عضو هیات‌رئیسه مجلس:

دولت برای کنترل بازار باید کارت ارزاق کالاهای اساسی به مردم بدهد / دولت نظارت درستی بر بازار ندارد

عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: ارز 4200 تومانی برای خرید کالاهای اساسی داده می‌شود، ولی بعد از ورود کالاها به کشور، با قیمت بالاتر از نرخ نیمایی در بازار به فروش می‌رسند.

دولت برای کنترل بازار باید کارت ارزاق کالاهای اساسی به مردم بدهد / دولت نظارت درستی بر بازار ندارد

احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با تاکید بر اینکه قیمت کالاهای اساسی همراه با نرخ ارز بالا رفت ولی با کاهش قیمت ارز پایین نیامده و همچنان بالا مانده، گفت: دلیل این اتفاق آن است که کنترل و نظارت درستی بر بازار وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وقتی ارز 4200 تومانی برای وارد کردن کالا از کشور خارج می‌شود و بعد از ورود به کشور، از آنجا که سیستم مناسب توزیع وجود ندارد، معمولاً کالا به قیمت ارز نیمایی یا بالاتر فروخته می‌شود.

عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همین عامل باعث می‌شود قیمت کالاهای اساسی همچنان بالا بماند و کاهش نرخ ارز در کاهش قیمت کالاهای اساسی تاثیری نداشته باشد.

امیرآبادی فراهانی در پاسخ این پرسش که «برای کنترل و کاهش نرخ کالاهای مورد نیاز مردم چه باید کرد» توضیح داد: دولت باید قانون بودجه 98 را اجرا کند و کارت ارزاق برای کالاهای اساسی به مردم بدهد. اگر این اتفاق بیفتد و دولت قانون بودجه 98 مصوب مجلس را اجرا کند، شرایط اقتصادی مردم نسبت به قبل بهتر می‌شود و با کاهش قیمت کالاهای اساسی مواجه خواهیم شد که می‌تواند فشار اقتصادی و روانی واردشده بر مردم را تقلیل دهد.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها