بود که همین نکته، عدالت انتخابات را زیر سئوال می برد.

داورزنی قبل از ثبت‌نامش برای ریاست والیبال اعلام کرده بود استعفای خود را به وزارت ورزش ارائه می‌کند اما بعد از ثبت‌نام در این خصوص چرخشی 180 درجه‌ای داشت و مدعی شد تا روز برگزاری انتخابات در پست معاونت حضور خواهد داشت چرا که کاندیداتوری هیچ منافات قانونی با پست معاونت وزیر ندارد. حتی برخی از منابع اعلام کردند این استعفا به وزیر ورزش ارائه شده اما هنوز با آن موافقت نشده تا فشارها از روی داورزنی برداشته شود اما اکنون این ابهام نیز وجود دارد که ریشه انفعال وزیر ورزش درباره داورزنی چیست؟ چرا بایستی اعتبار و ساختار اجرایی وزارت ورزش و وزیر، هزینه اجرایی شدن پروژه "بازگشت داورزنی به والیبال" شود؟ و ...

در چنین فضای پرابهام و شائبه برانگیزی، تقدیر والیبال کشور تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد اما نگرانی‌ها هر روز جدی تر و دامنه دارتر می شود. آیا داورزنی که حضور دوباره اش در این فدراسیون با بحران مشروعیت مواجه است و حتی وزیر ورزش را هم زیر سوال برده، می تواند بر مسند ریاست بنشیند و این ورزش را به درستی اداره کند؟

منبع: فارس

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    ی چن تومن خرج کنه، مدرکو بهش میدن. الان گرفتن مدرک همه میدونن به سختی قدیما نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها